hammond
door hammond Oct 23, 2007 om 14:16
Elektronica & tv

Betaling voor radio en tv.

Ik was altijd in de veronderstelling dat je voor radio en tv moest betalen,maar een telefoontje met UPC laat iets heel anders zien. Mijn bovenburen wonen al meer als 10 jaar in hun huis. De vorige bewoner had kabeltv bij UPC,maar dat werd afgezegd toen ze naar hun nieuwe adres verhuisden.De nieuwe bewoners,mijn bovenburen dus,hebben zich nooit bij UPC aangemeld,maar krijgen wel gewoon radio en tv signaal geleverd,gratis dus.Toen ik UPC opbelde hoe dit kon,zei de juffrouw dat het niet verplicht is om lid te worden van een kabelleverancier en als je dus een beetje mazzel hebt kijk je dus gewoon gratis tv. Zeer vreemd.

523 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 23, 2007 om 14:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beetje vreemd is het wel ja, dat de onderbuurman belt of de bovenburen wel een rekening ontvangen.

ve
door verwijderd - Oct 23, 2007 om 14:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Luister en kijkgeld is afgeschaft maar de kabel moet je gewoonbetalen UPC is gewoon vergeten het signaal van die aansluiting uit te schakelen.

Ooit zullen ze bij upc daar wel achterkomen en alsnog een rekening sturen.

ve
door verwijderd - Oct 23, 2007 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is een beetje vreemd dat ik voor gek uitgemaakt wordt dat ik gewoon betaal. En toen ik het bij een andere buurman navroeg,zei deze dat hij ook al jaren niet betaalde. Maar u bent waarschijnlijk zo'n figuur die het niet erg vind om voor fraudeurs te betalen,waardoor wie ieder jaar meer moeten betalen.

ve
door verwijderd - Oct 23, 2007 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bel upc eens en zeg dat je van verschillende buren hebt gehoord dat je niet voor radio en tv hoeft tebetalen en dat je daarom dus ook stopt met betalen.

Je kan ook bellen en vragen of er bij de familie ....een gratis kabel aansluiting is op dat adres, en dat je dat op jouw adres ook wil.

Ik ben benieuw wat ze dan zeggen.

Alhoewel ik blijf denken dat er ergens een foutje is gemaakt bij upc.

hans

ve
door verwijderd - Oct 23, 2007 om 15:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat was ook mijn telefoontje naar UPC,maar die juffrouw zei dat ze er niets aan kan doen.Maar ja,toch inmiddels meer dan 10 jaar gratis kabel gehad. Ik heb niet de indruk dat UPC er erg mee zit.

ve
door verwijderd - Oct 23, 2007 om 15:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het hangt er van af hoe de kabel aansluiting geregeld is, per huishouden of 1 aansluiting die door alle huishoudens gedeelt wordt. In de particuliere verhuur kan dit voor komen. In het laatste geval betaald u voor iedereen.

Ronny.

ve
door verwijderd - Oct 23, 2007 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

UPC heeft het betreffende adres gewoon nooit afgesloten van de CAI, om wat voor reden dan ook, administratief of technisch.
Dat heeft niets met fraude te maken, maar is gewoon een zaak van UPC zelf.
Je kunt je abo ook opzeggen, maar je loopt het risico dat het beeld ineens op ruis gaat, kan bij de buren ook gebeuren trouwens.
Als je overigens geen overeenkomst hebt met UPC kunnen ze daar achteraf nooit een rekening voor sturen, want voor het afsluiten is UPC zelf verantwoordelijk.

ve
door verwijderd - Oct 23, 2007 om 15:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

We hebben allemaal een eigen aansluiting en bij degene die betalen wordt het automatisch afgeschreven.Nu kan het ook nog zo zijn,dat ze eigenlijk afgesloten zijn,maar dat ze zichzelf illegaal weer in het kastje op straat aangesloten hebben.Erg moeilijk is dat niet,want er zitten allemaal houten schotjes voor,want de RVS platen zijn al gestolen door oudijzer rovers.Maar dit lijkt me sterk,het aan/enof afsluiten gebeurt in 2007 toch wel per computer denk ik zo.

ve
door verwijderd - Oct 23, 2007 om 15:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

@bob

 upc staat voor niets dus ze kunnen wel een rekening sturen maar of ze dan in hun recht staan is een andere zaak.

ve
door verwijderd - Oct 23, 2007 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vermoed, lezende al het bovenstaande, dat uw bovenburen erg veel mazzel hebben, dankzij de reeds in vele consumentenfora (Radar, Kassa, Consumentenbond) genoemde wanprestaties van deze kabelaar. Zo blijkt maar weer dat gemaakte fouten door UPC niet altijd negatief hoeven te zijn, al is de gang van zaken en de reactie van de helpodeskmedewerker erg wrang voor diegenen die wel netjes elke maand hun abonnementsgeld voldoen.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Oct 23, 2007 om 19:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste legale kijkert,

Meld u met spoed af bij UPC en leg een kabel naar de buren. Plaats een splitter en hoera u kunt ook kijken zonder te betalen. Totdat UPC het signaal uit zet. Ik ben het wel met u eens dat dit soort praktijken niet zouden moeten kunnen. Maar een beetje Robin Hood, stelen van de rijken voor de armen, zit toch wel in ieder mens. UPC interesseerd het geen h..! Geld zat.

Vr.gr. Poltol

ve
door verwijderd - Oct 24, 2007 om 01:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is gewoon heel simpel: UPC maakt een puinhoop van haar administratie. Na verhuizing naar een nieuwbouwwoning kregen wij na enige weken een melding dat we afgesloten zouden worden van UPC als we ons niet zouden aanmelden, wat we natuurlijk allang gedaan hadden.

Bellen en bellen en toch opgelost....

Je zal de softwareschrijver van upc klantenadmin maar zijn en dit lezen, dan heb je echt het schaamrood op je kaken staan...

Gr.

C.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2007 om 09:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een splittertje naar de buren aanleggen,doe ik uit principe niet. Als je alleen radio en tv hebt kost dit €13,49. Maar ik heb ook nog eens internet en digitale tv voor een bedrag van €50,00. Ik denk dat UPC meer te halen vind bij klanten die het complete pakket hebben en geven de klantjes die alleen tv en radio hebben dan maar gratis ook het signaal.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2007 om 09:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zal dus inderdaad "mazzel" zijn, want je moet normaal gesproken gewoon voor het geleverde betalen en u buren zijn er duidelijk tussendoor geglipt.
Dat zal na u telefoontje binnenkort ook wel stoppen, dus hebt u daar ook nog wat uit te leggen hoe dat ineens mogelijk is.....