le
door lesly Mar 26, 2014 om 10:51
Garantie & verzekeringen

Afkoop pensioen

mijn partner kreeg in 2012 een voorstel van het bakkerspensioen om het af te kopen omdat het te weinig was om maandelijks uit te keren dat hebben we gedaan niet wetende wat de finacieele gevolgen voor mij waren want in 2013 kreeg ik van de SVB waar ik mijn uitkering van heb met partner toeslag dat ik € 700,- terug moest betalen want mijn partner heeft geen ander inkomen mijn geb. 01-07-1944 en van mijn partner 14-08-1952 we hebben afgelopen zaterdag Kassa gezien waar dit onderwerp besproken is, nu wil ik richting de SVB in beroep gaan want zoals ik begreep was er een rechtbank die de SVB in het ongelijk stelde nu is mijn vraag wat voor advies kunt u ons geven en heeft u eventueel een voorbeeld brief die ik kan verzenden naar de SVB en kunnen jullie collectief daar iets in betekenen.

[Edit redactie: privegegevens]

1069 5 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Mar 26, 2014 om 10:53
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Dit is een openbaar forum, ik zal de redactie verzoeken uw 06 te verwijderen.

tijger1
door tijger1 - Mar 26, 2014 om 23:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt gewoon een brief schrijven dat u bezwaar maar tegen de korting op de toeslag van uw AOW i.v.m. de afkoop van het pensioen van uw partner, en u kunt dan verwijzen naar die rechtzaak die de SVB verloren heeft.

Klik hier voor die rechtszaak.

Als u lid bent van een ouderenbond kunnen zij u met die brief helpen, of ga anders naar het Juridisch Loket, zie Google voor het adres, voor hulp.

le
door lesly - Mar 27, 2014 om 07:25
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 26 mrt 2014, 23:45]U kunt gewoon een brief schrijven dat u bezwaar maar tegen de korting op de toeslag van uw AOW i.v.m. de afkoop van het pensioen van uw partner, en u kunt dan verwijzen naar die rechtzaak die de SVB verloren heeft.

Klik hier voor die rechtszaak.

Als u lid bent van een ouderenbond kunnen zij u met die brief helpen, of ga anders naar het Juridisch Loket, zie Google voor het adres, voor hulp.

le
door lesly - Mar 27, 2014 om 07:33
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil iedereen bedanken voor de goede informatie op mijn vraag hier kan ik wat en speciaal Tijger1

le
door lesly - Mar 27, 2014 om 07:33
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lesly schreef op woensdag 26 mrt 2014, 10:51]mijn partner kreeg in 2012 een voorstel van het bakkerspensioen om het af te kopen omdat het te weinig was om maandelijks uit te keren dat hebben we gedaan niet wetende wat de finacieele gevolgen voor mij waren want in 2013 kreeg ik van de SVB waar ik mijn uitkering van heb met partner toeslag dat ik € 700,- terug moest betalen want mijn partner heeft geen ander inkomen mijn geb. 01-07-1944 en van mijn partner 14-08-1952 we hebben afgelopen zaterdag Kassa gezien waar dit onderwerp besproken is, nu wil ik richting de SVB in beroep gaan want zoals ik begreep was er een rechtbank die de SVB in het ongelijk stelde nu is mijn vraag wat voor advies kunt u ons geven en heeft u eventueel een voorbeeld brief die ik kan verzenden naar de SVB en kunnen jullie collectief daar iets in betekenen.

[Edit redactie: privegegevens]