br
door brunner27 Feb 23, 2011 om 20:38
Elektronica & tv

Zonnepanelen niet digitaal terug ?

Wat ik hoorde is dat digitale meters niet terug draaien bij zonnepanelen wanneer er energie ontvangen word zoals nu bij analoge meters,is dit waar ?

900 5 Rapporteer

br
door brunner27 - Feb 23, 2011 om 20:39
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=brunner27 schreef op woensdag 23 feb 2011, 20:38]Wat ik hoorde is dat digitale meters niet terug draaien bij zonnepanelen wanneer er energie ontvangen word zoals nu bij analoge meters,is dit waar ?

moeder56
door moeder56 - Feb 23, 2011 om 20:55
483 Antwoorden / 2 Vragen

Draait de elektriciteitsmeter terug wanneer zonnepanelen veel elektriciteit produceren?
Wanneer de zonnepanelen meer stroom opleveren dan er verbruikt wordt, zal er teruglevering aan het net plaatsvinden. Een draaistroommeter kan doorgaans terug draaien; digitale meters zullen een terugleverregister moeten hebben om dit te kunnen registreren. Het energiebedrijf is wettelijk verplicht tot 3.000 kWh terug geleverde elektriciteit te salderen met het verbruik.

ra
door ralph69 - Mar 13, 2012 om 13:42
14 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben zonnepanelen en in de meterkast 2 meters, 1 voor de bruto productie met 2 telwerken (dubbeltarief meter) en 1 meter voor verbruik en teruglevering (dit is dan de netto teruglevering, beide ook dubbeltarief). Zo wordt zowel de verbruikte als de teruggeleverde energie gemeten en de bruto meter is voor de subsidie.

poltol
door poltol - Mar 13, 2012 om 14:52
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

"slimme" meters hebben diverse funkties.
Die zitten allemaal onder de knop.
Ook een leverings meting van u naar het net toe.

Elektriciteitsmeter met digitale meter
Bij meerdere telwerken noteert u alle meterstanden (ook als een meter op 0 staat). Een display kan verschillende meterstanden automatisch na elkaar tonen. Of ze zijn oproepbaar via een knopje op de meter. Het eerste cijfer in de display geeft vaak aan naar welk telwerk u kijkt.

Vr.gr. poltol

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 29, 2012 om 23:02
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Er zijn helaas zowel foute digitale als draaischijf meters die niet terug draaien.

Via je leverancier kun je voor weinig geld in dat geval een nieuwe meter aanvragen, maar informeer ook naar de prijs.

Soms is wachten op nieuwe gratis nieuwe die wel geschikt is goedkoper.
Een los paneel en je kunt testen of je bij zonnig weer een geschikte meter hebt of niet.

Zie ook www.zonnepaneelforum.nl