cees60
door cees60 Nov 1, 2022 om 19:34
Computers & telefonie

Zwarte verticale balk bij opstarten desktop W11

Als ik mijn W11 Home desktop heb opgestart komt er op het scherm aan de rechterkant een zwarte balk van ca. 5 cm.
Ik heb de instellingen van mijn monitor al gecontroleerd en die instelling is goed. Ook de resolutie (1920 x 1080) is goed.
Met de afstandsbediening kan ik via het menu dit probleem wel oplossen maar bij de volgende start is het weer mis.
Dit probleem heb ik sinds de afgelopen twee dagen. 
Kan iemand mij vertellen wat de mogelijke oorzaak hiervan kan zijn?
Dank voor elke reaktie.

3118 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 1, 2022 om 19:52
16885 Antwoorden / 202 Vragen
3

Is systeemherstel misschien een optie? Naar een tijstip dat dit niet gebeurde?

gerbera
door gerbera - Nov 1, 2022 om 21:59
7374 Antwoorden / 14 Vragen
1

Kan het dat het grafische stuurprogramma van uw monitor op de een of andere wijze is veranderd door o.a. een download van een programma of ge-update. Volg anders de tip systeemherstel, deze moet wel ingeschakeld zijn, werkt anders dan Win10 en staat standaart niet ingeschakeld. Hoe dat werkt leest u hier.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Nov 1, 2022 om 23:36
2098 Antwoorden / Vragen
1

Als je zegt dat je het op kunt lossen ben benieuwd hoe dan? Wellicht is dat ook een aanwijzing wat er dan verkeerd gaat.

cees60
door cees60 - Nov 2, 2022 om 19:06
362 Antwoorden / 216 Vragen
1

Dank voor de reakties.
Heb geen gebruik gemaakt van systeemherstel (was wel mogelijk) omdat ik nogal wat updates/bestanden heb verwerkt en niet meer precies wist
welk herstelpunt ik moest selecteren. Vreesde dat ik alle aanpassingen weer opnieuw zou moeten doen.
De instruktie op de site van Microsoft is heel eenvoudig. Ook die van Menno Schoone (heb zijn boeken) kan werken.
Maar ik heb de instellingen van de monitor teruggezet naar fabrieksinstellingen en weer opnieuw ingesteld.
Probleem lijkt opgelost te zijn. Balk is verdwenen en scherm is helemaal gevuld. Mocht het probleem zich weer gaan voordoen
dan ga ik eerst de instruktie van Microsoft uitvoeren.
Nogmaals dank.

gerbera
door gerbera Nov 4, 2022 om 13:09
7374 Antwoorden / 14 Vragen

Toch wel vreemd, ik had gesteld dat mogelijk de grafische instelling en stuurprogramma van uw monitor was veranderd. Vervolgens leest u in een boek dat dit wel eens kon kloppen en zet u de boel terug in fabrieksinstelling. Dat het daarna weer goed werkt is niet zo verwonderlijk, de instellingen, die dus blijkbaar toch veranderd waren, worden weer in de oude stand terug gezet. Maar goed prettig te lezen dat het probleem is opgelost.

br
door brui0929 - Nov 6, 2022 om 11:53
636 Antwoorden / 10 Vragen
0

Een update van de driver voor uw monitor is de beste oplossing een systeem herstel is niet nodig. 

Ga voor de laatste update naar de site van de fabrikant. Support downloads zoek het type monitor download de driver installeer deze.
start opnieuw op. Binnen de serie van uw monitor is een alternatieve driver ook mogelijk. Staat de driver er niet bij ga dan naar de opnieuw naar de site van de fabrikant naar bijvoorbeeld usa of ik.com.

gerbera
door gerbera Nov 6, 2022 om 13:57
7374 Antwoorden / 14 Vragen

Zo jammer dat niet eerst de reacties gelezen worden, u had dan kunnen zien dat het op 2 nov. was opgelost.

br
door brui0929 Nov 6, 2022 om 19:27
636 Antwoorden / 10 Vragen

@Gerbera 
Ik heb de reacties gelezen en weet dat het is opgelost. Ik besloot om deze oplossing als nog te plaatsen voor een volgende keer.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden

Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk     Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer

petra gerritse
petra gerritse - May 20, 2024 om 09:45
Geldzaken & recht

Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE

na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau. Lees meer

re
reuben748 - May 20, 2024 om 15:19
Huishouden & energie

Koken op gas of inductie

Dear forum members,

A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible). 
Intellectually I  should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an ... Lees meer