Pentax camera defect bij aankomst (kamera-express.nl)
Op 30 december 2013 bestelde ik op kamera-express.nl een nieuwe Pentax spiegelreflex camera. Na aankomst van de camera (bezorgd door Postnl) heb ik meteen de batterij volgeladen (dat duurde 5 uur). Toen ik daarna de camera inschakelde zag ik meteen dat in het LCD scherm een enorme barst zat, dat alleen zichtbaar is als de camera aan staat.
Meteen heb ik een mail geschreven naar de klanten'service' van kamera-express.nl om ze op de hoogte te stellen van het defect, en met het verzoek hem in te ruilen voor een nieuw exemplaar. Ik kreeg een reactie terug die inhoudelijk niet op het defect in ging maar ik kon de camera retour sturen (op eigen kosten).
Een paar dagen later kreeg ik een mail terug van de afdeling reparatie met de stelling dat ik onzorgvuldig met de camera zou zijn omgegaan! Ik quote: "Dit soort schade kan enkel en alleen veroorzaakt worden door een val, stoot dan wel beknelling en komen zo niet uit de verpakkingen."
De camera is opgestuurd naar Pentax ter onderzoek en reparatie.
Met andere woorden, ik zal het dus wel kapot hebben gemaakt! Naar mijn weten moet de webwinkel toch eerst kunnen bewijzen dat ik het kapot heb gemaakt.
Uiteraard ben ik meteen tegen de beschuldiging in gegaan en heb nogmaals mijn verhaal verteld. Ook heb ik aangekaart dat de bodem van de doos alleen beschermd was door een dun tijdschriftje en niet door bubblewrap of zakjes lucht. Als de doos dan recht naar beneden zou vallen (door bijv. postbezorgers) zal er aan de doos misschien niet perse schade te zien zijn.
Op mijn verhaal wordt inhoudelijk niet gereageerd, ik krijg telkens alleen als antwoord terug dat de schade 'niet uit zichzelf' kan zijn ontstaan.. enz.
2 weken later krijg ik een mailtje met de uitkomst van het onderzoek bij Pentax;
"De Pentax servicedienst heeft uw camera beoordeeld en geeft aan dat de schade buiten de DOA en garantieregeling valt. Het is niet mogelijk dat een dergelijke schade is veroorzaakt in de verpakking van de camera zelf. Hierdoor hebben zij een prijsopgave opgesteld."
Is dat genoeg bewijs voor kamera-express.nl om te kunnen zeggen dat ik de schade heb veroorzaakt?
Ik heb wel moeten tekenen bij aankomst van het pakket, maar ik had sowieso niet de mogelijkheid om het defect op te merken zonder dat de camera aanstond. En de batterij moest daarvoor eerst helemaal volgeladen worden.
Wat zou ik nu het beste kunnen doen? Het kan toch niet zo zijn dat ik de reparatiekosten moet betalen voor iets dat bij levering al kapot was?
Reacties/advies is meer dan welkom!
Met vriendelijke groet,
Hilde
Als de verpakking "matig" te noemen is, refereer aan de eerste mail en claim een vervangende camera. Je kon niet eerder zien dat de camera een defect heeft, dus moet de verkoper bewijzen dat jij hem defect gemaakt hebt. Laat ze dat eerst maar eens doen.
Heeft u een rechtsbijstandverzekering? De prijzen van die camera's zijn niet misselijk, dat is wel een juridisch gevecht waard. De bewijslast ligt inderdaad bij de verkoper.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer