Wat is een redelijke korting
Laatst een vaatwasser gekocht bij MediaMarkt. Bij installatie door onszelf bleek er een klein deukje in de rvs deur te zitten. Na contact met iemand van MediaMarkt, die ons heel netjes te woord stond, boden ze een cadeaubon aan van €25,--. De vaatwasser kostte €599,--, de korting is dus 4%. Mijn vraag, wat is een redelijke korting?
Bij het afpellen van de beschermende folie, bleef een klein stukje "plakken". In een deukje, dus ja, het zat er al.
Had u zelf wat in gedachten? U stelt deze vraag vast niet voor niets.
In feite is deze vaatwasser nu onverkoopbaar voor MM, die zou gewoon terug naar de fabriek gaan. Ik vind dan 550 euro dan een mooie prijs.
Bewijslast dat deze door u zou zijn veroorzaakt zou overigens bij MM liggen (dat is altijd zo binnen 6 maanden na koop/aflevering). Dat u meteen een deukje zou hebben veroorzaakt op de dag van aankoop is ook niet logisch.
Ik dacht zelf aan een korting van 10%, 60 euro dus. Maar als ze gelijk met een cadeaubon van €50 waren gekomen, had ik dat goed gevonden.
Persoonlijk vind ik de 25 euro eigenlijk niet een heel serieus gebaar. Inderdaad, ik zou de vaatwasser door hen kunnen laten ophalen, maar heb hen ook verteld dat ik zo ver helemaal niet wil gaan. Een beetje meer toeschietelijkheid van hun kant had ik dan ook op prijs gesteld.
U moet gewoon onderhandelen, zo gaat dat als je met een bedrijf van doen hebt. Dus contact opnemen en zeg dat u zelf 60 euro in gedachten had, bieden ze 50 dan gaat u akkoord. Zo werken die dingen.
......ik zou de vaatwasser door hen kunnen laten ophalen, maar heb hen ook verteld dat ik zo ver helemaal niet wil gaan.......
Dus zo erg is dat deukje ook weer niet. Zo te lezen, moeten zoeken met een loep. Denk dat MM ook zo ver als jij wilt helemaal niet wil gaan: of akkoord korting of retour.
Wat een rare reactie Carola. Een beschadiging is een beschadiging. Als je het in de winkel ziet, beding je toch ook gelijk een redelijke korting, of je laat hem staan. Nu zoek ik achteraf een oplossing in alle redelijkheid dus, wat is daar mis mee?
Het product heeft een gebrek. U heeft recht op een produkt zonder gebrek en dat betekent dat de Media Markt wettelijk verplicht is u een exemplaar te leveren zonder het gebrek. Dat geldt tenzij u akkoord gaat met een regeling zoals nu aan de orde in de zin van een korting. U bepaalt in feite zelf wat redelijk is maar ik ben van mening dat een bedrag ad. € 25,00 wel heel erg karig is.
Het moeten voldoen aan de wet betekent dat
a. men de machine mee terug moet nemen
b. opnieuw een nieuwe moet leveren
c. dat transport en loonkosten betekent die een bedrag ad. € 25,00 toch wel erg te boven gaan.
Carola ???????? Een deuk is een deuk!
Ik zou hem terugbrengen, geld terugvragen en ergens 'n nieuwe kopen.
Wel zo handig mocht je ooit garantie nodig hebben, aangezien dat niet bij MediaMarkt in hun vocabulaire voorkomt..
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer