Abonnement tussenpersoon
Vandaag viel de brief op de mat van mijn tussenpersoon, in deze brief wordt een abonnement aan geboden met 3 keuzes standaard uitgebreid of geen abonnement maar dan kosten achteraf. Naar mijn weten zijn een inboedel WA personen en de auto verzekering geen complexe producten dus mag daar geen extra provisie voor berekend worden. Maar toch wat als er schade ontstaat wordt die door de tussenpersoon dan naar behoren afgehandeld of gaat dan de teller tikken als ik geen abonnement neem.
Deze aanbieding voor een "abonnement" heeft ook niets te maken met provisie. Dat krijgt uw tussenpersoon nog steeds.
Ik weet niet wat het verschil is tussen standaard of uitgebreid. Wordt daar een beschrijving van gegeven?
U hebt uw verzekeringen lopen via een tussenpersoon, maar als u schade hebt, wordt toch vaak verwezen naar de verzekeraar.
Neem bijvoorbeeld de aansprakelijkheidsverzekering particulieren, ik neem aan dat u dat bedoelt met WA personen, als iemand u voor wat dan ook aansprakelijk stelt, vult u een schadeformulier in en stuurt dat naar de maatschappij.. Hoeft uw tussenpersoon niets aan te doen.
Neem bijvoorbeeld uw autoverzekering. Als u WA Casco verzekerd bent, regelt de verzekeraar alles. Bent u alleen WA verzekerd en is het niet uw schuld, kan uw tussenpersoon hooguit de brief sturen om de tegenpartij aansprakelijk te stellen, kunt u zelf ook. Meer doet hij niet. U kunt in dit geval, dus alleen WA beter een verkeersrechtsbijstand verzekering nemen, die nemen alles voor u uit handen en kost denk ik, minder dan het "abonnement" voor het beheren van uw autoverzekering.
Neem bijvoorbeeld uw inboedelverzekering. Als u schade hebt, belt u uw tussenpersoon en die stuurt u een schadeformulier, wat u moet invullen en opsturen. Of wellicht moet u het rechtstreeks melden en stuurt de verzekeraar een expert of een reparateur.
Dus mijns inziens is een abonnement, wat dan ook en ik zou haast zeggen ook een tussenpersoon, compleet overbodig.
Mijn tussenpersoon is het eerste aanspreekpunt als er onverhoopt schade ontstaat. De maatschappijen waar ik de verzekeringen heb lopen werken enkel met tussenpersonen dus de eventuele schade direct bij de maatschappij indienen is geen optie. Het goedkoopste abonnement doet 6 euro in de maand voor raad en advies. De bijgevoegde tarieflijst is ook onduidelijk zo doet een auto verzekering 50 eurocent per maand en de overige verzekeringen 30 euro cent per maand.
Als u dus een inboedel, AVP en auto hebt verzekerd, kom ik op € 1,30. Waar zit de rest dan van die € 6,00?
Bij welke maatschappij(en) lopen die verzekeringen? Hebt u wel eens schade gehad, waarbij u het idee had dat u de inzet van uw tussenpersoon echt nodig had?
Ik ben wel wat voorbarig geweest want de basis zorgplicht blijft wel bestaan. Wat wel steekt is dat ik een antwoordkaart met daarop al mijn gegevens moet terug sturen als ik dat abonnement niet wil. Het motto is wie zwijgt stemt toe.
Ik heb altijd de pest gehad aan zo'n negatieve optie. Ik zou mijn tussenpersoon, als ik die zou hebben, zeker daarvan in kennis stellen. Heel onrechtmatig, zo'n actie.
Wat bieden ze eigenlijk voor zo'n abonnement?
Hypotheek beleggingen en andere complexe adviezen. De abonnementen lopen van gemiddeld 6 euro tot 17 euro 50 per maand. De manier waarin e.e.a. in de brief voorgesteld wordt doet je denken dat je voor elke handeling moet gaan betalen. Ik ga in ieder geval contact opnemen met de tussenpersoon want de handelswijze bevalt me voor geen meter.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer