allet
door allet Jan 5, 2014 om 20:35
Elektronica & tv

Ziggo Uitzending Gemist

Ik heb sinds kort de Humax 5200C geïnstalleerd. Vandaag wilde ik via interactieve TV van Ziggo het programma Eigen Huis en Tuin kijken omdat ik dat gisteren heb gemist. Tot mijn stomme verbazing vraagt Ziggo hiervoor 0,95 cent. Op mijn iPad kan ik het programma gratis bekijken via de app RTL XL en op mijn Samsung TV is het ook gratis terug te zien via de RTL XL app. Ik vind dit behoorlijk klant-onvriendelijk van Ziggo. Vanwege bepaalde copyrights kan ik me voorstellen dat soms betaald moet worden voor een uitzending, maar dan is er ook niet de mogelijkheid deze uitzending gratis te bekijken via een app. Ik vind het ronduit zakkenklopperij. Ben zeer teleurgesteld in deze interactieve mogelijkheid en zal er dan ook weinig gebruik van maken.

13715 12 Rapporteer

getty
door getty - Jan 5, 2014 om 20:38
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Volgens mij ligt hier de schuld niet bij ziggo, maar bij RTL ! Ze vragen voor meerdere programmas geld om terug te zien. Ook via hun eigen site. Via de humax uitzending gemist is genoeg gratis terug te kijken. Het ligt echt aan de aanbieder (rtl) en niet aan de provider.

edrick3
door edrick3 - Jan 5, 2014 om 20:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo allet,

En wat is nu je vraag?
Dit is Vraag & Beantwoord.

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Jan 5, 2014 om 20:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heeft niets met Ziggo van doen. Is al een hele tijd van toepassing.

allet
door allet - Jan 5, 2014 om 20:59
10 Antwoorden / 4 Vragen

Wat ik al schreef: getty, via de app op iPad en van Samsung TV is b.v. dit programma gratis terug te zien. Dat is de reden dat ik niet begrijp waarom Ziggo er dan extra geld voor vraagt. En edrick3, ik vroeg me af of dit de normale gang van zaken is bij het terugkijken van allerlei programma's. Waar zit dat verschil nou waarom je bij Ziggo extra moet betalen en het via de app gratis terug kunt zien?

tijger1
door tijger1 - Jan 5, 2014 om 21:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ziggo vraagt er geen geld voor maar RTL.

allet
door allet - Jan 5, 2014 om 21:57
10 Antwoorden / 4 Vragen

En omdat de RTL XL app van RTL is, kun je het daar gratis bekijken, begrijp ik het dan goed?
Ziggo mag het niet gratis doorgeven aan zijn klanten en RTL mag dat via de eigen app wel.
Best krom gedacht....van RTL dan in dit geval blijkbaar.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 5, 2014 om 22:50
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Al gekeken naar uitzending gemist? klik eens rechts boven op dit blad met de het woord ondekt, dan kan u waarschijnlijk ook het programma uitzending gemist vinden

allet
door allet - Jan 5, 2014 om 23:24
10 Antwoorden / 4 Vragen

Ik ben niet op zoek naar Uitzending Gemist Valerius-2, wat bedoel je met je antwoord?

tijger1
door tijger1 - Jan 5, 2014 om 23:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waar Valerius naar verwijst, zijn trouwens de publieke omroepen en niet RTL.

tenormin
door tenormin - Jan 5, 2014 om 23:40
16869 Antwoorden / 108 Vragen

En veel programma's van de Publieke Omroep kan je sowieso niet terugzien; ook niet betaald. Begrijp dat het stupide is dat de TS op haar I-pad het wel en op andere apparatuur het niet gratis kan terugzien. Maar inderdaad, heeft niets met Ziggo van doen, maar met betreffende zender(s).

allet
door allet - Jan 5, 2014 om 23:46
10 Antwoorden / 4 Vragen

Het is mij duidelijk nu

drevil
door drevil - Jan 6, 2014 om 22:36
224 Antwoorden / 14 Vragen

Van het ziggo Forum: Reactie ziggo webcare:

Goedemiddag,

Het bieden van gemiste TV programma's via interactieve TV van Ziggo is afhankelijk van de afspraken die Ziggo kan maken met de aanbieder. Veel content kunnen we inbegrepen bij het TV abonnement aanbieden. Bij RTL, SBS, Veronica en NET5 is dit niet het geval. Om alle beschikbare content van deze partijen te kunnen ontvangen, is er een afspraak gemaakt om deze programma's tegen betaling per stuk aan te bieden.

Het kan zijn dat dezelfde programma's via een andere wijze gratis worden aangeboden. Deze programma's bevatten echter reclames die je ook niet kunt doorspoelen. Via Ziggo zijn de programma's vrij van reclame en zijn er geen beperkingen op de doorspoelmogelijkheden.