la
door lauranh Jun 21, 2015 om 17:01
Computers & telefonie

Zijn deze Nike sites betrouwbaar?

Zijn de volgende sites betrouwbaar?

- www.schoenenknl.com
- www.rozegoedkoop.com

Ik weet dat de Nikes zelf natuurlijk niet echt zijn, maar mijn vraag is of de website betrouwbaar is en of de schoenen ook echt aankomen.

2470 5 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jun 21, 2015 om 19:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

http://www.rozegoedkoop.com/ wordt door mijn AV geblokkeerd. Dat zal ook niet voor niks zijn.

Zelf koop ik nooit bij de vage sites. Maar it's up to you.

la
door lauranh - Jun 21, 2015 om 19:04
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hartstikke bedankt voor de reacties op mijn vraag! Ik heb daarom ook besloten nooit bij zulke websites te gaan bestellen. Ik was eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het nou werkelijk in elkaar steekt die vage sites.

edrick3
door edrick3 - Jun 21, 2015 om 19:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo lauranh,

Als je wilt weten of een site betrouwbaar is kun je een aantal punten bekijken.

Bv. de volgende TIP.

Lees ook even hier wat Consuwijzer aangeeft.

Suc6

ho
door hopetobehelping - Jun 21, 2015 om 19:16
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste lauranh,

u stelt de vraag waarschijnlijk al met een bepaald 'onderbuik gevoel'.
Mijn advies: niet doen, begin er niet aan.

Via de site http://www.whoistheowner.net kunt u informatie opvragen over de .com domeinen.
Beide sites bestaan kort, gevestigd in de US. Het is dus hoogstwaarschijnlijk weer zo'n schoenensite die namaak uit China levert (waar de Douane u op aan gaat spreken mocht u ooit iets ontvangen). Even wat klikken in de sites en de 'google translate' is driftig gebruikt blijkbaar bij de bouw van de site. Komt op mij volstrekt onbetrouwbaar over.
Zo om de paar maanden duiken er weer van die schoenensites op waar wij als consument alleen maar geld aan verliezen. Het lijkt er sterk op dat deze 2 sites ook tot die categorie behoren.

mahadma
door mahadma - Jun 21, 2015 om 19:16
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Als iets extra/verdacht goedkoop is dan heb je vrijwel zeker hele echte neppers, die bij de douane in beslag genomen kunnen worden, extra invoerrechten opleveren, en terug sturen is vrijwel onmogelijk omdat die dan weer naar verweggistan (China????) gaan.

Adviesje? Te goedkoop/mooi? NIET doen, maar als je het dan toch doet, niet klagen maar dragen.