clijnmarijne
door clijnmarijne Sep 30, 2012 om 13:16
Computers & telefonie

Windows 7, schermvullend maken bij Opslaan.

Hallo, wie weet hiervoor de oplossing?:
Elke keer als je iets wilt opslaan in Mijn documenten en van daaruit wilt voortgaan naar de map waarin het betreffende stuk moet worden geplaatst, krijg je van die niet-schermvullende venstertjes binnen Windows 7, zodat je nog niet veel ziet, niet van de mappen links en niets van de inhoud daarvan rechts. Ik weet wel dat je zo'n scherm dan kunt vergroten door met de muis rechtsonder te slepen, maar is hier een handgreep voor zodat dit uit altijd zichzelf gebeurt?
Hartelijk dank weer,
clijnmarijne

1285 7 Rapporteer

stacey
door stacey - Sep 30, 2012 om 13:24
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=clijnmarijne schreef op zondag 30 sep 2012, 13:16]HIk weet wel dat je zo'n scherm dan kunt vergroten door met de muis rechtsonder te slepen, maar is hier een handgreep voor zodat dit uit altijd zichzelf gebeurt?
Hartelijk dank weer,
clijnmarijne

Begrijp niet helemaal wat je nu precies bedoeld.......
met de muis rechtsonder slepen ?
Als je het vak groter maakt-` uittrekt `- dan blijft het ook een volgende keer zo groot, dus dat blijft dan zo `uit zich zelf`

poltol
door poltol - Sep 30, 2012 om 14:52
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Volgens mij ziet u dan een zeer verkleinde uitgave van de mappen die u heeft openstaan.
Voor w7 stonden die "gewoon" beneden op de balk.

Groter worden ze door erop te klikken.

Als ze niet groter willen worden dan kunt u de toets F11 [ef elluf] nog proberen te gebruiken.

Vr.gr. poltol

clijnmarijne
door clijnmarijne - Sep 30, 2012 om 15:54
134 Antwoorden / 46 Vragen

Dankjewel voor de reacties.
Stacey Met rechtsonder slepen bedoel ik inderdaad het scherm groter trekken. Maar als je dat doet dan blijft het echt niet zo hoor. Ik moet het de volgende keer weer doen en de keer daarop weer... etc.
Bedankt,
mvrgr.
clijnmarijne

stacey
door stacey - Sep 30, 2012 om 16:07
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=clijnmarijne schreef op zondag 30 sep 2012, 15:54]Dankjewel voor de reacties.
Stacey Met rechtsonder slepen bedoel ik inderdaad het scherm groter trekken. Maar als je dat doet dan blijft het echt niet zo hoor. Ik moet het de volgende keer weer doen en de keer daarop weer... etc.
Bedankt,
mvrgr.
clijnmarijne

Volgens mij doe je toch iets anders ?
Bij mij blijft het gewoon zoals ik het ingesteld heb de laatste keer, net nog een paar keer getest.
Op de rand gaan staan en als je < - > ziet trekken tot gewenste grote.
Dat kun je doen op alle vakken/`scheidslijnen`, dus ook In het vak en naar de zijkanten en naar boven of onder.

edrick3
door edrick3 - Sep 30, 2012 om 16:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo clijnmarijne,

Ga eens naar Start - Configuratiescherm.
Kies voor Toegankelijkheid en vervolgens voor "Wijzigen hoe de muis werkt".
Zet vervolgens het vinkje uit bij "Voorkomen dat vensters automatisch….."
Kijk eens of dat helpt.
Als je een map 'groter' gemaakt hebt en dan afsluit zou die 'groot' moeten blijven.

Suc6

clijnmarijne
door clijnmarijne - Sep 30, 2012 om 18:08
134 Antwoorden / 46 Vragen

Dank voor alle reacties.
Edrick 3: Bij "voorkomen dat vensters automatisch..." stond al geen vinkje.
Freya: Even dubbelklikken bovenin is in ieder geval vlotter gedaan dan elke keer dat gesleep (groter trekken). Dat wist ik niet.
Stacey: Ik denk niet dat ik iets anders doe. Ik ga inderdaad op de rand staan, wacht tot ik het tekentje zie en maak dan groter.

Voorlopig volg ik de tip van Freya op!

M.vr.gr. clijnmarijne

freya
door freya - Dec 20, 2012 om 20:45
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo clijnmarijne,

Een 'standaard' schermvullend venster bij het opslaan is dacht ik niet mogelijk. Wat je wel kunt doen i.p.v. telkens het scherm te vergroten door met de muis te slepen, is gewoon even te dubbelklikken in de titelbalk van het venster. Het venster is dan in één keer maximaal. Dat werkt in ieder geval een stuk vlotter/makkelijker.

m.vr.gr. Freya