Google heeft via ideal geld geind heb geen ideal of internet rekening wil terug
google heeft via Ideal 26 x 109,99 plus 1 x 54,99 en 1 x 5,49 via Ideal van mijn rekening afgschreven. Ik heb geen Ideal zelfs geen internet rekening bij ING , gewoon alles via papier. dit is gebeurt snachts of vroeg in de ochtend op 20 en 21 februari. Google heeft op 22 februari 2 x 109,99 teruggestort. Verder is niet te zien nu op papieren afschrift. Vandaag ING gebeld, werd in de wacht gezet, 16.45 uur) en toen was de lijn dood. Moet dus maandag naar ING bank in Vlaardingen. Gebeurt dit meer.
Onduidelijk verhaal, maar kennelijk heeft iemand toegang tot je rekening verkregen. Bel de alarmlijn van ING! Klik op de link hieronder voor het telefoonnummer.
www.ing.nl/de-ing/veilig-bankieren/fraude-melden/index.html
Een bedrijf kan helemaal niet afschrijven via Ideal. Daar geeft men zelf opdracht toe. Ideal is een mogelijkheid van betalen. Niet iets wat je hebt, of niet hebt.
Dat heeft Google natuurlijk niet geïnd. Iemand heeft op uw kosten blijkbaar wat gekocht bij Google (Playstore).
Jammer dat u niet internet bankiert dan had u op 22 februari al maatregelen kunnen nemen.
Ach oud en vertrouwd, daar ging het nooit mee mis.
Via Ideal betalen gaat omdat u dat zelf heeft gedaan (of iemand die beschikking over de rekening heeft). Ergo Google doet niet, ergens heeft iemand met toegang tot uw rekening daar toestemming voor te geven.
Kunt u achterhalen waarom dit bedrag afgeschreven wordt?
Als u geen internetbankieren heeft, dan kunnen er ook geen betalingen via Ideal worden gedaan !
Bent u misschien overschrijvingskaarten zoek en zo ja, dan staat het nummer van de overschrijvingskaart op uw rekeningoverzicht bij de afschrijving.
Dus doet mogelijk iemand anders dat.
Dat zou dan middels een overschrijvingskaart moeten gaan.
@mein33, moet dan toch iemand zijn die bankgegevens van TS heeft. Ik zou niet eens meer weten hoe die overschrijvingskaarten werken. Dus men kan nog wel op papier, met envelop, iets naar de bank sturen?
@mein33, TS heeft het over ideal, dus het lijkt er meer op dat iemand 'stiekem' internet / mobiel bankieren van TS heeft aangezet.
@diumenge,
Zou kunnen, maar dan zou Ts waarschijnlijk geen papierenafschriften meer krijgen !
Uiteraard kan men nog met overschrijvingskaarten werken. En ook als men internet zou bankieren kan men nog papieren afschriften krijgen.
Maar men kan NIET met Ideal betalen, als men niet internet bankiert.
@diumege: dat doe je niet zomaar:
- aanvragen via www.ing.nl waarbij je informatie van je betaalpas moet invullen
- dan krijg je op twee verschillende dagen twee brieven met gebruikersnaam en password
- vervolgens moet je naar een ING kantoor met identiteitsbewijs en betaalpas om de boel te activeren
Ergo: TS moet eens heel goed in de kring van bekenden gaan kijken wie dit gedaan zou kunnen hebben.
@rjw,
Herlemaal met u eens.
@rjw, dat weet ik. Dus eens dat TS in de eigen omgeving moet rondkijken.
Maar hoe kan iemand anders dan TS zich met haar ID bewijs identificeren?
@sprietje, afwachten of we nog een reactie van de TS krijgen. Alles gaat nog op de ouderwetste manier, dus mijn veronderstelling is dat ze al wat ouder is. Dus het kan zo zijn dat ze het allemaal niet zo goed meer begrijpt en haar is voorgehouden dat ze zich moest identificeren vanwege een andere reden, door iemand waar ze (onterecht) vertrouwen in heeft. Samenwerking tussen de oplichter en iemand die bij ING werk valt ook niet uit te sluiten.
TS zal inderdaad 70+ zijn. Zouden ook 'behulpzame' buren kunnen zijn die i.v.m. corona de boodschappen voor haar doen. Ik verwacht overigens niet dat er nog een reactie komt van TS, helaas.
Sprietje, volgens je antwoord, ben je zelf zeker een 70 plusser!!!!!!
@sprietje: dat is niet zo heel moeilijk. "Kom oma/buurvrouw/etc, we moeten even naar de bank voor identificatie. Dat moet iedereen doen zodat ze weten dat je geen crimineel bent" of iets van die strekking. De behulpzame hulp "regelt" het dan wel voor haar als ze bij de bank zijn.
@diumege: die insinuatie dat het wellicht met medewerking is van ING zou ik maar weghalen. Zo'n concrete beschuldiging kan vervelend uitpakken voor je.
@RJW, ik haal helemaal niets weg. Er staat ook helemaal geen concrete beschuldiging, leer eens lezen man.
@diumenge er staat geen concreet beschuldiging maar wat er wel staat staat is ingepast en getuigt van verminderde interlectuele vaardigheden.
@Henkdezevende, ook leren lezen.
En spellen.
Die bedragen komen grotendeels overeen met een In-app aankoop. als ik afga van het bedrag
Heeft u uw Ideal gekoppelt aan uw google account, en per ongeluk een inapp aankoop gedaan?
of een malefiede app met inapp aankopen gekocht? die automatisch flink veel aankoopt. zonder daadwerkelijk iets te doen.
TS geeft aan geen Ideal te hebben, vaag verhaal. Zal wel phising oid zijn.
Als je geen internetbankieren hebt en er is met Ideal afgeschreven kan het zijn dat iemand die toegang heeft tot jouw gegevens en identiteitsbewijs en betaalpas achter je rug om internetbankieren heeft aangevraagd.
Aangifte gaan doen en kijken wie dat geweest zou kunnen zijn. Familie, buren, huishoudelijke hulp?
gewoon alles storneren.
Iets wat met Ideal betaald zou zijn,kan niet gestorneerd worden.
Leg ons eens even uit hoe je dat doet 1Paul?
Buiten het feit dat het niet kan, is adviseren om te storneren nooit een goed antwoord als je een casus niet kent. Als TS echt verplicht is om te betalen aan Google, dan zorgt storneren alleen maar voor meer ellende. En ook als iemand anders TS met een probleem heeft opgezadeld is stornering niet de oplossing.
U heeft geen Ideal? Maar er wordt wel geincasseerd via Ideal. Goed dat u even vandaag even langs het filiaal gaat, u kunt het beste dit even afwachten.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden
Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer