Omschakeling ZIGGO
Wie heeft ook een hoop moeite gehad om opnieuw alles in testellen. Het blijkt gewoon dat van de ene naar de andere mijn aansluit kabels niet goed waren, ook na veel hulp via ZIGGO was het niet mogelijk om de TV plus niet te kunnen krijgen. Ik heb na de tip van help nieuwe kabel er tussen gebracht en toen was het wel mogelijk om TV EXTRA te kunnen krijgen. Maar toch raar alleen maar door dus alles weer in te stellen dat pas te voorschijn komt.
[quote=tenormin schreef op vrijdag 20 feb 2015, 21:32]valerius-2, was er dus wel een hulpteam van Ziggo aanwezig om mensen te helpen? U schrijft van wel maar na veel moeite. Ik heb alleen maar een simpele TV en geen TV Extra o.i.d. en wij komen begin Maart aan de beurt. Heb niemand die het voor mij kan doen: zijn er in uw buurt ook pamfletten uitgereikt die mensen op hun raam konden plakken dat ze mensen die het niet zelf konden, wilden helpen? Of is er echt een Ziggo team aanwezig om mensen daadwerkelijk te helpen? Tja, ik maak me zorgen om deze "operatie". Dus ben nieuwsgierig.
Als u 1200 belt en ze komen er dan er uit dan komt er een monteur die u daar mee helpt maar zij proberen eerst via de telefoon met veel geduld de boel weer op gang te krijgen. Maar ik eerlijk zeggen dat zij echt zeer geduldig zijn. Van de drie die ik moest doen zijn er nu 2 in orde en de derde Ga ik morgen aan beginnen. Maar als u alleen maar de normale programma's heeft is het niet zo gevoelig. Bij mij was het echt waar ik moeilijkheden mee had TV EXTRA de rest was een fluitje van een cent dat was binnen 10 minuten gebeurt..
Sowieso geen Kabel Keur kabels nemen, zoals Hirschmann.
Ben medio november 2014 overgestapt van de Hirschmann coaxkabels naar Vivenco coaxkabels en warempel de verdwenen zenders waren weer zichtbaar.
Qua installatie heb ik nimmer problemen gekend.
Het kan best dat bij een wijziging van het systeem de kabels niet meer voldoen. Een kabel kan bijvoorbeeld voor het ene frequentiegebied goed zijn, en voor het andere niet. Als zenderpakketten van een "goed" gebied naar een "slecht" gebied verhuizen heb je opeens een probleem.
[quote=tenormin schreef op zaterdag 21 feb 2015, 00:05] Zelf kan ik niets. En 1200 bellen kan ik ook niet; alleen maar TV via Ziggo.
Dan bel je 0900-1884 (normaal tarief). Op 2 maart staan bij jou in de buurt 2 servicepunten waar je terecht kunt met vragen/problemen, t.w. wkc Leidsenhage en parkeerplaats Prins Frederikstraat.
Veel informatie over de hele gang van zaken m.b.t. de komende veranderingen kun je hier vinden.
[quote=tenormin schreef op zaterdag 21 feb 2015, 13:48]@Carola.83, dank voor je info: de Pr. Frederiklaan is hier vlakbij, dus kan ik buuf vragen of iemand misschien zo lief is.....
Hier in Alphen stond in het wijk blad dat mensen die er niet kunnen komen gratis hulp konden vragen dan kwam er iemand gratis daar naar toe. Was een soort hulp vereniging Gilde kantoor was de naam. Misschien zit deze ook bij in de buurt. hier is het nummer 0172-242232. mischien dit is bellen of het bij ook bestaat.
Heb zelf een Hirschmann-installatie in mijn huis en deze ook bij mijn zwager en broer geinstalleerd, werkt prima, mankeer niets aan.
Is wel belangrijk dat je vanaf het begin tot het eind goede antennekabels gebruikt.
Bij mijn zwager meegemaakt dat hij alle zenders kon ontvangen, behalve film1/sport 1.
Signaalniveau op de kabel naar de LCD gemeten, was perfect.
Toen viel mijn oog op een goedkoop antennekabeltje tussen de antennedoos en de LCD (had een goede kabel te kort besteld dus zolang maar even een prutkabeltje gebruikt), deze vervangen door een goede kabel en probleem was over.
Ook de gehele antenne installatie laat wel eens te wensen over.
Sommige mensen weten echt niet waar ze mee bezig zijn als ze zelf een kabelinstallatie aanleggen.
[quote=1953 schreef op zaterdag 21 feb 2015, 01:36][quote=carola.83 schreef op zaterdag 21 feb 2015, 00:30][quote=tenormin schreef op zaterdag 21 feb 2015, 00:05] Zelf kan ik niets. En 1200 bellen kan ik ook niet; alleen maar TV via Ziggo.
Dan bel je 0900-1884 (normaal tarief). Op 2 maart staan bij jou in de buurt 2 servicepunten waar je terecht kunt met vragen/problemen, t.w. wkc Leidsenhage en parkeerplaats Prins Frederikstraat.
Veel informatie over de hele gang van zaken m.b.t. de komende veranderingen kun je hier vinden.
Of 1200! Gratis!
1200 is niet beschikbaar als je geen internet van Ziggo afneemt.
Gisteren ook overgegaan naar nieuwe frequenties, na installatie miste ik ook zenders, bv de beide belgen en de bbc.
1200 gebeld en man zei inderdaad dat ik waarschijnlijk een nieuwe kabel moet kopen, als dat de frequentie van sommige zenders niet door kwam bij oude iets wrakke kabels.
Probleem is dat kabel moeilijk door muren loopt, dus nu kijk ik de genoemde zenders maar gewoon via de kabel ,dus niet via het digitale kastje.
Best lastig....
TV West is bezig met een klachtenregistratie nav de nieuwe frequenties.
Misschien handig om daar ook het een en ander te melden.
Wat betreft de coax wat een kul.
Die van mij is al een tijdje in gebruik(tis wel een dure), lijkt mij een standaard antwoord van de bekabelaar.
Sommige zenders zijn dubbel erin gezet, zitten ook in het 700 gedeelte.
Vivenco (ca. € 25,00 per kabel van 1,50 meter) coaxkabel met filter aan beide eindes en 110 dB doorgifte.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer