pi
door pieterdina Jan 15, 2022 om 09:24
Elektronica & tv

Hoe zet je ebooks op een sd-card

hoe zet je boeken over op een sd-card ik heb een pocketbook de luxe 4
heb geen computer wel een chromebook
graag in eenvoudige begrijpelijke taal

2721 5 Rapporteer

Ja
door JannyBoe - Jan 15, 2022 om 09:45
521 Antwoorden / Vragen

Bij Cool Blue staan wat tips om dit via een computer (ook notebook) te regelen https://www.coolblue.nl/advies/hoe-zet-je-e-books-op-je-pocketbook-e-reader.html
Op een andere site staat een bericht over sd kaarten in een pocketbook en eventuele problemen https://www.gebruikershandleiding.com/Pocketbook-Touch-Lux-3/764605/antwoord.html

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 15, 2022 om 09:54
7211 Antwoorden / 3 Vragen
pi
door pieterdina Jan 15, 2022 om 09:59
38 Antwoorden / 33 Vragen

ik heb het verkeerd geschreven heb chromebooks ipv notebook, sorry

Ja
door JannyBoe Jan 15, 2022 om 10:21
521 Antwoorden / Vragen

Maakt niet uit, valt ook onder de noemer computer.

pi
door pieterdina Jan 15, 2022 om 11:11
38 Antwoorden / 33 Vragen

dan snap ik het niet, heb geen windows?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 15, 2022 om 11:31
16885 Antwoorden / 202 Vragen

U kreeg al verwijzingen hoewel ik niet uitsluit dat het wegens een slot vanwege auteursrechten niet kan, m.a.w. datr u niet kunt kopiëren. Laat het weten of het wel lukt.

sira
door sira Jan 15, 2022 om 11:37
2362 Antwoorden / 24 Vragen

Geen probleem om e-books te kopiëren. Doe ik ook. Ik koop boeken en die (de originelen) zet ik op een usb-stick om te bewaren. Daarna kopiëer ik steeds een aantal boeken naar mijn e-reader.

pi
door pieterdina Jan 15, 2022 om 11:40
38 Antwoorden / 33 Vragen

kreeg verwijzingen om via windows te doen, maar die heb ik niet op mijn chromebook, en er kan een sd card in mijn reader, dan moet het toch eenvoudig zijn om mijn boeken op dat kaartje te zetten, boeken zijn legaal gekocht, en ben bang als mijn reader het een keer begeeft dat ik dan mijn boeken kwijt ben, vandaar dat ik ze op een sd kaartje wil zetten

sira
door sira Jan 15, 2022 om 11:54
2362 Antwoorden / 24 Vragen

Daarom adviseer ik hieronder een usb-stick i.p.v. een sd-kaart. Usb raakt minder gauw kwijt dan een sd.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 15, 2022 om 16:18
16885 Antwoorden / 202 Vragen

@SIRA: dank voor de tip. Het kan en mag dus wel (voor eigen gebruik).

sira
door sira Jan 15, 2022 om 20:47
2362 Antwoorden / 24 Vragen

@Heremietkreeft
Het kan inderdaad, mogen is een tweede.
Ik wil mijn originelen behouden, voor het geval dat ik ooit een bepaald boek nogmaals wil lezen.

rj
door rjw - Jan 15, 2022 om 11:46
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Welke Chromebook heb je? De meeste die ik ken hebben een ingebouwde SD card reader. En als die er niet in zit zou je een USB card reader kunnen kopen. Wel even checken of die ondersteund wordt door ChomeOS.

sira
door sira - Jan 15, 2022 om 11:48
2362 Antwoorden / 24 Vragen

Kun je niet beter de boeken op een usb-stick zetten en dan naar de sd-kaart van je e-reader kopiëren? Dan koppel je de e-reader aan de Chromebook.

Dan heb je de collectie boeken op de usb en die kun je bewaren, maar je kunt later ook nakijken welke boeken je al hebt gelezen, zodat je geen dubbele boeken koopt. Gaat je e-reader stuk (of je Chromebook), dan heb je de originele boeken altijd nog op de usb-stick staan.

Let op: je moet de boeken wel van de usb-stick kopiëren naar de sd-kaart, want als je het origineel op de sd-kaart zet en je wilt het boek later in de familie een keer uitwisselen, dan heb je een probleem met de auteursrechten.

pi
door pieterdina Jan 15, 2022 om 12:51
38 Antwoorden / 33 Vragen

mijn chromebook ziet geen ereader, en mijn boeken staan in een mapje in gmail, hoe krijg ik die dan op een sd of een usb stick en dan vervolgens weer op de e-reader?
ik snap er niks meer van, als er toch een sd kaart in de reader kan, moet je ze toch zo zonder tussenkomst van pc chromebook of wat dan ook op dat kaartje kunnen zetten
Heb de handleiding ook al bestudeerd, het enigste wat ik kan vinden is hoe je een kaartje kan plaatsen, nou dat lukt nog wel

sira
door sira Jan 15, 2022 om 13:06
2362 Antwoorden / 24 Vragen

Nu werkt een Chromebook aanzienlijk beperkter dan een laptop, ik kan dus alleen zeggen hoe er te werk moet gaan met een laptop, maar ik weet niet of de Chromebook dat ook kan.

Je zult eerst de boeken in de map van Gmail op je bureaublad moeten zetten (los of in een map), maar je kunt ze ook direct verplaatsen naar een usb of sd. Zet je ze in een map of op het bureaublad dan verplaats je de (originele) boeken naar een usb of sd.

Nu is het probleem dat je Chromebook geen e-reader ziet (vind ik wel raar). Heb je eerst de kabel aan je e-reader gekoppeld en toen aan de Chromebook? Indien eerst kabel in Chromebook en dan in e-reader kan het voorkomen dat de e-reader niet zichtbaar is.
Ken je anders niet iemand die een pc of laptop heeft? Dan kun je de usb-stick of sd-kaart en e-reader meenemen en kopiëer je daar de boeken naar je e-reader. Je kunt bij diegene eventueel ook naar je Gmail account gaan en dan alles op een usb of sd zetten.

sira
door sira Jan 15, 2022 om 13:13
2362 Antwoorden / 24 Vragen

Heb je hier iets aan? Het gaat wel om een pc die de pocketbook niet herkent, maar dat zal geen verschil zijn met een Chromebook.

Als de computer uw apparaat niet herkent kunt u de volgende stappen volgen:

1. Controleer of het apparaat aan staat voordat u het apparaat met de computer verbindt. Het apparaat moet ingeschakeld zijn en moet het hoofdmenu geladen hebben voordat u de connectie met de computer maakt. Het wordt ook aanbevolen de communicatie instellingen van uw Pocketbook te controleren: Instellingen – Connectiviteit – USB modus – Vragen bij verbinding (Bij de modellen 622 met firmware versie 4.4, 623, 624, 626, 614, 515, 801 selecteer Instellingen – Geavanceerde instellingen – Systeem – USB modus – Vragen bij verbinding). Om de instelling te activeren drukt u op de Pagina terug knop om op het hoofdmenu te komen.

Hierna kunt u het apparaat met de USB-kabel aan uw computer verbinden. Er zal een menu op het apparaat verschijnen met de keuzes PC Link en opladen. Kies PC Link en ga op uw computer naar de bestandsbrowser. Hier moet de verwijderbare schijf “Pocketbook Device” te vinden zijn.

2 . Controleer of de kabel goed in de USB-poort zit. U kunt ook andere USB-poorten proberen of zelfs eventueel een andere kabel.

3 . Sluit het apparaat door middel van de USB-kabel aan op een USB-poort aan de achterkant van uw computer.

4 . Controleer of het apparaat over de nieuwste firmware beschikt. Om dit te doen gaat u naar Instellingen – Informatie over het apparaat – Firmware versie. Alle beschikbare firmware is te vinden op de officiële website www.pocketbook-int.com (Op de "Ondersteuning" pagina kunt u het model selecteren). Als uw apparaat geüpdate moet worden kunt u de Upgrade handleiding op de Documentatie pagina vinden.

5 . Als uw apparaat over de nieuwste firmware beschikt en bovenstaande stappen geen effect hebben gehad kunt u het interne geheugen van het apparaat formatteren via het menu Instellingen – Aanvullende instellingen – Systeem – Formatteren intern geheugen (Instellingen/Configuraties – Onderhoud – Intern geheugen formatteren)

Ja
door JannyBoe Jan 15, 2022 om 14:00
521 Antwoorden / Vragen

Waar op het www staat de bron van die info sira?

sira
door sira Jan 15, 2022 om 14:44
2362 Antwoorden / 24 Vragen

Op de site van Pocketbook https://www.pocketbook-int.com/nl/support/pocketbook-touch-lux-3

Het enige probleem is dat dit om een laptop gaat en de TS een Chromebook heeft. Neem aan dat het weinig uit zal maken. Ik kan verder niks over een Chromebook vinden, maar dat zal te maken hebben met het aantal gebruikers van een Chromebook.