clijnmarijne
door clijnmarijne Mar 8, 2012 om 23:26
Computers & telefonie

Word 2010, Windows Live Mail.

Hallo,
ik had een concept-brief voor iemand gemaakt die ik per email aan iemand wilde voorleggen. Ik had de brief af en
klik links boven op email. Windows Live Mail opent zich wel met in de bijlage mijn brief in Word 2010, maar er
verschijnt een schildje waarin staat "Office 2010 starten" met zo'n bewegend dingetje. Verder komt ie niet. Voor de zekerheid had ik in de Word-brief nog op "Bewerken inschakelen"geklikt. Wat doe ik fout? Als ik op de bijlage klik in de email gebeurt er ook niets.
Natuurlijk, als ik eerst de brief opsla en dan van daaruit de brief via WLM verzend, dan lukt het wel. Maar in de vorige versies van Office kon dat rechtstreeks meen ik me te herinneren.
Bedankt weer voor het meedenken.
Groet,
Clijnmarijne

1062 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 9, 2012 om 10:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo clijnmarijne,

1. Klik op het tabblad Bestand en klik op Opslaan en verzenden.
2. Klik op Per e-mail verzenden
3. Ga op een van de volgende manieren te werk:
* Als je het document wilt verzenden als Word-bestand, klik je op Als bijlage verzenden.
* Als je het document wilt verzenden als momentopname, klik je op Verzenden als PDF of Verzenden als XPS.
4. Er wordt een e-mailbericht gemaakt waaraan het opgegeven bestandstype als bijlage is bijgevoegd. Schrijf het e-mailbericht en verzendt het.
(Bron: MS)

Suc6

clijnmarijne
door clijnmarijne - Mar 9, 2012 om 10:50
134 Antwoorden / 46 Vragen

Dankjewel Edrick3.
Daarnet heb ik een testje uitgevoerd: Opslaan en verzenden. Verzenden als bijlage. Windows Live Mail opent zich, maar dan krijg ik tóch nog "Word 2010 starten... en daar blijft ie mee bezig, dus ik kan niet verder. De bijlage kan ik ook niet openen. Wat doe ik niet goed?
Clijnmarijne

edrick3
door edrick3 - Mar 9, 2012 om 11:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@clijnmarijne,

.....Wat doe ik niet goed?.....

?????

Als je de brief opslaat en dan je mailprogramma opent om een mail te sturen en IN je mailprogramma kiest voor Bijlage toevoegen en dan de brief opzoekt in Word, werkt het dan wel?
Stuur het maar als test naar jezelf.

Met vr.gr.

clijnmarijne
door clijnmarijne - Mar 9, 2012 om 13:49
134 Antwoorden / 46 Vragen

Edrick, ja, als ik eerst de brief opsla als .docx bestand in Mijn Documenten,
dan wel ja, dan kan ik het bestand als bijlage toevoegen. Vroeger kon je meteen in Word in je beeld een emailprogramma-indeling krijgen en daarin typen en verzenden trouwens. Dat kan nu ook niet meer. Nu klik ik dus opslaan en verzenden, hij blijft wel openen maar op de een of andere manier kan hij dat niet afmaken. Hij geeft ook geen foutmelding dat ik eerst iets anders moet doen. Vreemd hè?
Dankjewel.

edrick3
door edrick3 - Mar 9, 2012 om 14:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@clijnmarijne,

.....Vroeger kon je meteen in Word in je beeld een emailprogramma-indeling krijgen en daarin typen en verzenden trouwens......
Ik neem aan dat je met 'vroeger' Word 2003 bv. bedoelt.
Daar lukt het inderdaad mee.
Waarom het niet (meer) lukt in 2010 weet ik niet.
In ieder geval kun je je brief wel verzenden.
Misschien komt er nog iemand anders voorbij met een oplossing.

Goed weekend.