Retourneren mediamarkt
dinsdag een koelkast gekocht bij mediamarkt, online. Het model was niet in de winkel voorradig en ze wisten er ook niet iets over te vertellen. koelkast staat hier nu in huis en voldoet niet, wiebelt alle kanten op bij openen ondanks waterpas zetten, en hij maakt behoorlijk wat geluid, wat volgens mij niet zo hoort. Mediamarkt neemt hem niet terug omdat de stekker in het stopcontact is geweest voor een half uur!!!moest de etna fabriek maar bellen. Dit dus gedaan, kunnen wel komen maar kan dus 100 euro gaan kosten voor voorrij kosten en neerzetten, we praten over een koelkast die nu 1 dag in huis staat, ik ben behoorlijk verdrietig omdat ik mij in het nauw voel gezet, ik kan dit niet betalen. Wat kan ik doen??
Ik neem aan dat u geen voedsel in de koelkast heeft geplaatst, want dan houdt het terugsturen op.
Of u zou een schadevergoeding moeten willen betalen voor het gebruik.
[quote=marjo 47 schreef op donderdag 24 jul 2014, 17:36]... wiebelt alle kanten op bij openen ondanks waterpas zetten, en hij maakt behoorlijk wat geluid.... Wat kan ik doen??
U kunt om te beginnen iemand vragen in uw familie- kennissenkring om deze koelkast niet alleen waterpas te zetten, maar vooral ook de stelpootjes goed af te stellen.
Bij een juist geplaatste koelkast kan deze (bijna) niet wiebelen.
Mogelijk dat deze koelkast ook meer geluid maakt, juist vanwege een verkeerde plaatsing (m.b.t. die stelpootjes), ondanks dat deze waterpas staat.
even voor de duidelijkheid, de koelkast staat waterpas op een harde ondergrond, bij openen van deur trek je de rest ook mee, dus koelkast moet je altijd tegenhouden, met een hand de koelkast openen zou dus niet gaan!
Het geluid kunnen we hier niet beoordelen. Iedere koelkast maakt wel wat geluid. A;s dot echt heel erg is dan is de koelkast op grond daarvan non-conform. Bij het openen mag de koelkast niet naar voren komen. Ook dat is een non-conformiteit.
Is de MediaMarkt misschien aangesloten bij de geschillencommissie. Dit lijkt mij bij uitstek een zaak die prima daar voorgelegd kan worden. U kunt dan ontbinding eisen. En dat baseren op enerzijds non-conformiteit en anderzijds de bedenktermijn. Geeft u dan ook aan dat u geen vertrouwen meer heeft in de verkoper.
U moet dan eerst een klachtenmail/brief naar MM sturen, zet daarin dat u overweegt de geschillencommissie in te schakelen. Vergeet niet uw klantnummer en ordernummer te noemen.
Misschien wordt het dan toch nog voortijdig opgelost voordat u met allerlei instanties aan de slag moet. Want ondertussen heeft u geen koelkast (tenzij u uw oude nog heeft staan)
klik HIER
Lees goed de brochure met het klachtengeld en de klachtentermijn door!
Dit is wat u mag doen met een product binnen de 14 dagen bedenktijd.
art 6:230s lid 3 BW
3. De consument is slechts aansprakelijk voor de waardevermindering van de zaak als een behandeling van de zaak verder is gegaan dan noodzakelijk om de aard, de kenmerken en de werking daarvan vast te stellen. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van de zaak wanneer de handelaar heeft nagelaten om overeenkomstig 230m lid 1, onderdeel h, informatie over het recht van ontbinding te verstrekken.
De zaak is in dit geval de koelkast. U kunt hem dus terugsturen binnen 14 dagen. U heeft de werking ervan vastgesteld en dat mag. Zonder stekker in het stopcontact kunt u nl de werking er niet van vaststellen en u mag de werking vaststellen binnen de bedenktijd. Ik neem aan dat u geen voedsel in de koelkast heeft geplaatst, want dan houdt het terugsturen op.
Ik heb daar al contact over opgenomen met de stichting Thuiswinkel, want hun voorlichting naar hun leden toe is op dat punt niet goed. Ik kreeg antwoord van een jurist en die ging ernaar kijken. Maar je weet hoe dat gaat, men doet niets.
Neem daar eens contact op en leg de klacht over MM bij ze voor.
klik HIER
Wel interessant hoe ze daar mee om zullen gaan.
Verder wil ik u wel waarschuwen, de nieuwe koelkasten maken allemaal een raar kreunend geluid. Dat heeft met een nieuw koelingssysteem te maken. En waterpas zou toch te doen moeten zijn lijkt mij.
Neem ook contact op met juridisch loket om u te sterken in uw strijd met MM.
klik HIER
ik wil even laten weten dat ik weer heb gebeld met media markt, nu met de informatie die ik via jullie heb verkregen. Het noemen van artikel 6 en consumenten wijzer was genoeg voor hun om mij blij te maken. De koelkast word opgehaald en mijn geld word teruggestort. Mijn dank voor jullie advies is groot.
Wat een mooi bericht! Dat is dan prima opgelost. Met een beetje hulp kom je een heel eind ;-)
Hopelijk verloopt je volgende aankoop beter, vooraf goed onderzoek doen!
Bedankt voor het terugmelden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer