ol
door olga82 Nov 21, 2014 om 14:27
Elektronica & tv

Probleem met wasmachine

Ik heb 4 jaar geleden een wasmachine gekocht van LG, type DD147WDWB. Ik heb hier 10 jaar full service garantie gekregen op de motor. Sinds begin dit jaar toen ik m dus net iets meer dan 3 jaar had begonnen de problemen. Motor was overbelast gaf die aan met de code. Trommel draaide niet handmatig en als je de machine liet lopen hoorde je een metaal achtig rasp geluid. Monteur gekomen die heeft de stator (motor onderdeel) vervangen. Alles werkt weer goed. Een maand later ongeveer voila weer hetzelfde probleem. Stator wederom vervangen en hij deed het weer. Toen korte tijd daarna (weken) mn hele keuken blank. Vinyl in de keuken naar de mallemoeren met schimmel. Monteur weer gekomen. Verwarmings element was er uit geschoten. Bleek bij de vorige keer toen de monteur bezig was geweest hij de meest belangrijke bout niet vast te hebben gedraait. die zat ruim 2 cm eruit. Alles had dus speling. Monteur vast gemaakt wasmachine deed het weer en nieuw verwarming element want volgens meneer zat daar een fabrieksfout op want de rubber was niet goed. Wasmachine deed het weer tot op 2 weken geleden. Weer die klote trommel die niet draaide weer code motor overbelast en weer dat metaal schraap geluid. Kortom weer de stator? Ik LG gebeld wordt nu iemand van LG zelf langs gestuurd. Monteur komt schroeft achterkant open en zegt nee hoor dit is niet de stator (geoordeeld zonder iets er uit te halen of wat dan ook) Het zou de lagers zijn???? WTF als de lagers dus al die tijd niet goed zouden zijn geweest dan had de trommel toch niet zonder herrie kunnen draaien?? Ik vertrouw dus geen reparatie meer en ik krijg dus het idee dat ze me af proberen te schuiven en het op de lagers te gooien terwijl het EXACT hetzelfde probleem is als die keren daarvoor en de lagers dus niet binnen de garantie vallen omdat het geen motor onderdeel is. Nu willen ze me 195 euro geven de wasmachine ophalen en dat ik bij hun een nieuwe kan bestellen die dan ook gratis bezorgd kan worden. Volgens mij heb ik veel meer recht dat dit en eigenlijk wil ik gewoon het aankoop bedrag terug en een nieuwe wasmachine kopen die NIET van LG is. Hoe sta ik in mijn recht?

1755 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sw
door swat1500 - Nov 21, 2014 om 20:31
3795 Antwoorden / 0 Vragen
0

U moet alleen we bij de LEVERANCIER zijn en niet bij LG, tenzij u de machine van LG gekocht heeft.
Ik begrijp uit uw verhaal dat het aanbod door LG wordt gedaan of heeft de leverancier de LG monteur gestuurd?

ol
door olga82 - Nov 22, 2014 om 19:05
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=swat1500 schreef op vrijdag 21 nov 2014, 20:31]U moet alleen we bij de LEVERANCIER zijn en niet bij LG, tenzij u de machine van LG gekocht heeft.
Ik begrijp uit uw verhaal dat het aanbod door LG wordt gedaan of heeft de leverancier de LG monteur gestuurd?


Ik heb de machine bij mediamarkt gekocht met een garantie overeenkomst bij LG. De fabrikant LG is degene die je dus moet bellen in geval van storing of andere technische rotzooi. Echter LG heeft een extern bedrijf waar ik de naam niet zo snel van weet die dus de reparaties voor hun uitvoert. Ze hebben nu dus omdat het al meerdere keren fout is gegaan een eigen monteur dus van LG zelf langs gestuurd om een oordeel te vellen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

Martijn van den Ham
Martijn van den Ham - May 7, 2024 om 18:46
Huishouden & energie

LOQED slim slot

Ik ben in het bezit van een slim slot van LOQED waar ik zeer veel plezier van heb krijg ik zojuist een mailt binnen dat ze genoodzaakt zijn de cloud dienst betaald te maken voor een bedrag van € 4,95 per maand. Mag dit zo maar?!!!
Het slot heb ik uitgekozen gezien de functionaliteiten die er op zitten en dat er geen abonnement op zat en nu wordt er toch een abonnement door je strot gedrukt. ... Lees meer

De
Dee010420 - May 14, 2024 om 23:12
Geldzaken & recht

Vreemde incasso paypal via riverty

Goedendag! Gisteren ontving ik een incasso mail via riverty back in flow , het ging om een vordering van paypal ivm negatief saldo van april 2021. Ik wist zelf niet eens dat ik een paypal account heb/had. Ik gebruik nooit paypal en kan dus ook met bijna 100% zekerheid zeggen dat ik in het verleden ook niets betaald / besteld heb met paypal en zeker niet een bedrag van bijna 200 euro!...
Ik he ... Lees meer