va
door vaatwasser Sep 30, 2015 om 18:06
Elektronica & tv

Tijdsbestek reparatie

Wanner er garantie is vastgesteld, hoe lang mag het dan duren eer de reparatie ook daadwerkelijk uitgevoerd moet worden.

1748 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Sep 30, 2015 om 18:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo vaatwasser,

Snap je vraag niet helemaal:
vaatwasser stuk
garantie
moet gerepareerd worden

En dat vind je te lang duren? Wat is te lang?

En dan zul je dus een reparatieafspraak moeten maken.
En dat kan dan wel eens eventjes duren afhankelijk van de drukte.
Ze staan echt niet de volgende dag al op de stoep (meestal niet, soms wel).

Snap dat het lastig is om weer zelf de vaat te moeten doen, maar voor 'eventjes'...

Met vr.gr.

va
door vaatwasser - Sep 30, 2015 om 18:51
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dank voor de snelle reactie.
Begin augustus ging vaatwasser stuk.
Op 25 augustus komt er een monteur met een verkeerd onderdeel.
Onderdeel wat er in moet is niet voorradig en wordt besteld.
Op 16 september maar eens gevraagd hoe het er mee stond.
Het onderdeel was er nog steeds niet.
Inmiddels is het 30 september en ik hoor helemaal niets meer van Pelgrim(Atag)
Mijn vraag is eigenlijk is er wettelijk een tijd om de reparatie in garantie uit te voeren.
Anders kunnen ze me wel maanden laten wachten.
Ik krijg eigenlijk het idee dat het onderdeel er gewoon niet is.

tijger1
door tijger1 - Sep 30, 2015 om 20:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

En wat zegt de leverancier van de vaatwasser?

va
door vaatwasser - Sep 30, 2015 om 20:12
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Had ik nog niet aan gedacht. Zal morgen eens met de leverancier bellen.

edrick3
door edrick3 - Sep 30, 2015 om 20:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@vaatwasser,

.....Mijn vraag is eigenlijk is er wettelijk een tijd om de reparatie in garantie uit te voeren......

In de wet staat niet precies hoe lang een reparatie mag duren. Laat u een product repareren omdat het een ondeugdelijk product is? Dan mag u verwachten dat u het product binnen een redelijke tijd weer terugkrijgt. Wat een redelijke tijd is, kan per product verschillend zijn. Bij ingewikkelde technische producten zal het repareren langer duren dan bij een simpel product.

Hebt u met de verkoper niets afgesproken over hoe lang de reparatie duurt? Dan zult u de verkoper nog een kans moeten geven om het product voor een bepaalde datum te repareren. Heeft de verkoper uw product voor die datum niet gerepareerd? Dan kunt u in veel gevallen de koopovereenkomst ontbinden. Dit betekent dat u het product terug kunt geven aan de verkoper en dat u recht hebt op uw geld terug.
(Bron)

Lees ook eens hier.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Sep 30, 2015 om 20:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

[quote=vaatwasser schreef op woensdag 30 sep 2015, 20:12]Had ik nog niet aan gedacht. Zal morgen eens met de leverancier bellen.

Wie bedoel je met 'de leverancier'? De verkoper?
Bij die laatste moet je namelijk zijn!

ho
door hopetobehelping - Sep 30, 2015 om 20:18
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste vaatwasser,

hoe lang het mag duren voordat een reparatie wordt uitgevoerd is niet bij wet vastgesteld.
Het dient een 'redelijke' termijn te zijn, dat kan verschillen per product.
Als ik uw vraag lees dan wacht u nu al bijna 2 maanden op de reparatie van uw vaatwasser. Dat is geen 'redelijke termijn' meer.
Geen idee hoe lang u uw vaatwasser al heeft, maar ik zou in ieder geval de verkoper er op aanspreken, geef ze een termijn van 14 dagen waarin de reparatie uitgevoerd moet zijn.
Is het binnen 14 dagen nog niet opgelost dan kunt u bekijken welke actie u verder onderneemt.
Meer informatie leest u hier.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer