winni
door winni Mar 20, 2011 om 19:23
Elektronica & tv

Waarschuwing

ik wil de mensen waarschuwen die op de veiling site van BVA gaan bieden op de spullen van de IT,S ...

alles wat je bied komt er veiling kosten bij en btw, als je gaat rekenen voor het totaal bedrag dan ben je duurder uit als in de winkel plus je garantie, waar moet je heen.
reken voorbeeld 32pfl5405 winkel 479.-+ op de veiling 529.- excl. bezorgkosten want als je niet kan meenemen of halen dan kan je voor 85.-- uero laten bezorgen, nou nou nou ben je nu gelukkig,, nee DUS mensen denk na voor je bied het lijkt mooi maar het is niet zo..

verder mensen moet je het zelf weten maar je bent nogmaals niet goedkoop uit op de veiling..

1041 4 Rapporteer

vladja
door vladja - Mar 20, 2011 om 19:39
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Bij elke veiling worden kosten in rekening gebracht. De eerste veilingen vonden al plaats 500 jaar voor Christus in Babylon (vrouwen werden aan de hoogstbiedende man verkocht). Christies sinds 1766 in London of Sotheby's sinds 1744 rekende ook al commissie.

Niets nieuws onder de zon.

Vladja

sy
door sylli - Mar 20, 2011 om 21:05
250 Antwoorden / 40 Vragen

Voor wie is deze waarschuwing bedoeld? Voor mensen die niet eerst de voorwaarden lezen op de site voor ze blind gaan bieden?
Op de site staat duidelijk dat de bedragen die er geboden worden exclusief BTW, exclusief bezorgkosten en exclusief 16% veilingkosten zijn.
Als je weet dat in de winkel een TV € 479,- inclusief BTW is, is de TV zonder BTW dus 387,99. Als daar 16% veilingkosten over worden gerekend, weet je dus dat het bedrag wat je moet bieden nooit hoger moet zijn dan € 325,91. Als je dan ook nog eens het ding moet laten bezorgen, moet je bod niet hoger zijn dan pakweg € 240,-.
Verder zijn deze veilingen juist bedoeld om zo veel mogelijk geld te genereren voor de curator & schuldeisers. Dan gaan ze heus niet alles voor een prikkie wegdoen.
Kortom, eerst de voorwaarden lezen en uitrekenen tot welk bedrag het "mooi" is en dan pas gaan bieden...

valerius-2
door valerius-2 - Mar 20, 2011 om 22:20
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Je moet je bod van te voren vastellen hoe hoog je wilt gaan door middel van en de provisie van de veilingmeester en btw daar in mee laten tellen. En de prijs die het in de winkel kost daar mee vergelijken.

birdies
door birdies - Mar 21, 2011 om 01:56
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........alles wat je bied komt er veiling kosten bij en btw............

Er staat ook duidelijk een totaal kostenplaatje voordat je gaat bieden! Daarvoor hoef je nog niet eens de voorwaarden door te nemen. Als mensen nu al te beroerd zijn om even naar het totaalbedrag te kijken, ja, dan houdt het op.

En zelf moet je opletten of je niet meer betaalt dan bij een andere (web)shop.