ad
door adk Feb 6, 2014 om 21:04
Computers & telefonie

Ziggo abonnement verhoging

Mijn moeder heeft eind vorig jaar een telefoon abonnement bij Ziggo afgesloten (9,95) omdat ze dan met mij (Ziggo -> Ziggo) gratis kan bellen. Is het enige wat ze kan bellen.
Afgelopen faktuur dus 180 minuten en tig keer gebeld.
Bij het nieuwe abonnement wordt dit dus 18 Euro = 1 euro aboonement verhoging per maand.
Om dit te voorkomen moet ze nu een "vollop bellen Altijd" voor 9,95 euro afsluiten.
Dit is dus een telefoonrekeningverhoging van 100% !!!!
Mag dit zomaar ?????

1774 15 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Feb 6, 2014 om 22:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, dat mag 'zomaar'.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 7, 2014 om 00:18
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Zulke zaken gebeuren nu eenmaal. Daar valt niet onderuit te komen dan het abonnement op te zeggen..

ra
door ralph69 - Feb 7, 2014 om 09:17
14 Antwoorden / 0 Vragen

Hier de verklaring waarom Ziggo de tarieven verhoogt:

=============
Uit onze contacten met klanten blijkt dat er veel behoefte is aan onbezorgd bellen naar mobiele telefoonnummers. Hier komen wij graag aan tegemoet. Daarom passen wij onze telefoonabonnementen aan.
- Bellen met uw vaste telefoonlijn naar andere telefonie-abonnees van Ziggo kost vanaf 1 april a.s. € 0,09 starttarief en € 0,09 gesprekskosten per minuut. Ditzelfde tarief betaalt u al voor bellen naar andere vaste en mobiele telefoonnummers.
==============

Dus omdat mensen vaker naar mobiele nummers bellen, wordt het tarief voor ziggo naar ziggo even duur als de overige tarieven (die trouwens niet omlaag gaan, dus niemand heeft hier iets aan, behalve ziggo natuurlijk).

zoekster
door zoekster - Feb 7, 2014 om 09:40
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Uw moeder heeft door deze tariefswijziging wel het recht om haar telefooncontract bij Ziggo op te zeggen. Ook als zij een jaarcontract is aangegaan. Alleen waar moet ze naartoe...

U kunt ook afspreken dat u haar altijd belt, dus dat zij u belt door 4 maal de telefoon over te laten gaan waarbij u niet opneemt. Dan belt u haar meteen terug.

wi
door wilhelmina59 - Feb 7, 2014 om 09:47
520 Antwoorden / 0 Vragen

Ziggo is al heel lang heel goed in het een hond een bot voor te houden. Als je toehapt ben je de sjaak. Dit "grapje" hebben ze met de TV ook al uitgehaald voor een klein meer bedrag per maand
een aantal zenders extra en dan na een tijdje alle pakketten op een hoop en de klant de volle mep te laten betalen onder het mom van.
"Uit onze contacten met klanten blijkt dat er veel behoefte is aan onbezorgd TV kijken naar leuke zenders. Hier komen wij graag aan tegemoet. Daarom passen wij onze TV abonnementen aan."

- Basispakket 17,55 vanaf 1 januari en het uitgebreide pakket met oa Sci Fi 34,95 per maand

mahadma
door mahadma - Feb 7, 2014 om 11:04
11571 Antwoorden / 51 Vragen

Wij zijn in onze omgeving vrijwel de enige die géén Ziggo hebben. Bijna geen storingen (één a twee keer per jaar) en de buren zitten geregeld met een Ziggo storing. En dan zijn ze ook alles kwijt. Ziggo, bezint eer ge begint.

tot15karakters
door tot15karakters - Feb 7, 2014 om 12:34
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Via je computer en Google G mail en Google+ kun je telefonisch vergaderen..

Dus met beeld en geluid en zelfs meerdere personen waar ook ter wereld zonder enige kosten want Internet is onbeperkt en gratis mits je het niet mobiel doet of een goed pakket hebt....

Iedereen mag altijd de tarieven aanpassen en vooral het start tarief is bij vele andere ook omhoog gegaan of ingevoerd....

diumenge
door diumenge - Feb 7, 2014 om 17:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=mahadma schreef op vrijdag 7 feb 2014, 11:04]Wij zijn in onze omgeving vrijwel de enige die géén Ziggo hebben. Bijna geen storingen (één a twee keer per jaar) en de buren zitten geregeld met een Ziggo storing. En dan zijn ze ook alles kwijt. Ziggo, bezint eer ge begint.Ik heb wel Ziggo en ook vrijwel geen storingen. De kwaliteit van Ziggo is prima.

diumenge
door diumenge - Feb 7, 2014 om 17:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=adk schreef op donderdag 6 feb 2014, 21:04]Mijn moeder heeft eind vorig jaar een telefoon abonnement bij Ziggo afgesloten (9,95) omdat ze dan met mij (Ziggo -> Ziggo) gratis kan bellen. Is het enige wat ze kan bellen.
Afgelopen faktuur dus 180 minuten en tig keer gebeld.
Bij het nieuwe abonnement wordt dit dus 18 Euro = 1 euro aboonement verhoging per maand.
Om dit te voorkomen moet ze nu een "vollop bellen Altijd" voor 9,95 euro afsluiten.
Dit is dus een telefoonrekeningverhoging van 100% !!!!
Mag dit zomaar ?????Uw moeder kan dit abonnement dan beter opzeggen en een goedkoop mobiel abonnementje (sim only) nemen. Voor 10 euro heb je bij bijvoorbeeld HN 550 belminuten. Is maar een voorbeeld er zijn zat goedkope mobiele aanbieders.

zoekster
door zoekster - Feb 7, 2014 om 18:00
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=diumenge schreef op vrijdag 7 feb 2014, 17:19]Uw moeder kan dit abonnement dan beter opzeggen en een goedkoop mobiel abonnementje (sim only) nemen. Voor 10 euro heb je bij bijvoorbeeld HN 550 belminuten. Is maar een voorbeeld er zijn zat goedkope mobiele aanbieders.
Op zich een goed idee. Misschien dan het handigst om een mobiel te nemen voor oudere mensen. Geen toeters en bellen. Ik heb het idee dat deze moeder al wat ouder is (misschien ten onrechte)

Het is wel zo dat veel mensen gehecht zijn aan hun vaste telefoon. Mijn moeder bleef maar weerstand houden tegen haar mobiel 'voor ouderen'. Opladen vond ze 'gedoe'.
Nu ligt hij ergens in de la.

jo
door joentje1978 - Feb 11, 2014 om 02:59
367 Antwoorden / 6 Vragen

Vind het zelf ook een belachelijke actie!
Gaat mij erom dat ik destijds een keuze heb gemaakt voor een bepaalde provider en pakket omdat je dan onderling gratis kon bellen.

Heb een 3 in 1 pakket dus ik betaal al voor een telefoonabonnement en deze loopt grotendeels over mijn bestaande kabelverbinding waar ik ook veel geld voor betaal.
En dan zou ik ook nog eens € 9,95 extra moeten betalen voor "volop bellen" of € 0,09 starttarief + € 0,09 per minuut voor het bellen.

Zal wel te maken hebben met het feit dat Ziggo door UPC wordt overgenomen.
Ziggo heeft straks aardig een monopoliepositie gezien ze een landelijke dekking hebben van 90% dus daarom denken ze dat ze alles kunnen maken.

Elke overname lijkt een verslechtering.
Bij Multikabel nooit een tariefsverhoging gehad, bij Ziggo gaan de kosten elk jaar omhoog.

Hoop dat deze verhogingen hetzelfde effect gaan krijgen als die accijns en BTW op brandstof, drank en sigaretten en iedereen naar een goedkoper alternatief gaat zoeken zodat het Ziggo/UPC eerder minder geld oplevert dan meer.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 16, 2014 om 10:47
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Telefonie opzeggen bij Ziggo, scheelt 5 euro in de maand. Mogelijk staat dan hier een oplossing voor je.

diumenge
door diumenge - Feb 16, 2014 om 11:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 16 feb 2014, 10:47]Telefonie opzeggen bij Ziggo, scheelt 5 euro in de maand. Mogelijk staat dan hier een oplossing voor je.Mooie tip lekkerisdat, ik ben zelf al jaren tevreden gebruiker van VOIP(buster). Dat er maar vele mogen volgen.

jo
door joentje1978 - Mar 1, 2014 om 23:14
367 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb vorige maand een beetje hoog van de toren geblazen maar ik denk dat dat "Volop bellen altijd" voor € 9,95 voor veel mensen goedkoper zal zijn.

Heb tot 2 keer aan toe hierover contact gehad met Ziggo en het komt er inderdaad op neer dat je per 01/04/14 onbeperkt kunt bellen naar Ziggo abonnees, niet Ziggo abonnees en naar 06-nummers.

Als je normaal gesproken elke maand voor meer dan € 10,00 belt naar niet Ziggo abonnees en naar 06-nummers dan ben je met "Volop bellen altijd" goedkoper uit.
Had je maandelijks een telefoonrekening van gemiddeld € 40,00 dan ben je straks dus € 30,00 goedkoper uit.

Alleen als mensen normaal gesproken maar voor € 5,00 bellen dan zijn ze duurder uit.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 2, 2014 om 00:05
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=joentje1978 schreef op zaterdag 1 mrt 2014, 23:14]Ik heb vorige maand een beetje hoog van de toren geblazen maar ik denk dat dat "Volop bellen altijd" voor € 9,95 voor veel mensen goedkoper zal zijn.
Dat denk ik van niet ;-). Voor 30 euro kun je namelijk al 'n heel jaar gratis naar vaste nummers bellen. En mobiele nummers voor minder dan 2 cent per minuut.
Moet je wel extreem veel bellen wil je dan 180 euro verbruiken in het jaar.