Garantie
Ik heb in februari van dit jaar een Harman Kardon home cinemaset besteld via de ING rentepunten winkel.
Nu werkt die niet meer. Bij wie moet ik nu zijn voor de garantie? Volgens de website van de ING rentepunten winkel moet je contact opnemen met Harman Kardon echter op de website van Harman Kardon staat dat je voor garantie alleen bij hen rechtstreeks kan zijn als je via hun eigen webshop hebt besteld.
Wie is verantwoordelijk voor de verzending van het defecte produkt, ben ik dat of de leverancier?
Volgens de wet is ING verantwoordelijk.
Soms wil het nog wel eens zo zijn dat een bedrijf als ING een partnership met bijvoorbeeld paradigit aangaat en je daar dus je apparaat koopt welke dan via een voucher door ING vergoed wordt. In dat geval is paradigit je aanspreekpunt.
De eindvraag is eigenlijk: Wie staat er als leverancier op je bon!
@epcot,
Gan naar de site van de ING Rentepunten.
Aan de rechterzijde op het scherm ziet u een vak : meer over.
In dat vak staan drie verwijzingen en daar kunt u alle info krijgen die u wilt.
Voor uw probleem moet u bij de leevrancier zijn en niet bij de ING
[quote=mein33 schreef op donderdag 5 nov 2015, 12:52]@epcot,
Gan naar de site van de ING Rentepunten.
Aan de rechterzijde op het scherm ziet u een vak : meer over.
In dat vak staan drie verwijzingen en daar kunt u alle info krijgen die u wilt.
Voor uw probleem moet u bij de leevrancier zijn en niet bij de ING
Het feit dat ING dit zegt betekend niet dat het zo is als het in strijd is met de wet.
[quote=crewmember schreef op donderdag 5 nov 2015, 15:15][quote=mein33 schreef op donderdag 5 nov 2015, 12:52]@epcot,
Gan naar de site van de ING Rentepunten.
Aan de rechterzijde op het scherm ziet u een vak : meer over.
In dat vak staan drie verwijzingen en daar kunt u alle info krijgen die u wilt.
Voor uw probleem moet u bij de leevrancier zijn en niet bij de ING
Het feit dat ING dit zegt betekend niet dat het zo is als het in strijd is met de wet.
Als deze bemiddelingsmethode in strijd zou zijn met de wet dan heeft u een punt, maar vooralsnog is dit alleen maar een veronderstelling van u en daar komt niemand iets verder mee.
ING levert geen product.
ING verwijst alleen naar een leverancier waar met korting een product kan worden gekocht.
De leverancier levert het bestelde product en verstrekt ook de garantie die bij het product hoort.
Bijv. Bol.com verwijst op dezelfde wijze naar veel producten met korting welke via hun site worden aangeboden, maar welke door een ander geleverd worden met garantie. (naar eigen en probleemloze ervaring).
[quote=mein33 schreef op donderdag 5 nov 2015, 15:43]
Als deze bemiddelingsmethode in strijd zou zijn met de wet dan heeft u een punt, maar vooralsnog is dit alleen maar een veronderstelling van u en daar komt niemand iets verder mee.
ING levert geen product.
ING verwijst alleen naar een leverancier waar met korting een product kan worden gekocht.
De leverancier levert het bestelde product en verstrekt ook de garantie die bij het product hoort.
Bijv. Bol.com verwijst op dezelfde wijze naar veel producten met korting welke via hun site worden aangeboden, maar welke door een ander geleverd worden met garantie. (naar eigen en probleemloze ervaring).
Dat zij ik inderdaad in de eerste reactie. Het hangt er dus vanaf of ING dus zelf het product verkoopt op hun site, of dat ze alleen een voucher systeem of iets dergelijks hanteren. Er zijn dus 3 opties:
1:Het product is dus wel in de webwinkel van HK verkocht via een voucher systeem en HK is dus verantwoordelijk.
2:ING heeft een andere winkel in dit laten verkopen met een voucher systeem, dan is deze winkel verantwoordelijk.
3:ING heeft het product zelf verkocht en is zelf verantwoordelijk.
Het zou op de bon moeten staan wie verantwoordelijk is.
Meer info:
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Kopje: Fabrieks- of verkopersgarantie.
ING verkoopt de producten via de importeur, voor Harman Kardon producten kunt u terecht op onderstaand adres.
[quote]Harman Consumer Holland
Herikerbergweg 35 (verdieping 8)
1101 CN Amsterdam
Telefoonnummer: 020 - 56 30 800
Faxnummer: 020 - 56 30 850
www.harmankardon.nl
www.jbl.nl
[quote=ron530 schreef op donderdag 5 nov 2015, 18:09]ING verkoopt de producten via de importeur, voor Harman Kardon producten kunt u terecht op onderstaand adres.
[quote]Harman Consumer Holland
Herikerbergweg 35 (verdieping 8)
1101 CN Amsterdam
Telefoonnummer: 020 - 56 30 800
Faxnummer: 020 - 56 30 850
www.harmankardon.nl
www.jbl.nl
Deze gegevens staan overigens gewoon op de site van de ING-rentepuntenwinkel net als alle leveranciers er met volledige gegevens worden genoemd.
Bedankt voor jullie reacties
Het product is bij de ING gekocht zonder voucher, factuur staat op naam van de ING en wanneer je het product binnen 7 dagen retour wil sturen heeft de ING er een adres label van de ING bij gedaan. Heb inmiddels contact gehad met de ING en moest de recieven opsturen naar Ce repair want zij handelen de garantie af. Vind het wel een rare gang van zaken, je besteld bij de ING, je betaald de ING, de ING levert maar voor garantie met je toch ergens anders zijn.
[quote=epcot schreef op donderdag 5 nov 2015, 23:07]Bedankt voor jullie reacties
Het product is bij de ING gekocht zonder voucher, factuur staat op naam van de ING en wanneer je het product binnen 7 dagen retour wil sturen heeft de ING er een adres label van de ING bij gedaan. Heb inmiddels contact gehad met de ING en moest de recieven opsturen naar Ce repair want zij handelen de garantie af. Vind het wel een rare gang van zaken, je besteld bij de ING, je betaald de ING, de ING levert maar voor garantie met je toch ergens anders zijn.
Deze gang van zaken lijkt mij toch niet zo heel vreemd.
De ING is namelijk een "bankinstelling" die zijn/haar klanten een mogelijkheid biedt om met korting, want dat is het rentepuntensysteem, producten bij verschillende leveranciers te kopen.
Als ik u goed begrijp, dan zou u willen zien dat bijv. een balie- of kantoormedewerker van ING uw defecte apparaat gaat repareren.
Gelukkig gebeurt dat niet want als dat wel zo zou zijn dan zou deze site helemaal volstaan met klachten over de reparaties die uitgevoerd zijn door ondeskundig ING personeel. ;-))
En daarom heeft ING met de leveranciers afgesproken om de reparaties die onder de garantieregeling vallen door hen zelf te laten verzorgen of aan derden uit te besteden.
Het enige van echt belangrijk is dat uw klacht/garantievraag netjes wordt opgelost en daar ziet het vooralsnog wel naar uit.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Mijn ex-man is in 2014 overleden en ik moet nog steeds zijn schuld betalen omdat
Omdat sociale dienst van Den Haag ze dat ik moet betalen. 9 jaar geleden betaalde ik €20 per maand. Daarna hebben ze zelf besloten dat het vedrag van €33,17 per maand moest. En nu heb ik brief van sociale dienst ontvangen dat ik vanaf juni moet €80 per maand moest betalen.
terwijl niet mijn schuld is waarom moet ik betalen. En hij had recht op bijstand en kreeg zo'n €200 per maand
Lees meerSchimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer