wi
door wimvandezandt Jun 12, 2015 om 10:25
Computers & telefonie

Ziggo Internet ligt te vaak plat

Ik woon in Den Haag. In ons postcodegebied 2566 komt het regelmatig voor dat de internetverbinding plat ligt als je 's morgens de computer aanzet. Ziggo stuurt altijd een mailtje als ze 'werkzaamheden' uitvoeren, maar gek genoeg volgt het plat liggen van de verbinding nooit op die 'werkzaamheden', maar komt dat altijd op een ander moment. Als Ziggo dus geen 'werkzaamheden' heeft uitgevoerd. De verbinding wordt ergens gedurende de nacht verbroken.

De remedie is doorgaans de stekker van de router uit het stopcontact trekken, vijf minuten wachten en de zaak weer opnieuw opstarten. Soms werkt dat niet, en dan moet je een heel stappenplan: antenne uit het contact, alle kabels losmaken en in omgekeerde volgorde weer monteren.

Dit is heel irritant.Hebben mensen elders in het land hier ook last van? En kan iemand mij vertellen wat hier de oorzaak van kan zijn.

1177 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Cookies
door Cookies - Jun 12, 2015 om 10:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Heb je het over draadloze of bekabelde verbinding? En hebben je buren daar dan ook last van?

freya
door freya - Jun 12, 2015 om 11:08
10999 Antwoorden / 1 Vragen
0

Als de problemen opgelost kunnen worden door de bekabeling los te nemen en/of de apparatuur opnieuw op te starten, dan lijkt het mij dat 'het probleem' binnenshuis ligt en niet buiten de deur....

valerius-2
door valerius-2 - Jun 12, 2015 om 11:26
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Nooit mee gemaakt, als ik u was zou ik eens goed onderzoeken of het inderdaad niet aan u apparatuur ligt.

f.weele
door f.weele - Jun 12, 2015 om 14:00
1085 Antwoorden / 27 Vragen
0

@wimvandezandt; heb je een aansluiting in de woonkamer met wandcontactdoos en splitter? Zo ja, kijk eens of je destijds bij het installatiepakket een kabel had zitten met aan één kant een coax-aansluiting en aan de andere kant de aansluiting voor router(modem). Haal de splitter er uit en sluit deze kabel aan vanaf de wcd naar de router. Kijk of het probleem dan verholpen is. Het kan zowel aan de splitter als aan het kabeltje, dat van splitter naar router gaat, liggen. Ik heb dit ook gehad en zowel de splitter als de kabel vervangen. Het probleem was toen opgelost. Je kan natuurlijk ook nog contact opnemen met Ziggo en vragen of ze de verbinding willen controleren.
p.s. sommige wandcontactdozen zijn verouderd en zouden vervangen moeten worden omdat het digitale signaal voor tv niet meer goed doorkomt. Ook dat is bij mij gebeurd. Ziggo zal daar overigens zelf niet mee op de proppen komen.

m.vr.gr.

br
door bravehenk - Jun 12, 2015 om 14:29
206 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik neem aan dat uw buren dezelfde problemen hebben?
Dat is namelijk de eerste stap die u moet nemen informeren bij uw buren.
Als die geen last hebben ligt het probleem bij u thuis hoe vervelend om te horen natuurlijk.
Mijn zoon had ook dit soort problemen woont in mijn postcode gebied ver weg van den Haag ik en zijn buren hadden totaal geen last.
Oplossing voor hem was nieuwe bekabeling en een nieuw wifi modem Ziggo.


gr Henk

wi
door wimvandezandt - Jun 12, 2015 om 14:33
10 Antwoorden / 4 Vragen
0

Dank voor uw meedenken. Ik zal toch eens met mijn buren praten. En inderdaad, misschien een ander modrm. Hoewel de monteur me dat niet heeft geadviseerd.

pi
door pieterwolters - Jun 12, 2015 om 17:19
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

Gebruik je WIFI? Of bedoel je met "antenne" de coaxkabel? In geval van WIFI kan het ook komen omdat het "te druk" is op het kanaal waar de modem op werkt. Na een herstart kan de modem een kanaal kiezen waar het minder druk is.
Een handige app om dit te controleren is Wifi Analyzer. Dan kan je precies zien wat er allemaal in de buurt wordt uitgezonden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer