door 12hoog Jun 25, 2017 om 14:08
Computers & telefonie

ZIGGO heeft de rest van de Nederlandse sport gekidnapped!

Ik ben al jaren lid van Telfort, had daar - en nog steeds - een abonnement op (nu) FOX sport. Toen kwam ZIGGO op het idee om alle andere sporten gratis op te nemen in hun pakket. Leuk voor de ZIGGO klanten, maar wij, de andere helft van de Nederlandse sportliefhebbers kunnen dat nergens meer zien. Kijk, als je geen abonnement op Foxsport heb, dan is het altijd mogelijk om ook een abonnement te nemen, Ziggo klanten zijn daar niet van uitgezonderd.
Helaas kunnen Telfort en al die andere providersklanten de sporten als Hokey, Honkbal e.d. niet zien, of ze moeten een onredelijk groot bedrag uitgeven voor een abonnement via Ziggo. Dit is toch van de gekke? Ze hebben zomaar de Nederlandse sport gekidnapped. Tijd dat de Nederlandse Media autoriteit ingrijpt en dat alleenrecht ongedaan maakt.

1378 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 25, 2017 om 14:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Van Telfort kan men geen lid zijn. Hooguit klant.

Cookies
door Cookies - Jun 25, 2017 om 14:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Die autoriteit bestaat niet.

Tijd dat de Nederlandse Media autoriteit ingrijpt en dat alleenrecht ongedaan maakt.

Ik wist niet dat sportprogramma's tegenwoordig ook al gekidnapped konden worden.

Het kost wat, maar dan heb je ook wat (o.a. hockey en honkbal).

of ze moeten een onredelijk groot bedrag uitgeven voor een abonnement via Ziggo.

Gr
door Grunn1 - Jun 25, 2017 om 14:59
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Je bent vrij om over te stappen naar Ziggo.

marita5
door marita5 - Jun 25, 2017 om 15:02
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo 12Hoog ,

maar wij, de andere helft van de Nederlandse sportliefhebbers kunnen dat nergens meer zien.

Lijkt mij nogal logisch als de sport word gekidnapped , het veld is dan leeg , en uw gebruikersnaam helpt dan ook niet ;-))

gerbera
door gerbera - Jun 25, 2017 om 15:09
7373 Antwoorden / 14 Vragen

Tijd dat de Nederlandse Media autoriteit ingrijpt en dat alleenrecht ongedaan maakt.

Maar dan bent u hier toch verkeerd.
Dit is het "Kassa"forum, en zover ik weet is de Media autoriteit hier geen deelnemer.

maar wij, de andere helft van de Nederlandse sportliefhebbers
Vertegenwoordigd u in uw eentje de andere helft. Dacht dat we toch wel véél meer inwoners hadden in dit "kikkerlandje"

Gr
door Grunn1 - Jun 25, 2017 om 15:39
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Wat is eigenlijk je probleem? Voor 15,50 kan je Ziggo sport erbij nemen. Totaal pakket bij Telfort kost iets in de 40 euro terwijl ik bij Ziggo bijna 60 euro betaal. Maar zoals ik al eerder schreef je bent vrij om over te stappen

diumenge
door diumenge - Jun 25, 2017 om 15:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik denk niet dat de "Nederlandse Media autoriteit" ingrijpt...

tijger1
door tijger1 - Jun 25, 2017 om 16:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En mij kunnen die sporten helemaal niets schelen.

jo
door jorisw - Jun 25, 2017 om 16:49
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom is dit gek? Dat gebeurt toch in alle brances. Er zijn genoeg winkels die ook exclusiviteitsrechten met bepaalde merken hebben afgesloten. Maar goed, dit soort vragen verklaart wel waarom we zo'n beetje voor alles in Nederland bureaucratische regeltjes hebben: de bevolking vraagt er gewoon om.

Overigens zou ik er helemaal geen probleem mee hebben als alle andere commercieele sporten ook door een commercieele partij worden overgenomen zodat dat niet meer van belastinggeld hoeft. Het is toch van den gekke dat belastinggeld wordt gebruikt voor miljoenensalarissen voor voetballers, tennissers en wielrenners? Gewoon alles naar Ziggo of KPN.

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 25, 2017 om 22:48
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Jorisw ik rijd.met regelmaat langs een bekend voetbalstadion. Als de wedstrijd afgelopen is staan er tientallen agenten met hun voertuigen.
Betaal de spelers minder en de beveiliging zelf. Wat een onzin dat de beperkte capaciteit van de politie hiervoor wordt gebruikt op onze kosten.

tijger1
door tijger1 Jun 25, 2017 om 23:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@diewilik.

+10

Gerry1969
door Gerry1969 - Jun 25, 2017 om 23:46
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Koop een schotel, kunt u tientallen sportzenders ontvangen. Maar ook hier zal voor het beter werk betaalt moeten worden.

door 12hoog - Jun 27, 2017 om 12:36
5 Antwoorden / 2 Vragen

Okay hier reagerende wijsneuzen, ik ben al jaren abonnee bij Telfort. Enkele jaren geleden nam ZIGGO UPC over en nam ook alle rechten over van de meeste sporten behalve voetbal. Of je van sport houd of niet, het zit (gratis) in het standaardpakket van ZIGGO. Ze hebben nu dus het alleenrecht van veel populaire sporten die vroeger inderdaad bij de publieke omroepen werden uitgezonden. Mijn ergernis is dat nu alleen ZIGGO klanten die uitzendingen via ZIGGO kunnen zien en de rest van de providers dus niet! De Media Autoriteit zou ervoor kunnen zorgen dat ook andere providers die sporten uit kunnen zenden, nu is dat een beetje scheef.
Er reageren hier mensen die, of niet kunnen lezen of de vraag te moeilijk vinden. Reageert dan niet!
Overigens heeft de Nederlandse Media Autoriteit het laatste woord over wat er wordt uitgezondenen, en door wie!

tijger1
door tijger1 Jun 27, 2017 om 12:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Goed wijsneus, ga zelf sporten.

reflecs
door reflecs Jun 27, 2017 om 12:58
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Nogmaals u kunt bij Telfort ook een abonnement op die zender nemen, zie eerdere link en als u het zo graag wilt valt dat bedrag best mee. En de Nederlandse Media Autoriteit bestaat echt niet. U bedoelt waarschijnlijk de ACM :https://www.acm.nl/nl/

Cookies
door Cookies Jun 27, 2017 om 13:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ziggo heeft UPC niet overgenomen.

Gr
door Grunn1 Jun 27, 2017 om 13:16
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ziggo heeft geen overgenomen van FOX sport. Ziggo betaald voor de rechten van de sporten die ze uitzenden en mogen ze dan ook bepalen wat hun abbonees ervoor betalen? Voor Ziggo sport moeten ook abbonees apart extra betalen net zoals klanten van Telfort, KPN enz. Zoals al eerder vermeld voor 15 euro p/m kan je bij Telfort ook Ziggo sport bekijken ook klanten van Ziggo moeten dit betalen. Je hele verhaal is een kul verhaal en je weet niet waar je het over hebt. Ohja en volgens mij ben je zelf een wijsneus

reflecs
door reflecs Jun 27, 2017 om 13:17
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Als u wilt weten wat de publieke omroep moet uitzenden; dat staat in de Mediawet 2008/2016.

pe
door pebk - Jun 27, 2017 om 13:30
583 Antwoorden / 0 Vragen

Dat noemen we marktwerking. Is goed voor de consument. Dit geeft me de keuze om geen voetbal te hoeven kijken en er niet voor te hoeven betalen.

Helaas heb ik wel Ziggo, dus betaal ik wel indirect voor Ziggo Sport.