henson
door henson Apr 27, 2006 om 14:01
Elektronica & tv

Wasmachine wil niet centrifugeren

Hallo allemaal,

Onze Zanussi FLS 1074 wasmachine weigert sinds kort te centrifugeren; de klok werkt goed en hij pompt ook goed af. Wat kan de oorzaak zijn dat hij weigert te centrifugeren en kan ik de storing zelf verhelpen? Heb wel enige technische kennis maar ben geen specialist.

Alvast bedankt voor de reacties.

7828 9 Rapporteer

dolfijn25
door dolfijn25 - Apr 27, 2006 om 14:18
66 Antwoorden / 28 Vragen

hallo,

heb je het zeefje al eens schoon gemaakt?

dat is het vierkante klepje meestal voor op de wasmachine even open maken zeefje eruit halen en schoonmaken.

hoop voor je dat de wasmachine dan weer draait.

henson
door henson - Apr 27, 2006 om 19:13
338 Antwoorden / 36 Vragen

Hallo Dolfijn,

Bedankt voor je reactie; maar natuurlijk heb ik eerst het zeefje en de pomp schoongemaakt; zoals ik al zei pompt de machine wel goed. (als de zeef verstopt is pompt de machine niet goed af). Ook de rest doet het goed, programma loopt, motor draait en verwarming en klok doen het ook, alleen centrifugeren gaat niet meer.

Iemand anders nog een tip?

gsm
door gsm - Apr 27, 2006 om 19:43
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hallo Henson,

Als de wasmachine niet centrifugeert, dan betekent dat toch meestal dat het water of niet geheel wordt weggepompt of dat de machine denkt dat het water niet voldoende weggepompt is.
Er zit geen knik in de afvoerslang?

Er kan zich vuil hebben opgehoopt in het slangetje naar de waterniveau voeler of iets dergelijks. Controleer alle slangetjes op verstoppingen.

Groet,
GSM

henson
door henson - Apr 27, 2006 om 20:32
338 Antwoorden / 36 Vragen

Hallo GSM,

Bedankt, maar zoals ik al vertelde doet de pomp goed zijn werk en is het water uit de kuip afgepompt, desondanks wordt de centrifugegang niet geactiveerd.

Suggesties?

morgaine_1
door morgaine_1 - Apr 27, 2006 om 22:33
3 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn wasmachine en het bleken de koolborstels te zijn die moesten vernieuwd worden. Misschien is dit bij jou ook het geval.

m.v.g.

morgaine

henson
door henson - Apr 27, 2006 om 23:00
338 Antwoorden / 36 Vragen

Hallo allemaal,

Heel hartelijk bedankt voor de reacties, en vooral GSM met de goede site-tip een speciaal bedankje! Het zijn waarschijnlijk de koolborstels die teveel zijn afgesleten (hoor ook een knetterend soort lasgeluid en dat wijst volgen klusidee.nl op versleten koolborstels zoals ook het volgende forumlid aangeeft).

Morgen ga ik dus nieuwe koolborstels kopen! Nogmaals dank!!

Groeten, Hendrik

edwardus
door edwardus - Apr 27, 2006 om 23:44
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Suggestie: Klusidee - Witgoed forum.

henson
door henson - Apr 27, 2006 om 23:46
338 Antwoorden / 36 Vragen

sory edwardus, jij gaf de goede site tip en voor jou dus de punten!

henson
door henson - Apr 27, 2006 om 23:47
338 Antwoorden / 36 Vragen

sorry!