valerius-2
door valerius-2 Feb 20, 2015 om 19:33
Elektronica & tv

Omschakeling ZIGGO

Wie heeft ook een hoop moeite gehad om opnieuw alles in testellen. Het blijkt gewoon dat van de ene naar de andere mijn aansluit kabels niet goed waren, ook na veel hulp via ZIGGO was het niet mogelijk om de TV plus niet te kunnen krijgen. Ik heb na de tip van help nieuwe kabel er tussen gebracht en toen was het wel mogelijk om TV EXTRA te kunnen krijgen. Maar toch raar alleen maar door dus alles weer in te stellen dat pas te voorschijn komt.

1717 21 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Feb 20, 2015 om 23:40
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 20 feb 2015, 21:32]valerius-2, was er dus wel een hulpteam van Ziggo aanwezig om mensen te helpen? U schrijft van wel maar na veel moeite. Ik heb alleen maar een simpele TV en geen TV Extra o.i.d. en wij komen begin Maart aan de beurt. Heb niemand die het voor mij kan doen: zijn er in uw buurt ook pamfletten uitgereikt die mensen op hun raam konden plakken dat ze mensen die het niet zelf konden, wilden helpen? Of is er echt een Ziggo team aanwezig om mensen daadwerkelijk te helpen? Tja, ik maak me zorgen om deze "operatie". Dus ben nieuwsgierig.

Als u 1200 belt en ze komen er dan er uit dan komt er een monteur die u daar mee helpt maar zij proberen eerst via de telefoon met veel geduld de boel weer op gang te krijgen. Maar ik eerlijk zeggen dat zij echt zeer geduldig zijn. Van de drie die ik moest doen zijn er nu 2 in orde en de derde Ga ik morgen aan beginnen. Maar als u alleen maar de normale programma's heeft is het niet zo gevoelig. Bij mij was het echt waar ik moeilijkheden mee had TV EXTRA de rest was een fluitje van een cent dat was binnen 10 minuten gebeurt..

door 1953 - Feb 20, 2015 om 23:51
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Sowieso geen Kabel Keur kabels nemen, zoals Hirschmann.

Ben medio november 2014 overgestapt van de Hirschmann coaxkabels naar Vivenco coaxkabels en warempel de verdwenen zenders waren weer zichtbaar.

Qua installatie heb ik nimmer problemen gekend.

pi
door pieterwolters - Feb 20, 2015 om 23:52
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan best dat bij een wijziging van het systeem de kabels niet meer voldoen. Een kabel kan bijvoorbeeld voor het ene frequentiegebied goed zijn, en voor het andere niet. Als zenderpakketten van een "goed" gebied naar een "slecht" gebied verhuizen heb je opeens een probleem.

Cookies
door Cookies - Feb 21, 2015 om 01:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 21 feb 2015, 00:05] Zelf kan ik niets. En 1200 bellen kan ik ook niet; alleen maar TV via Ziggo.

Dan bel je 0900-1884 (normaal tarief). Op 2 maart staan bij jou in de buurt 2 servicepunten waar je terecht kunt met vragen/problemen, t.w. wkc Leidsenhage en parkeerplaats Prins Frederikstraat.

Veel informatie over de hele gang van zaken m.b.t. de komende veranderingen kun je hier vinden.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 21, 2015 om 16:44
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 21 feb 2015, 13:48]@Carola.83, dank voor je info: de Pr. Frederiklaan is hier vlakbij, dus kan ik buuf vragen of iemand misschien zo lief is.....

Hier in Alphen stond in het wijk blad dat mensen die er niet kunnen komen gratis hulp konden vragen dan kwam er iemand gratis daar naar toe. Was een soort hulp vereniging Gilde kantoor was de naam. Misschien zit deze ook bij in de buurt. hier is het nummer 0172-242232. mischien dit is bellen of het bij ook bestaat.

jo
door joentje1978 - Feb 26, 2015 om 19:02
367 Antwoorden / 6 Vragen

Heb zelf een Hirschmann-installatie in mijn huis en deze ook bij mijn zwager en broer geinstalleerd, werkt prima, mankeer niets aan.

Is wel belangrijk dat je vanaf het begin tot het eind goede antennekabels gebruikt.
Bij mijn zwager meegemaakt dat hij alle zenders kon ontvangen, behalve film1/sport 1.
Signaalniveau op de kabel naar de LCD gemeten, was perfect.

Toen viel mijn oog op een goedkoop antennekabeltje tussen de antennedoos en de LCD (had een goede kabel te kort besteld dus zolang maar even een prutkabeltje gebruikt), deze vervangen door een goede kabel en probleem was over.

Ook de gehele antenne installatie laat wel eens te wensen over.
Sommige mensen weten echt niet waar ze mee bezig zijn als ze zelf een kabelinstallatie aanleggen.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 26, 2015 om 19:03
7211 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=1953 schreef op zaterdag 21 feb 2015, 01:36][quote=carola.83 schreef op zaterdag 21 feb 2015, 00:30][quote=tenormin schreef op zaterdag 21 feb 2015, 00:05] Zelf kan ik niets. En 1200 bellen kan ik ook niet; alleen maar TV via Ziggo.

Dan bel je 0900-1884 (normaal tarief). Op 2 maart staan bij jou in de buurt 2 servicepunten waar je terecht kunt met vragen/problemen, t.w. wkc Leidsenhage en parkeerplaats Prins Frederikstraat.

Veel informatie over de hele gang van zaken m.b.t. de komende veranderingen kun je hier vinden.

Of 1200! Gratis!
1200 is niet beschikbaar als je geen internet van Ziggo afneemt.

ma
door marnix1 - Feb 26, 2015 om 19:03
256 Antwoorden / 22 Vragen

Gisteren ook overgegaan naar nieuwe frequenties, na installatie miste ik ook zenders, bv de beide belgen en de bbc.
1200 gebeld en man zei inderdaad dat ik waarschijnlijk een nieuwe kabel moet kopen, als dat de frequentie van sommige zenders niet door kwam bij oude iets wrakke kabels.
Probleem is dat kabel moeilijk door muren loopt, dus nu kijk ik de genoemde zenders maar gewoon via de kabel ,dus niet via het digitale kastje.
Best lastig....

wi
door wilhelmina59 - Feb 26, 2015 om 19:05
519 Antwoorden / 0 Vragen

TV West is bezig met een klachtenregistratie nav de nieuwe frequenties.
Misschien handig om daar ook het een en ander te melden.
Wat betreft de coax wat een kul.
Die van mij is al een tijdje in gebruik(tis wel een dure), lijkt mij een standaard antwoord van de bekabelaar.
Sommige zenders zijn dubbel erin gezet, zitten ook in het 700 gedeelte.

door 1953 - Feb 28, 2015 om 17:10
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Vivenco (ca. € 25,00 per kabel van 1,50 meter) coaxkabel met filter aan beide eindes en 110 dB doorgifte.

tenormin
door tenormin - Feb 28, 2015 om 17:11
16849 Antwoorden / 108 Vragen

valerius-2, was er dus wel een hulpteam van Ziggo aanwezig om mensen te helpen? U schrijft van wel maar na veel moeite. Ik heb alleen maar een simpele TV en geen TV Extra o.i.d. en wij komen begin Maart aan de beurt. Heb niemand die het voor mij kan doen: zijn er in uw buurt ook pamfletten uitgereikt die mensen op hun raam konden plakken dat ze mensen die het niet zelf konden, wilden helpen? Of is er echt een Ziggo team aanwezig om mensen daadwerkelijk te helpen? Tja, ik maak me zorgen om deze "operatie". Dus ben nieuwsgierig.

door 1953 - Feb 28, 2015 om 17:11
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 21 feb 2015, 00:30][quote=tenormin schreef op zaterdag 21 feb 2015, 00:05] Zelf kan ik niets. En 1200 bellen kan ik ook niet; alleen maar TV via Ziggo.

Dan bel je 0900-1884 (normaal tarief). Op 2 maart staan bij jou in de buurt 2 servicepunten waar je terecht kunt met vragen/problemen, t.w. wkc Leidsenhage en parkeerplaats Prins Frederikstraat.

Veel informatie over de hele gang van zaken m.b.t. de komende veranderingen kun je hier vinden.

Of 1200! Gratis!

ma
door marnix1 - Feb 28, 2015 om 17:11
256 Antwoorden / 22 Vragen

@wilhelmina:"Wat betreft de coax wat een kul."
Dank voor uw wijze opmerking! Vanochtend een verse kabel gescoord ,en nu hebben we alle zenders weer. Kabel van 20 meter, winkelier dacht dat we een antenneversterker erbij moesten, kosten 99,00euro maar beeld is prima zonder.
Wel 30 euro voor kabel armer...

tenormin
door tenormin - Mar 4, 2015 om 00:18
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@valerius-2, dank voor uw antwoord; nu maar hopen dat het inderdaad zo gaat als u het omschrijft. Zelf kan ik niets. En 1200 bellen kan ik ook niet; alleen maar TV via Ziggo.

tenormin
door tenormin - Mar 4, 2015 om 00:18
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@Carola.83, dank voor je info: de Pr. Frederiklaan is hier vlakbij, dus kan ik buuf vragen of iemand misschien zo lief is.....

tenormin
door tenormin - Mar 7, 2015 om 00:02
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Sorry, verkeerd gequote! Dus blijf ik in het grijs.

tenormin
door tenormin - Mar 7, 2015 om 00:02
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=sjoppie schreef op zaterdag 21 feb 2015, 03:21][quote=1953 schreef op zaterdag 21 feb 2015, 01:36][quote=carola.83 schreef op zaterdag 21 feb 2015, 00:30][quote=tenormin schreef op zaterdag 21 feb 2015, 00:05] Zelf kan ik niets. En 1200 bellen kan ik ook niet; alleen maar TV via Ziggo.

Dan bel je 0900-1884 (normaal tarief). Op 2 maart staan bij jou in de buurt 2 servicepunten waar je terecht kunt met vragen/problemen, t.w. wkc Leidsenhage en parkeerplaats Prins Frederikstraat.

Veel informatie over de hele gang van zaken m.b.t. de komende veranderingen kun je hier vinden.

Of 1200! Gratis!

Op de plek die jij beschreef stond er inderdaad een tentje voor hulp: buuf gevraagd, de man was binnen 10 minuten hier en 5 minuten later liet hij me blij achter. Vraag niet hoe het kan maar geniet ervan, heb n.l. een veel beter beeld!
1200 is niet beschikbaar als je geen internet van Ziggo afneemt.

tenormin
door tenormin - Mar 8, 2015 om 00:30
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=diewilik schreef op zondag 8 mrt 2015, 00:15] Daarnaast mankeert er werkelijk niets aan de kabelkeur kabels je mist hierdoor echt geen zenders.

het ontbreekt @1953 veelal niet aan fantasie antwoorden. Hoe later "hoe beter" / tegenovergesteld. Kom ook vaak niet uit zijn/haar antwoorden, maar mag natuurlijk wel gewoon als forumlid zijn/haar visie geven. Maar al dan geen nieuwe kabels (ik niet): het beeld is beter. Waarom weet ik ook niet.

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 8, 2015 om 01:12
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@1953, in een andere post schrijf je dat je nog met startkabels werkt. Hoezo is nu je beeld dan beter, die verbeteringen zouden misschien digitaal zichtbaar kunnen zijn maar toch echt niet analoog. Daarnaast mankeert er werkelijk niets aan de kabelkeur kabels je mist hierdoor echt geen zenders.

door 1953 - Mar 9, 2015 om 00:08
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Hedenochtend werd, exact 10:00 uur in Capelle aan den IJssel, het beeld op zwart gezet met de nodige code E48.

Binnen 5 minuten had ik de HUMAX IHDR-5200C, eerst naar fabrieksinstellingen, opnieuw geïnstalleerd. Het verliep bij mij vlekkeloos de harmonisatie.

Daarna de televisie met CI+, via fabrieksinstellingen, opnieuw geïnstalleerd en nodige instellingen aangepast te hebben een scherper beeld.

Geen vale kleuren e.d. na de instellingen onder handen te hebben genomen.

door 1953 - Mar 9, 2015 om 00:10
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Zonder enig gebruik van een Kabelkeur product is de harmonisatie op vrijdag 6 maart jl., Capelle aan den IJssel, verliep vlekkeloos. Exact 10:00 uur ging het beeld, met E48 melding, op zwart. De herinstallatie duurde voor de HUMAX IHDR-5200C minder dan 3 minuten. De instellingen aanpassen ging ook perfect. De televisie kwam daarna en om 10:30 uur was alles afgerond.

Geen blokkerigbeeld na de harmonisatie, het beeld is mijn visie zelfs scherper dan voorheen.