br
door brigit_1 Jan 8, 2007 om 15:16
Elektronica & tv

TV Anywhere

Graag wil ik in een andere ruimte tv kunnen kijken. Helaas is het niet mogelijk om daar een kabel naartoe te trekken. De enige optie is mij verteld is "TV Anywhere".  Wie heeft hier ervaring mee, werkt het perfect, wat is de prijs en waar kan ik het kopen (in welke winkel, niet op internet)

789 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 8, 2007 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Brigit, bij de vakhandel zijn tegenwoordig draadloze apparaten te koop die op dezelfde wijze werken als draadloos internet. Doe daar navraag, als het niet goed werkt mag je aannemen dat men het ook niet verkoopt (in de vakhandel)

ve
door verwijderd - Jan 8, 2007 om 15:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat dacht je van digitenne?

ve
door verwijderd - Jan 8, 2007 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas,

Het mee naar de slaapkamer brengen van antenne en kastje doe je ook maar misschien een enkele keer.
Dus is digitenne geen goed optie dan alleen als concurrent van kabel.

o.a. Conrad heeft inderdaad radiografische systemen waarbij je het radio/TV-signaal  met een eigen zender + ontvanger(s) door het hele huis kunt ontvangen.

Dus nogmaal, wie heeft daar ervaring mee!

DVV (de vrije vogel)

ve
door verwijderd - Jan 8, 2007 om 15:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

mijn dochter in apeldoorn heeft zo'n systeem op haar audiocenter om zomers buiten ook muziek tehebben zonder de radio e.d snoeihard te hoeven zetten. En het werkt zeer behoorlijk heb ik ervaren.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2007 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Marmitek TVANYWHERE 75 (met geintegreerde tuner) werkt goed. Eenmalig instellen kost ongeveer uurtje (incl uitrichten antennes en zoeken en sorteren zenders). Geleverd met afstandsbediening voor het kiezen van kanalen en alle kabeltjes die je nodig hebt.

Even zoeken op internet levert op:

- conrad elektro --> zoek --> marmitek

- BCC --> zoek --> marmitek

Prijs bij beide 149 euro. Voordeel van kopen bij een van die winkels is dat ze i.i.g. een 14 dagen niet goed geld terug garantie kennen.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2007 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb zelf zeer goede ervaring met de Cablelink 75 van Marmitek. Gekocht bij Conrad. Art.nr. 09275. Pal B/G. Hoop dat je iets aan deze gegevens hebt. Succes.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2007 om 18:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit soort systemen werkt meestal alleen maar met video en geluidssignalen, dus bijvoorbeeld de scartuitgang van een videorecorder.
Waarom is het onmogelijk om een kabel naar de andere ruimte te leggen? Ik heb mijn antennekabel gewoon buiten om gelegd, dus als het per sé moet zal er wel een oplossing zijn.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2007 om 23:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja soms wil je niet boren in de betonnen vloer van je huurwoning bijv., kan ik me voorstellen. Ik heb zo'n draadloos setje gehad van Lidl, werkt prima, alleen moet je dan wel een apparaat met tuner (bijv. video recorder) aan hebben staan, want deze heeft geen eigen tuner zoals die Marmitek. Kost dan ook maar 3 tientjes. Ze zijn af en toe bij Lidl, Aldi, Trekpleister en dat soort zaken verkrijgbaar.

Ook de reguliere bruingoedzaken hebben ze, maar dan van andere merken en met andere prijskaartjes.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2007 om 23:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

P.S., zoek je iets met een ingebouwde tuner, vergewis je er dan wel van dat het een digitale tv tuner is, anders heb je er in Nederland niet zo gek veel meer aan.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2007 om 23:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet zeker of deze laatste opmerking wel relevant is.
Ik zou zeggen: vraag ernaar, dan zit je altijd goed.

ve
door verwijderd - Jan 9, 2007 om 00:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Als je een beetje fatsoenlijk apparaat wilt hebben dan adviseer ik je de Philips SLV5400/00. Voordeel is dat deze RGB-in en uitgangen heeft (beste beeldkwaliteit over scart) en bovendien alle afstandsbedieningssignalen (IR) doorstuurt.

LINK: http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/product.jsp?language=nl&country=NL&catalogType=CONSUMER&productId=SLV5400_00_NL_CONSUMER

Succes. ;-)

ve
door verwijderd - Jan 9, 2007 om 10:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit apparaat bevat geen eingen tuner. Dat bekent dat als je een kanaal wilt kunnen kiezen, je hem bijv. aan moet sluiten op een DVD-recorder. Deze moet dan ook aan staan en je moet je afstandsbediening meenemen naar boven als je gaat kijken. Ik weet niet of de vraagsteller dit wel wil.