fr
door frecom Dec 14, 2006 om 16:00
Elektronica & tv

Nog steeds geenfree to air ontvangst van nederland

nog steeds geen FTA ontvangst van de nederlandse zenders en regio

ondanks belofte kpn dat vanaf 11/12 dfeze te ontvangen zijn

alleen geluid van bovenstaande zenders via wieringen en wormer

553 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 14, 2006 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

regio zou FTA moeten zijn als u tenminste spreekt over Can digi. Wel zenden sommige regiostations mogelijk via ASTRA 2 (23 graden O) De ontvangst via can digi is weliswaar vrij m.b.t het ontvangen van Ned 1, 2, en 3 maar u moet wel een geregistreerde smartcard hebben in de ontvanger (en registratie verloopt na één maand niet ontvangen van één van die zenders. Er zijn geen abonnementskosten voor de ontvangst van Ned 1,2 en 3 bij Canal Digitaal

ve
door verwijderd - Dec 14, 2006 om 16:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

nog een korte toelichting: dat bij gebruik van canal digitaal Ned 1, 2 en 3  wel degelijk gecodeerd zijn doch uitsluitend een geregistreerde smart card nodig is heeft alles te maken met auteursrechten. De rechten die betaald zijn hebben betrekking op het uitsluitend kunnen ontvangen binnen Nederland. Een smart card is (normaliter) ook niet te verkrijgen als u niet in Nederland woont. BVN en regio zenders zouden vrij te ontvangen moeten zijn dus ook zonder smart card.

ve
door verwijderd - Dec 14, 2006 om 16:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Digitenne nu landelijk, is zonder smart cart te ontvangen, U krijgt dan nl 123 en de plaatselijke regionale.... dus kastje vanaf E80-.

Sateliet, hiervoor is een kaart van Canaal Digitaal nodig zonder abbo, dus tenminste E100 voor ontvanger en kaart die koste ook 75,- dus niet gratis, maar eenmalig een bedrag, tenzij ze weer eens met nieuwe kaarten komen zoals enkele jaren terug...

Ook doorverkoop aan buitenlanders gebeurt veel via familie.... dus die rechten, als je vrienden of fam hier hebt, kopen die, en ontvang je daar alles... dus onzin die kaarten...

ve
door verwijderd - Dec 14, 2006 om 17:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

hier wordt gerept over DVBT en niet satelliet

ve
door verwijderd - Dec 14, 2006 om 18:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zat er natuurlijk dik in dat kpn dit niet van de een op de andere dag wwar kon maken.
Zolang digitenne niet op ieder adres wordt gegarandeerd zal het ontvangst van de zenders 123 ook niet gegarandeerd zijn.
KPN zal zich waarschijnlijk toch wat voorzichtiger moeten uitlaten.

ve
door verwijderd - Dec 14, 2006 om 21:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer deze eenvoudige truc: zet de kamerantenne buiten (draadje door het raam/deur). Als er dan wel ontvganst is, dan is een buitenantenne de oplossing van het probleem.