Web browser Samsung smart tv
Enkele jaren geleden heb ik een Samsung 5720 smart tv aan geschaft.
Op eens is de internet browser app verdwenen.
Na veel en langdurig contact met Samsung vertelde de helpdesk mij gisteren dat de internet browser app voor deze tv door Samsung is verwijderd en dat deze niet meer terug komt.
Mag Samsung dit zo maar doen?
Ik vermoed daar weinig aan te doen is. In de handleiding vind ik de volgende tekst:
Voor bepaalde Smart Hub-functies zijn extra randapparaten nodig of hebt u een apart aan te schaffen abonnement nodig. Ga naar http://www.samsung.com voor meer informatie over specifieke apparaatinformatie en de beschikbaarheid van inhoud. De services en beschikbaarheid van de inhoud die via Smart Hub wordt geleverd, kan zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd.
Henkhh bedankt voor je reactie. Ik had de tekst in de handleiding nog niet gevonden. Met deze tekst kan Samsung dus gewoon zijn gang gaan. Dit soort vrijwaringen worden door veel fabrikanten gebruikt, maar bij een smart tv vind ik een internet browser de belangrijkste app. In de reclame werd het surfen op internet als één van de belangrijkste voordelen van de smart tv genoemd. Ik vind het vreemd dat deze functie zomaar kan worden verwijderd. Maar goed ik zal het moeten accepteren.
Met aankoop van een Apple TV of Google Chromecast vallen die apps van Samsung in het niet. Dus geen wonder dat Samsung al die Apps verwijderd die zijn immers niet meer zo populair. Met de eerder genoemde apparaten heb je meer apps en kun je ook nog surfen.
[quote=macwouter schreef op woensdag 7 okt 2015, 19:48]Met aankoop van een Apple TV of Google Chromecast vallen die apps van Samsung in het niet. Dus geen wonder dat Samsung al die Apps verwijderd die zijn immers niet meer zo populair. Met de eerder genoemde apparaten heb je meer apps en kun je ook nog surfen.
Omdat er betere alternatieven zijn (die je moet kopen) is toch geen reden voor samsung om hun eigen apps te verwijderen.
@TS:
Dit is ook een interresant stuk betreffende smart tv's en de lifecycle van smart functies op tv's:
http://blogs.which.co.uk/technology/tvs/when-smart-tv-app-support-vanishes-what-next/
Deze geeft ook aan dat ze onder de amerikaanse wet ook geen apps mogen verwijderen. Omdat dan de functionaliteit verminderd wordt t.o.v. de functionaliteit op de aankoop datum.
Als je zin hebt om dit aan te vechten kan je uitzoeken of dit in nederland ook zo is.
Als je echt uit de 3-4 jaar cycle van smart tv support wil stappen, zou je echter beter een multimedia pc'tje of iets als een Raspberry PI ofzo moeten aanschaffen. Daarmee heb je geen gezeur met lifecycle's en dergelijke.
Echter is dit wel een stuk lastiger op te zetten, en werkt het natuurlijk net allemaal wat minder soepel dan alles in een op je tv.
Chromecast e.d. kan ook een optie zijn aangezien de browser en netflix apps op je telefoon vaak wel langer geupdate worden.
Waarom zou u nog willen internetten op uw smart tv. Het is veel trager dan op een computer of tablet.
[quote=alfaromeo164 schreef op donderdag 8 okt 2015, 10:15]Waarom zou u nog willen internetten op uw smart tv. Het is veel trager dan op een computer of tablet.
Even Nu.nl ofzo checken tijdens een reclame kan best leuk zijn. En echt langzaam of onhandig is het ook niet meer met de telefoon processoren die er tegenwoordig in zitten. De airmouse maakt het ook nog eens makkelijk te bedienen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer