Onze Philips TV is na 4jaar stuk ; condensatoren op printplaat kapot. Maakkosten 125,= Je verwacht van een ( dure ) tv toch niet dat hij al na 4 jaar stuk gaat ? Ben ook niet van plan dit te betalen. Wat is wijsheid ?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
.....Ben ook niet van plan dit te betalen...... Zou ik ook niet doen. Leg er wat bij en koop een nieuwe. Je garantie is voorbij. Of betaal de reparatiekosten en kijk weer probleemloos tv.
Recht hebben betekent niet dat je ook je recht krijgt. De televisie dient normaal gesproken een aantal jaren, ook na de garantieperiode, te werken. Je kunt van een leverancier echter niet verwachten dat hij kostenloos reparereert of vervangt na 4 jaar gebruik bij een technische levensduurt van bijv. 8 jaar.
Aanvulling: stel dat de technische levensduur van de tv 8 jaar is en nu na 4 jaar gaat deze kapot dan geldt er vaak een verdeelsleutel. Concreet betekent dit dat u 4/8 deel dient te betalen en de verkoper de rest.
Ben ook niet van plan dit te betalen. Dat wordt dus radio luisteren of cd's draaien.
Wat is wijsheid ? Als u TV wilt kijken? Naar een winkel gaan en OF een nieuwe kopen OF betalen voor de reparatie OF een gebruikte kopen als je geen nieuwe Euro's hebt. Er zit geen eeuwigdurende garantie op (op de mens trouwens ook niet).
Als u de garantie krijgt dat hij het voor dat reparatiegeld weer een tijd doet (wat ze volgens mij niet kunnen/gaan garanderen) dan €125,00. Als het een echt dure kijkkast is zou het langer mee moeten gaan, maar ja. Zou maar (natuurlijk kan ik niet in uw knip kijken) een nieuwe kopen.
Heeft u al eens aan de oorzaak gedacht. b.v wordt het toestel veelvuldig aan en uit gezet,staat het toestel de hele dag aan of langdurig op standby. Zo'n condensator heeft ook niet het eeuwige leven. En voor een reparatie voor € 125 wat dacht u van arbeidsloon. Dus aan u de keuze.
@tijger1. Maar u hoeft het niet te betalen, u kunt bijvoorbeeld ook op uw laptop tv kijken, of op de reserve uit de slaapkamer. Je bent blijkbaar aardig op de hoogte van de omstandigheden bij Ts.
Je schrijft: "@tijger1. Maar u hoeft het niet te betalen, u kunt bijvoorbeeld ook op uw laptop tv kijken, of op de reserve uit de slaapkamer. Je bent blijkbaar aardig op de hoogte van de omstandigheden bij Ts."
Hoeveel mensen hebben pc waarop ze tv kijken? Veel.
Hoeveel mensen hebben een tv in een slaap of andere kamer? veel.
Wat Tijger hier bedoelt is duidelijk, in heel veel huizen zijn meerdere mogelijkheden om tv te kijken.
Als we alles letterlijk gaan nemen hier, wordt het er niet beter op.
[quote=gerbera schreef op zaterdag 19 jul 2014, 22:13] @tijger1. Maar u hoeft het niet te betalen, u kunt bijvoorbeeld ook op uw laptop tv kijken, of op de reserve uit de slaapkamer. Je bent blijkbaar aardig op de hoogte van de omstandigheden bij Ts.
Maar tijger heeft wel een punt over de reparatiekosten. Als het een dure is (>1000 euro) dan is 125 euro niet zo veel (ben je zo kwijt met de NL loonkosten). Voor een normaal geprijsde tv is het procentueel veel, maar die zijn weer niet zo duur.
Het ging mij er om dat de Ts stelt: "ben ook niet van plan dit te betalen. Wat is wijsheid?"
Voor een bedrag van € 125 die dure tv weer gerepareerd, of niet. Niemand verplicht hem dat te betalen, maar dan moet hij zich behelpen.
Als er nu een reparatie aankwam van € 500 of € 600 dan kon je nog wat anders proberen tegen de leverancier, maar niet voor dit bedrag na vier jaar.
Persoonlijk zou ik niet veronderstellen dat als mijn tv kapot ging, zal een jaar of vijf oud zijn en kostte toen ook zo'n € 1.000, dat ik nog enig recht zou hebben tegenover de leverancier.
Bij non-conformiteit, waar dit erg op lijkt, heeft u in beginsel recht op kosteloos herstel of vervanging, waarbij de keuze bij u ligt. Dit is geregeld in art. 7:21 BW.
[quote=alfatrion schreef op zondag 20 jul 2014, 02:53]Bij non-conformiteit, waar dit erg op lijkt, heeft u in beginsel recht op kosteloos herstel of vervanging, waarbij de keuze bij u ligt. Dit is geregeld in art. 7:21 BW.
En topicstarter moet dan bij de verkopende partij zijn voor het probleem, na die twee jaar wettelijke garantie houdt de verplichtingen t.a.v. van het verkochte product niet op.
En ja hoor, we gaan weer naar de rechter en spannen een zaak aan. Je "recht" krijgen en hebben zijn 2 vers c hillende zaken. Als iedereen voor dit soort zaakjes naar de rechter gaat wordt dat systeem nog meer belast en kijk t de vraagsteller de eerste 3 jaar geen tv.
Het lijkt mij dat er al een vorm van coulance is toegepast want 125 euro maakloon is erg laag. Als u niet op het aanbod ingaat vervalt deze coulance en heeft u zichzelf flink in de vingers gesneden. U wil niets betalen op basis van een door u zelf bedachte stelling over de "levensduur" zo werkt het natuurlijk niet want alles wat kapot kan gaan zal ook kapot gaan de vraag is enkel wanneer. Uw toestel is vier jaar oud al ver buiten de garantie dus moet u aantonen dat het een fabrieksfout betreft, dat kunt u niet hardmaken want condensatoren zijn aan slijtage onderhevig. Wat is wijsheid in deze, accoord gaan met de maakkosten want een procedure gaat u geheid verliezen.
De oudste, nog werkende televisie van Nederland is een originele Baird Televisor uit 1930. Dit toestel, dat nog werkt met een Nipkowschijf, is van een verzamelaar uit Zandvoort. Tv-gids Totaal TV kwam de man op het spoor tijdens de zoektocht naar de oudste Nederlandse tv, zo werd dinsdag bekendgemaakt. In totaal 218 eigenaren van oude tv's hadden zich gemeld bij de redactie van de tv-gids. Onder de inzendingen waren veel zogenoemde 'hondenhokken' die rond 1950 werden geproduceerd.
Zomaar effe door mijn gedachten geschoten: zou die originele Baird Televisor uit 1930 ook nog onder garantie/coulance/non-conformiteit vallen?
[quote=mahadma schreef op zaterdag 19 jul 2014, 22:30]@Gerbera,
Je schrijft: "@tijger1. Maar u hoeft het niet te betalen, u kunt bijvoorbeeld ook op uw laptop tv kijken, of op de reserve uit de slaapkamer. Je bent blijkbaar aardig op de hoogte van de omstandigheden bij Ts."
Hoeveel mensen hebben pc waarop ze tv kijken? Veel.
Hoeveel mensen hebben een tv in een slaap of andere kamer? veel.
Wat Tijger hier bedoelt is duidelijk, in heel veel huizen zijn meerdere mogelijkheden om tv te kijken.
Als we alles letterlijk gaan nemen hier, wordt het er niet beter op. daar ben jij anders aardig mee bezig, ik zie de humor van tijger1 zijn opmerking wel.
Een beetje nostalgie moet kunnen. Ik heb nog drie werkende ouderwetse beeldbuis tv's staan waarvan de oudste in 1985 op de markt gekomen is. Ze hebben allemaal een reparatie historie die niet op één hand te tellen is. De huidige generatie tv's is niet meer op duurzaamheid gefabriceerd maar op mogelijkheden, qua aanschafprijs is het toestel na 4 jaar compleet afgeschreven. Consumenten electronica (bruingoed) is geen duurzaam product meer maar een product die je gebruikt totdat die gaat hemelen, m.a.w. repareren is voor zover als mogelijk duurder dan de aanschaf van een nieuw toestel. Edoch als mijn tv naar 4 jaar defect zou gaan en ik kreeg een aanbod van 125 euro maakkosten zou ik die met beide handen aanpakken want een nieuw toestel kopen is veel kostbaarder.
Wijs is de volgende keer een tv van betere kwaliteit kopen. Wij leven nu eenmaal in een wegwerpmaatschappij daar ,moet je bij de aanschaf van een apparaat rekening mee houden. De fabrikanten willen immers verdienen.
[quote=zwemmer schreef op zondag 20 jul 2014, 14:20]Wijs is de volgende keer een tv van betere kwaliteit kopen. Wij leven nu eenmaal in een wegwerpmaatschappij daar ,moet je bij de aanschaf van een apparaat rekening mee houden. De fabrikanten willen immers verdienen. En hoe weet je wat kwaliteit is, als de duurdere tv's ook eerder stukgaan?
Wat u zou kunnen doen is de verkoper een mail/brief sturen waarin u aangeeft dat gezien leeftijd en prijs van de tv deze kosten niet voor uw rekening zouden moeten komen. U moet dus bij de verkoper zijn en niet bij de fabrikant (tenzij Philips ook de verkoper was)
Geachte...
Op [datum aankoop] kocht ik bij u een [product]. Het betreft een [merknaam en type].
Het [product] functioneert niet zoals ik mag verwachten en vertoont de volgende gebreken: [opsomming gebreken].
Het [product] moet alle eigenschappen bezitten die nodig zijn voor normaal gebruik. Dit is nu niet het geval. Ik ben van mening dat deze problemen niet hadden mogen ontstaan, gelet op de leeftijd en de aanschafprijs van het [product].
Mijns inziens is er sprake van een ondeugdelijk product en ik verzoek u vriendelijk de defecte onderdelen kosteloos te repareren of te vervangen binnen [redelijke termijn noemen, redelijke termijn is bijvoorbeeld drie of vier weken].
Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken schriftelijk te reageren op mijn brief/mail.
Dateer mail/brief, pas aan uw situatie aan.
Bron consuwijzer
En dan maar eens zien waar de verkoper mee komt. Wat zijn argumentatie is om dit defect als normaal te zien bij een dure tv. U speelt de bal en wacht af wat u dan weer teruggespeeld krijgt.
Misschien geeft de verkoper hele goede redenen, misschien niet. In de tussentijd kunt u wellicht de tips van @tijger1 opvolgen en tv in uw slaapkamer kijken, op laptop, of misschien heeft u nog een toestel uit 1930 staan.
Philips had sinds 2011 een samenwerkingsverband met een chinees bedrijf en sinds het begin van het jaar hebben ze hun hele TV afdeling af gestoten. Dat zou nog weleens van invloed kunnen zijn op de kwaliteit van de televisie
[quote=zoekster schreef op zondag 20 jul 2014, 14:23]En hoe weet je wat kwaliteit is, als de duurdere tv's ook eerder stukgaan? TS zegt immers dat hij een dure tv heeft gekocht. Prijs zegt niet alles. Dat gezegd hebben is vier jaar wel heel erg kort. Voor televisie staat een jaar of acht tot tien, aldus de ombutsman. Andere bronnen over de levensduur: hifi.nl en aankoopkennis.nl.
De Ts weet nu dat het € 125 kost om de tv te laten repareren, dus die tv moet bij een reparatiebedrijf zijn. Want dat zuigen ze niet uit hun duim. Ongerepareerd terug? Onderzoekskosten betalen.
Even uitgaande van het idee dat TS van de reparateur een "leen"toestel heeft gehad, zit hij nu niet zonder. Maar het blijft angstig stil van de zijde van de vraagsteller. Kijkt misschien TV bij de buren?
Ik heb een Sony KDL40V3000 die ging na 5 jaar stuk over gestapt naar Philips(TP Vission) En bij de collega's van kassa TROS Radar een aanmelding gedaan om deze alsnog gerepareerd te krijgen. Deze roep heeftTros Radar op haar site staan omdat het te gek wordt dat iets dat nog gerepareerd kan worden door de fabrikant onmogelijk gemaakt wordt.
[quote=sylgin schreef op zondag 20 jul 2014, 15:09]Philips had sinds 2011 een samenwerkingsverband met een chinees bedrijf en sinds het begin van het jaar hebben ze hun hele TV afdeling af gestoten. Dat zou nog weleens van invloed kunnen zijn op de kwaliteit van de televisie
Een reactie vanaf de zijlijn: de audio- en tv reparateur bij mij om de hoek heeft me afgeraden om een Philips tv te kopen. Volgens hem zijn de meeste tv's die hij na 2 à 3 jaar binnenkrijgt, van het merk Philips; is dus kennelijk wegwerprommel geworden.
Bij mij was de Philips tv na iets meer dan 2 jaar stuk gegaan... al weer lange tijd terug. Aankoop was Hfl 2500,-. Digitaal chassis.. het beste van het beste.
Mijn verlies genomen en een Trinitron gekocht en sinds een paar jaar in het bezit van een Bravia. Sony dus.... mooi beeld en duurzaam. Ik denk geen seconde meer aan Philips (die zijn tv's niet meer zelf maakt maar dat werk uitbesteedt). Philips komt mijn huis al tijden niet meer binnen (met uitzondering van een scheerapparaat)
[quote=alfaromeo164 schreef op zaterdag 19 jul 2014, 18:11]Aanvulling: stel dat de technische levensduur van de tv 8 jaar is en nu na 4 jaar gaat deze kapot dan geldt er vaak een verdeelsleutel. Concreet betekent dit dat u 4/8 deel dient te betalen en de verkoper de rest.
denk jij nu echt dat je na 4 jaar nog garantie heb ???????? hahahahhahahaha echt niet dus, koop gewoon een nieuwe want reparatie is meestal duurder als dat je een nieuwe koopt
Motoricus, ik heb een brandende vraag : is de tv gerepareerd voor 125 euro, of is dit een prijs die de winkelier heeft voorgesteld ? Want dat blijkt niet uit uw vraag.
Wij hadden hetzelfde probleem, en gelukkig binnen de garantie. Maar denk dat het een probleem van Philips is. Deze nieuwe printplaat gaat hetzelfde vertonen. zie allemaal donkere strepen door m.n beeld. Voor mij geen Philips meer. Heel jammer, want heb bijna alles van Philips in huis en daar geen problemen mee, het is puur de TV.s
[quote=who cares schreef op maandag 21 jul 2014, 13:25][quote=alfaromeo164 schreef op zaterdag 19 jul 2014, 18:11]Aanvulling: stel dat de technische levensduur van de tv 8 jaar is en nu na 4 jaar gaat deze kapot dan geldt er vaak een verdeelsleutel. Concreet betekent dit dat u 4/8 deel dient te betalen en de verkoper de rest.
Alle onderdelen .......kunnen kapot gaan! Het ligt er aan waar je hem gekocht hebt om een deal te maken met een goede verkoper. Koop je een TV bij een goede en betrouwbare dealer, heb je uiteraard véél meer kans op een goede service. In veel gevallen is goedkoop duurkoop!
[quote=alfaromeo164 schreef op zaterdag 19 jul 2014, 18:11]Aanvulling: stel dat de technische levensduur van de tv 8 jaar is en nu na 4 jaar gaat deze kapot dan geldt er vaak een verdeelsleutel. Concreet betekent dit dat u 4/8 deel dient te betalen en de verkoper de rest. Reparatie kosten verboden bij een consumentenkoop. In de betreffende zaak betrof het de vervanging van een oven die 1,5 jaar had gefunctioneerd. Bovendien staat in artikel 7:21 BW dat herstel of vervanging kosteloos dienen te gebeuren. En de CA/ACM heeft bedrijven beboet voor het verstreken van dergelijke informatie, waaronder BCC.
En weer verzanden we in wetsartikelen, uitspraken van rechters enz. Dit is de één reden waardoor het rechtssysteem vast gaat lopen en daardoor onbetaalbaar wordt. Dit gaat om een dure(?) tv met een minimale reparatieprijs, zucht ....................
Alfatrion, wat vertelt u toch steeds een onzin ! uw stelling dat er gratis gerepareerd moet worden slaat nergens op. De garantie is al TWEE JAAR VERLOPEN. ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++====
=alfatrion schreef op dinsdag 22 jul 2014, 17:31: [ Reparatie kosten verboden bij een consumentenkoop. In de betreffende zaak betrof het de vervanging van een oven die 1,5 jaar had gefunctioneerd. Bovendien staat in artikel 7:21 BW dat herstel of vervanging kosteloos dienen te gebeuren. En de CA/ACM heeft bedrijven beboet voor het verstreken van dergelijke informatie, waaronder BCC.
Tjonge jonge we zijn al bij pagina 4 aangeland en we struikelen nog steeds over de "wet" zo grappig die wet is er niet eens maar het woord is wel krachtig. Er zijn Europese richtlijnen opgesteld omtrent garantie maar die betreffen enkel de fabrikant. De maakkosten zijn 125 euro, voor die kosten stapt een monteur echt zijn bed niet uit want gezien de arbeid en onderdelen levert het de monteur het zout in de pap niet op. Er moet dus sprake zijn van een coulance want het toestel is VIER JAAR OUD en die is voor dit toestel genereus te noemen.
[quote=tijger1 schreef op dinsdag 22 jul 2014, 17:55]Perfecte link. Dus complete onzin. De tv is VIER jaar en geen 1,5. En waarom zou dat juridisch gezien uitmaken?
[quote=Artikel 7:21 lid 1 BW]Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen: a. aflevering van het ontbrekende; b. herstel van de afgeleverde zaak, (...); c. vervanging van de afgeleverde zaak, (...).[quote=Artikel 7:21 lid 2 BW]De kosten van nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen kunnen niet aan de koper in rekening worden gebracht.
En ja hoor, daar zijn ze weer, de wetsartikelen ............................. waar bleven ze weer zolang, ik miste ze al. Ik kan vanavond gelukkig weer rustig slapen. Ik zie de vraagsteller al naar het Europesche hof gaan voor € 125,00 ???????????????
Inderdaad, Carola, de tv was duur, welke prijs daarbij hoort is nooit gezegd. En waar de tv aangeboden is voor reparatie is ook nooit gezegd. Ondanks herhaalde verzoeken. Waarschijnlijk is de TS naar het Europesche Hof onderweg.
Alfatrion, u verwijst steeds naar het Quelle arrest. Die uitspraak van de rechter geldt alleen voor nieuw afgeleverde goederen met een defect. En die uitspraak gaat er hoofdzakelijk over dat een leverancier geen vergoeding mag vragen voor het gebruik van het geleverde. Ik raad u aan op de site van de Erasmus universiteit te zoeken naar Quelle arrest. Uw bewering dat er gratis moet worden gerepareerd na 4 jaar is onzin.
[quote=mahadma schreef op dinsdag 22 jul 2014, 19:22]Inderdaad, Carola, de tv was duur, welke prijs daarbij hoort is nooit gezegd. En waar de tv aangeboden is voor reparatie is ook nooit gezegd. Ondanks herhaalde verzoeken. Waarschijnlijk is de TS naar het Europesche Hof onderweg.
Terugkoppeling van een vraag schijnt inderdaad moeilijker te zijn dan een Topic te openen. Vind vaker plaats, wat best jammer is. Maar het staat niet in de reglementen om meer gevraagde info te geven of om te bedanken voor suggesties, dus...
"Een reactie vanaf de zijlijn: de audio- en tv reparateur bij mij om de hoek heeft me afgeraden om een Philips tv te kopen. Volgens hem zijn de meeste tv's die hij na 2 à 3 jaar binnenkrijgt, van het merk Philips; is dus kennelijk wegwerprommel geworden."
Misschien is van alle merken het merk Philips wel het meest verkochte merk en dan is het logisch dat je deze ook vaker op de werkbank ziet.
Overigens hebben alle andere merken ook uitval. Moet allemaal zo goedkoop mogelijk geproduceerd worden en dat gaat ten koste van het ontwerp en de kwaliteit.
Kwaliteit van een LCD kan je niet vergelijken met een toestel van 20 jaar terug.
En je moet ook een beetje geluk hebben. Zullen genoeg mensen zijn die dezelfde LCD als jou hebben en er al jaren plezier van hebben.
Als jouw LCD nog een beetje knap is dan zal ik als ik jou was gewoon die 125,00 EURO betalen. 125,00 EURO is voor de actuele reparatietarieven een redelijke prijs.
Joentje, Philips maakt al een tijdje geen teevees meer. Het merk is verkwanseld aan een handelsmaatschappij, die zo goedkoop mogelijk inkoopt, en er Philips opplakt. Deze teevees zijn niet van de oude, bekende Philips kwaliteit. +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=======
=joentje1978 schreef op woensdag 23 jul 2014, 00:03: "Een reactie vanaf de zijlijn: de audio- en tv reparateur bij mij om de hoek heeft me afgeraden om een Philips tv te kopen. Volgens hem zijn de meeste tv's die hij na 2 à 3 jaar binnenkrijgt, van het merk Philips; is dus kennelijk wegwerprommel geworden."
Misschien is van alle merken het merk Philips wel het meest verkochte merk en dan is het logisch dat je deze ook vaker op de werkbank ziet
Hier alleen maar goed ervaringen met Philips tv,s oudste was een zwart/wit van ruim 35 jaar oud en nu ook 3 in huis en die zijn ook al wel 16 jaar oud de oudste dus koop een beproefd model.
Wat bedoelt u met : koop een beproefd model ? Bedoelt u een model dat al jaren oud is ? ++++++++++++++++++++++++++++++++++=========
=slobberbone schreef op woensdag 23 jul 2014, 07:58: Hier alleen maar goed ervaringen met Philips tv,s oudste was een zwart/wit van ruim 35 jaar oud en nu ook 3 in huis en die zijn ook al wel 16 jaar oud de oudste dus koop een beproefd model.
[quote=wimmi20 schreef op woensdag 23 jul 2014, 12:27]Wat bedoelt u met : koop een beproefd model ? Bedoelt u een model dat al jaren oud is ? ++++++++++++++++++++++++++++++++++=========
[quote=slobberbone schreef op woensdag 23 jul 2014, 07:58]Hier alleen maar goed ervaringen met Philips tv,s oudste was een zwart/wit van ruim 35 jaar oud en nu ook 3 in huis en die zijn ook al wel 16 jaar oud de oudste dus koop een beproefd model.
Nou een tv met een beeldbuis is wel een beproefd ontwerp dus koop zo'n tv MP staat er vol mee ze zijn ook vaak gratis :)
Ik heb al vele jaren geen nieuwe tv meer gekocht en bevalt uitstekend.
Heb zelf bij een Philips geautoriseerde reparatiebedrijf gewerkt dus ik weet dat Philips zelf geen LCD's meer maakt. Geloof dat wippiewappie merk Funai dat deed.
Zijn meerdere merken die hun LCD's niet zelf maken.
De technische levensduur van een plasma tv is slechts 8 jaar, van een Led slechts 10. Indien de gebruiksduur meer als de helft van de technische levensduur voorbij is, dan vergoeden slechts weinig leveranciers een deel van de kosten. Neem contact op met Philips, mijn ervaring met hen is zeer positief.
Slobberbone, u hebt helemaal gelijk. Die ouwe spullen zijn door en door beproefd. Ik rijd dagelijks, en al vele jaren probleemloos met de T Ford van mijn opa. ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===============
=slobberbone schreef op woensdag 23 jul 2014, 13:47:
=wimmi20 schreef op woensdag 23 jul 2014, 12:27: Wat bedoelt u met : koop een beproefd model ? Bedoelt u een model dat al jaren oud is ? ++++++++++++++++++++++++++++++++++=========
=slobberbone schreef op woensdag 23 jul 2014, 07:58: Hier alleen maar goed ervaringen met Philips tv,s oudste was een zwart/wit van ruim 35 jaar oud en nu ook 3 in huis en die zijn ook al wel 16 jaar oud de oudste dus koop een beproefd model.
Nou een tv met een beeldbuis is wel een beproefd ontwerp dus koop zo'n tv MP staat er vol mee ze zijn ook vaak gratis :)
Ik heb al vele jaren geen nieuwe tv meer gekocht en bevalt uitstekend.
95 van de 100 keer zijn het de voedings-elco's die kapot gaan. Meestal dan ook nog de middelste qua grootte (1000-3300 uF, 16 Volt). Die kosten zo'n 1 euro per stuk. Meestal zijn de defecte elco's ook wel te herkennen omdat ze bol staan. Helaas worden deze elco's vaak onderbemeten door de fabrikanten, zodat ze het wel na 3-4 jaar begeven (doorslaan). Dan verkopen ze immers weer meer apparaten en daar was het om te doen.
In dit soort gevallen: gewoon een kennis opzoeken met een soldeerbout en een schroevendraaier. Vaak is het dan voor een kratje bier weer gerepareerd.
125 euro lijkt mij duur voor voedings-elco's, 50 euro was voor een bedrijf redelijk geweest.
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen. Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Mijn stiefmoeder is overleden En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens Mijn vader is sinds 2008 dood En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten Dat moet nu dus verrekend worden
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld. Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen. De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Hallo
Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle.
De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week.
Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle.
Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken.
De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven.
Uiteindelij
...
Lees meer
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden. Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt. Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer. Wat kan ik het beste doen?
Lees meer