Terugsruren apparatuur van provider
Na opzegging hoorde ik niets over retourneren apparatuur, dus ik dacht zal niet terug hoeven vanwege veroudering dus ik heb het naar milieupark gebracht, maar na drie maanden kreeg ik een rekening van €165.
Na telefonisch contact vertelde medewerker mij dat ze een e-mail gestuurd hadden(heb ik nooit gezien) en dat het bedrag veel te hoog was en dat hij het verder zou uitzoeken, maar niets meer gehoord. Is het mogelijk dat ik alsnog €165 moet betalen?
Ergens van uit gaan is nooit slim. Er is niet tegen u gezegd dat het te oud was en vernietigd mocht worden, dan weet u dus dat wat u in bruikleen hebt gekregen ook terug moet.
Dus ja, in dat geval moet u betalen wat er overeengkomen is.
Uit eigen ervaring is gebleken dat "afgekeurde" apparatuur altijd retour moet, je krijgt zelfs een email met retour label en zelfs een verpakkingsdoos. Ik sluit (hangende de provider) niet uit dat ze u toch nogmaals verzoeken te betalen.
Ook meegemaakt: 3 wifi versterker gehuurd voor 1 maand, na 1 maand toch die dingen permanent besteld, ik dacht, wat maakt het uit en stuur de nieuwe retour, die ik weer terug kreeg, ik moest de gehuurde terugsturen, i.v.m. serie nummer.
Ook meegemaakt: nee, de aparatuur is verouderd, je mag ze zelf bij de milieustraat inleveren.
Maar inderdaad: ergens zo maar van uit gaan is vragen om problemen.
Je had de apparatuur in bruikleen dus logisch dat het terug moest, tenzij de eigenaar expliciet had gezegd dat het niet hoefde. En als iemand iets niet vertelt of je hebt niets ontvangen kan je er ook naar vragen natuurlijk.
Daarom gooi ik dat soort dingen eerst een jaartje onderin een kast voordat ik het weg gooi. Maar aangezien ze het gaan uitzoeken en je nog niets hebt gehoord lijkt het mij verstandig om weer even contact op te nemen en te vragen hoe het daar mee staat.
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt met een kapotte HD recorder/TV box van Ziggo. In de mail die bij het vervangende apparaat zat stond dat mijn oude model naar de milieustraat kon. Echter na 3 maanden werd ik gecontact dat ik het apparaat niet had teruggezonden. Na een telefoontje met de klantenservide is dit opgehelderd en uit het systeem gehaald.
Ook ik heb onlangs nieuwe aparatuur gekregen. Na lang wachten heb ik zelf even contact gezocht met de klantenservice om na te vragen wat er met de oude aparatuur moest gebeuren. Bleek dat het systeem inderdaad een melding uit had staan dat ze nog op mijn oude modem en TV box zaten te wachten. Ze hadden echter verzuimd om mij ook het benodigde materiaal (retourdoos) te sturen. Dit is tijdens het gesprek alsnog geregeld.
Dus voordat je iets weggooid kan je beter eerst even navraag doen.
Ik zou daar maar van uitgaan. In je contract staat zeker omschreven dat je de spullen in bruikleen hebt en dus is het niet je eigendom en had je dus niet het recht om die apparatuur naar de mileustraat te brengen.
Misschien dat je provider enige coulance gaat betrachten.
Normaliter staat er in de opzegbevestiging ook wat u met de bruikleen apparatuur dient te doen, provider afhankelijk krijgt u of een retourbox (Ziggo) toegestuurd of in de opzegbevestiging staat een antwoordnummer vermeldt.
Dat u een (herinnerings) e-mail niet gelezen heeft wil nog niet zeggen dat die e-mail niet naar u verzonden is maar zonder uitdrukkelijke toestemming mag u de apparatuur niet afvoeren mede om illegale verkoop tegen te gaan.
U gaat er ongetwijfeld nog iets van vernemen en hopelijk voor u wordt het bedrag omlaag gebracht maar dan verwacht ik eigenlijk niet omdat het vaste bedragen betreffen.
@Ron530, ik vraag me af of illegale verkoop een issue is. Ik zat jarenlang bij Ziggo en heb weleens geprobeerd een Next box bij een vriend aan te sluiten. Deed helemaal niets en bleek dus echt actief op mijn adres te staan.
Het is mede een issue en met name voor oudere Ziggo mediaboxen die van een smartcard voorzien zijn.
JA, dat kan. Bij elke provider staat zoiets in de algemene voorwaarden. U leent een apparaat van de provider, dus u moet dit terugbezorgen. U had voordat u het apparaat weg had gebracht naar het milieupark eerst moeten vragen bij de provider wat u te doen staat. Het was immers niet uw apparaat maar dat van de provider. Een boete is niet toegestaan, wel een schadevergoeding voor het apparaat en de aadministratiekosten en verder incassokosten.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer