Nespresso apparaat stuk
In april 2012 heb ik een Nespresso apparaat met melkopschuimer (Magimix) gekocht. Sinds een week of twee lekt de machine in de lekbak, geeft hij nog maar halve kopjes koffie en de melkopschuimer is kapot. De melk wordt niet meer warm en na 20 seconden geeft de opschuimer aan dat hij oververhit raakt. Ik heb het apparaat bij de Expert in Winterswijk gekocht, een winkel met geweldige service. Helaas zijn die failliet, waardoor ik met Nespresso zelf gebeld heb. Omdat mijn garantie iets meer dan een maand verlopen is, wil men niks voor mij doen. Ik zou een nieuwe melkopschuimer moeten kopen (wordt niet gerepareerd, want die kosten "maar" 33 euro. Het apparaat kon gerepareerd worden, maar dat zou mij 140 euro kosten. Een andere optie zou zijn dat ik gebruik maak van een aanbieding voor een nieuwe machine. Ligt het nou aan mij of mag ik van een gebruiksapparaat verwachten dat het langer dan twee jaar meegaat? Het is toch van de zotte dat zo'n ding nu al kapot gaat, het is niet alsof het goedkope machines zijn. Deze kostte 225 euro.
Een dergelijk apparaat moet zeker langer meegaan dat twee jaar. Maar uw juridische aanspreek punt is failliet. U kunt dan een claim bij de voorverkoper neerleggen omdat hij ongerechtvaardigd wordt verrijkt. U zult hiervoor waarschijnlijk naar de rechter moeten met alle gevolgen van dien.
Aan een koffie machine is geen levensduur te koppelen, er spelen externe factoren mee. De kwaliteit van het water, bevat deze veel of weinig kalk en natuurlijk de gebruikte melk voor de opschuimer. M.i. is de aanschaf van een externe opschuimer de goedkoopste oplossing.
Lees dit even: In de gebruikskosten per kopje gaat men uit van een levensduur van 5 jaar voor de volautomatische espressoapparaten, zonder verdere onderhoudskosten en schoonmaakkosten. Wij achten dat niet reëel en kennen weinig volautomatische espressoapparaten die 5 jaar zonder hapering werken! Bron: een test van espresso apparaten van koffiemetpassie.nl
Maar ik denk dat zo'n apparaat langer dan 2 jaar zonder haperen mee zou moeten gaan. En als uw garantie is verlopen, heeft u toch nog rechten.
Klik hier.
Dank voor de reacties tot nu toe. Ik was er zelf al bang voor dat de failliete Expert het lastiger zou maken om de boel naar tevredenheid op te lossen. Er zit wel een Expert in een andere plaats die de reparaties e.d. overneemt. Ik zal hen eerst eens even bellen. Wanneer zij net zulke goede service geven als mijn Expert, heb ik goede hoop.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Misleid bij hotel boeking
Vanavond wilde ik een hotel boeken op Ameland, één overnachting op 28 juni. Mij werd een prijs geboden van €116,50 (dit lijkt overigens een aanbieding te zijn omdat een prijs van €176,50 is doorgehaald). Als ik de boeking wil afronden is de totaal prijs ineens €191,50 geworden zonder dat wordt uitgelegd waar de verhoging van €75 vandaan komt. Kan dit zomaar? Dit is misleidend.
Ver
...
Lees meer
Windows life mail mappen verdwenen
Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda
...
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer