id
door ido435 May 8, 2012 om 14:51
Elektronica & tv

Overlast van spookbellers

hallo
wij hebben last van spook bellers maar we weten niet wat her is wij hebben genoeg bewijs er voor dus hier zijn de link maar hebben wij hier ook wat aan?
privé nummers zijn onzichtbaar gemaakt
Je tekst hier...
http://www.freebits.nl/view.php?filename=640bewijs_2.jpg
http://www.freebits.nl/view.php?filename=597bewijs_3.jpg

3716 14 Rapporteer

stacey
door stacey - May 8, 2012 om 14:57
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Als het steeds dezelfde beller/ophanger is en dat staat op je rekening voor zover ik begrijp neem dan contact op met je provider, ze kunnen de lastpost een waarschuwing geven.
Heb je zelf geen mogelijkheid dit nummer te blokkeren ?

Opnemen en hard op een `conducteursfluitje` fluiten wil wel eens helpen of de lijn open laten staan en gsm of hoorn in de kast gooien en verder gaan waar je mee bezig was, kost jou niets...........

id
door ido435 - May 8, 2012 om 14:59
20 Antwoorden / 5 Vragen

nou dit is dus punt 2
niet allen mijn huis telefoon is het ook mijn mobiel
en de zowel het kasje geeft ook geluid

stacey
door stacey - May 8, 2012 om 15:00
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Als je nummer weet kun je ze ook direct nadat ze ophangen doodleuk terugbellen en hetzelfde doen als zij deden, als je dat paar keer doet zijn ze het ook snel zat verwacht ik.

id
door ido435 - May 8, 2012 om 15:03
20 Antwoorden / 5 Vragen

umm dat is het dus wij hebben dus geen nummer van hun privé nummer

stacey
door stacey - May 8, 2012 om 15:03
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Bij de meeste mobiele telefoons kun je wel `nummer onbekend` of een bepaald nummer Blokkeren dus dan zou je bij je mobiel als snel van de overlast af kunnen zijn als je dat doet.
Providers kunnen ook helpen bij overlast dus neem contact met ze op hierover zou ik zeggen.

id
door ido435 - May 8, 2012 om 15:03
20 Antwoorden / 5 Vragen

als je er nog een app voor andriod op weet zal dat ook wel handig zijn want ze bellen ook naar de mobiel
andriod verzie is 2.2.2

id
door ido435 - May 8, 2012 om 15:06
20 Antwoorden / 5 Vragen

umm ze zeggen ook dat ze van de politie zijn kpn etc noem maar op dus is de politie inschakelen ook nodig of laten wij het eerst bij kpn houden

tot15karakters
door tot15karakters - May 8, 2012 om 15:34
2189 Antwoorden / 14 Vragen

De Politie kan als je meerdere tijden precies met datum noteerde via de telecom provider deze traceren.
Dan volgde een boete wegens stalking dus opname van hun telefoon en met tijd en datum en hoe lang het al duurde.

Eventueel kunnen ze deze persoon ook afsluiten dus nog grotere schade want dan is hij zijn geheime nummer ook kwijt.
Dus zorg voor pen en papier en noteer tenminste 10 gesprekken.

De Politie kan via jou telecom aanbieder de geheime niet weergegeven nummers dus wel uitlezen.

id
door ido435 - May 8, 2012 om 15:35
20 Antwoorden / 5 Vragen

umm heb het bewijs al op de pc staan met foto's er bij staat hier boven aan
met links aan gegeven

aurora1
door aurora1 - May 8, 2012 om 15:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat betreft een app voor android: kijk even bij Google Play, beveiliging naar bijv. AVG, Lookout, Avast etc. om te zien of er een sms/belfilter bij zit. Maar zoals al gezegd: contact opnemen met je provider en op je gsm de beller blokkeren.

vr.gr.

id
door ido435 - May 8, 2012 om 15:44
20 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=aurora1 schreef op dinsdag 8 mei 2012, 15:44]Wat betreft een app voor android: kijk even bij Google Play, beveiliging naar bijv. AVG, Lookout, Avast etc. om te zien of er een sms/belfilter bij zit. Maar zoals al gezegd: contact opnemen met je provider en op je gsm de beller blokkeren.

vr.gr.
ik heb al avast op mijn mobiel avg is flut op de mobiel

aurora1
door aurora1 - May 8, 2012 om 16:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Op Avast zit een bel-smsfilter.

tot15karakters
door tot15karakters - May 8, 2012 om 16:03
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik had link niet gelezen maar dat is voldoende voor de Politie maar het kan nog enkele dagen tot weken duren voor ze tijd hebben.
Zodra de persoon gepakt is of zijn lijn geblokkeerd zoals ze bij Prepaid vaak doen die nergens geregistreerd zijn moet hij een nieuwe nemen dus je hebt kans dat hij met een nieuwe niet geregistreerde kaart het nogmaals probeerde.

Dat gaat hem veel kaarten kosten dus nog even volhouden en ook na de registratie blijven noteren wanneer er vast of mobiel gebeld is.

tot15karakters
door tot15karakters - May 8, 2012 om 16:04
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Naast mobiele nummer kan de Politie bij meerdere kaarten gebruikers zelfs via het IMEI nummer het toestel blokkeren en dat is dan waardeloos geworden.

Zo pakken ze stalkers terug.