ijzerbroot
door ijzerbroot Feb 25, 2005 om 12:43
Computers & telefonie

Word 97: figuren niet meer herkenbaar

Ik werk aan een document in word 97. In dat document heb ik veel scherm-kopien nodig. Da's geen punt..

Echter: na heropening zijn verweg de meeste van die afdrukken vervangen door een omkaderd rood kruis...(NIET ALLE)

Andere schermweergaven (onder opties) en volledig scherm geven -net als printvoorbeeld- dezelfde kruizen. Ook bij exporteren naar .pdf hetzelfde.

In Weergave (Opties, onder extra) "Tekeningen" aangevinkt, en Tijdelijke aanduiding voor figuren uit.

Ook geheugengebruik (systeem) door andere toepassingen drastisch verminderd: nog steeds kruizen...

Ook splitsen van (mogelijk toch te groot) bestand ("40.300 +" kB in delen van 4.000 kB) helpt niet.

En toch: rechtsklikken op kruis -> F-figuur -> Bewerken: Er is wel degelijk afbeeldingsinfo aanwezig (ZEER -MEGA- uitvergroot)

Heeft iemand een idee hoe ik niet nogmaals al die afbeeldingen hoef te maken? (Nieuwe afdrukken na deleten oude worden wel weergegeven, ook na heropenen) Dat zou me vele uren schelen...

Hints (of uitleg) over de oorzaak (mogelijke oorzaak) van deze ellende ook zeer welkom.

380 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 25, 2005 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste weep,

Het eerste wat me zo te binnen schiet is de vraag: zijn alle
conversieprogramma's en grafische filters van Word '97 wel
geinstalleerd...?

Om dit te controleren ga je naar configuratiescherm > software en kies je in de lijst Microsoft Office '97.

Druk op toevoegen/verwijderen dan krijg je te zien welke onderdelen van Office '97 wél en niet zijn geinstalleerd.

Kijk bij conversieprogramma's en filters of hier alle nodige grafische onderdelen geinstalleerd zijn.

Groet en succes,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Feb 25, 2005 om 14:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hé enterprise,

Bij zoeken naar geinstalleerde delen krijg ik foutmelding (kan SHELL.DLL niet vinden) (staat gewoon in c:\windows\system!)

Enig idee in welke map Word 'm van node zou kunnen hebben om wel te kunnen doen wat ik wil?

(Je evaluatie van m'n probleem verbaasd me: niet alle "F-objecten" en "tekeningen" zijn onherkenbaar, bij missende delen zouden ze allemaal last moeten hebben)

Greetz,

Weep

ve
door verwijderd - Feb 25, 2005 om 14:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hé weep,

Ten eerste even dit: ik kan natuurlijk nooit weten of alle grafische
bestanden die in het document staan allemaal van hetzelfde bestandstype
zijn.

Dat sommige wél worden weergegeven en andere niet zegt natuurlijk niet zoveel...;-)

Je zegt dat het véél schermkopieen zijn (dus niet allemaal!?).

Een schermkopie (screenprint, screendump) sla ik altijd op als JPEG of Bitmap, afhankelijk van de gewenste kwaliteit.

Wat is het oorspronkelijke bestandstype van deze afbeeldingen?

Ten tweede: waarom verwijder en hér-installeer je Word '97 niet gewoon, het probleem kan hierdoor al opgelost worden.

N.B. Ik ben niet zo thuis in het Office-pakket, dus ik kan er naast zitten hoor...;-)

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Feb 25, 2005 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Het is ook een gokje, maar:

ik ben ditzelfde probleem meerdere malen tegengekomen, niet zozeer in
Word maar meer met het importeren van een afbeelding in
emailprogramma's.

Dit lag in de meeste gevallen aan het grafische programma dat gebruikt
werd om de afbeeldingen op te slaan en daarbij een vreemde fout maakte
of een compressie gebruikte die niet herkent werd. Vaak lukte het wel
om de afbeeldingen te openen met de image viewer, maar niet met andere
programma's. Ik weet niet hoe u
de printscreens heeft gemaakt, maar u zou eens moeten proberen om één
van de (rood kruisje) afbeeldingen in een mailtje te plakken. Krijgt
u dan weer een rood kruisje, dan kunt in ieder geval uitsluiten dat het
probleem bij Word ligt.

U kunt dan als oplossing de afbeeldingen even
in Paint (of een ander programma) openen en deze dan opnieuw opslaan.
Let wel op kwaliteitsverlies, die absoluut in Paint kan optreden als u
jpg's overschrijft.

Daarnaast kunt u altijd in grafische programma een batch-converter over
alle afbeeldingen gooien, om ze allemaal op de gewenste maat te
krijgen. Mega-groot is niet echt nodig in een Word dokument. Kijk u
bijvoorbeeld eens naar PixResizer:

http://bluefive.pair.com/pixresizer.htm

Erg handig.

vr. gr.

ve
door verwijderd - Feb 25, 2005 om 16:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Helpers,

Bedankt voor 't mee-denken en voor de hints tot nu toe.

SHELL.DLL probleem opgelost (even xtra kopie in c:\windows geplaatst)

Word weggehaald en volledig (compleet met alle toetsers en bellen) geïnstalleerd.

Probleem blijft bestaan...

Het gaat om heel simpele schermafdrukken: gemaakt via "Prt Scr"en ALT + PrtScr, en dan "gewoon" plakken in Word...Een deel daarvan is nog bijgewerkt (pijltjes, streepjes)

Ben inmiddels heel wat fora en "minformatie-sites" verder.

De data op zich zitten nog in het doc, anders zou na F-object ->openen niet alsnog "iets" van de afbeelding te zien zijn.

Hoe kan je dat in Word allemaal verhaspellen, zoals mij blijkbaar gelukt is?

(Ook oude WP truuk -bestand importeren in doc met 1 spatie- lost niet op)

Bedankt!

Weep

ve
door verwijderd - Feb 25, 2005 om 20:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Sinds Word 2003 bestaat er de optie 'afbeeldingen comprimeren'. Die is
blijkbaar speciaal gemaakt omdat voorgaande versies problemen hadden
met grote afbeeldingen. Ik denk dat het dus toch aan Word ligt en u
juist daar last van heeft. Gewoon een fout dus.

U zou kunnen proberen om een latere versie te bemachtigen, of
OpenOffice.org te gebruiken, http://nl.openoffice.org/index.html
(gratis) dat Word-documenten gewoon kan openen, misschien lukt het daar
wel mee. Paardenmiddel, ik weet het, maar ik zie weinig andere
mogelijkheden.

In de toekomst doet u er misschien verstandig aan om niet meer
screenshots rechstreeks in Word 97 zetten, maar in en grafisch
programma, de afmetingen te verkleinen en dan pas pasten. Misschien
verwerkt Word ze dan wel goed.

vr. gr.

ve
door verwijderd - Feb 25, 2005 om 20:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste aenigma,

Ik vrees met grote vrezen dat 't inderdaad zo is.

Ook bedankt voor de url. Ik kijk eens even rond...

Vr.gr.

Weep