ru
door rudiex Oct 15, 2014 om 18:19
Garantie & verzekeringen

Apotheker rekent te veel.

Beste mensen.
Mijn apotheker rekent 18.07 euro voor een Ketonazol 39 gr. tube, die volgens de overheid maar 5,57 euro kost. Dit wordt verrekend via mijn Agis. Mag dit zomaar? Een dienst leveren die vele malen duurder is dan het product. De handeling opzich duurde nog een 3-4 min.

681 2 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 15, 2014 om 18:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo rudiewiggerts,

Waarschijnlijk is dit de 1e keer dat je dit medicijn krijgt.
Dan zitten er extra kosten bij.

Lees de info hier.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Oct 15, 2014 om 18:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dus:

Eerste Uitgiftegesprek

Zo wordt er nu ongeveer €6 in rekening gebracht voor het Eerste Uitgiftegesprek. Dat moet bij elk nieuw medicijn dat een patient krijgt. Dit staat apart op de rekening die patienten van de verzekering krijgen. Uit de meldactie van de NPCF, waar zo'n 9.000 mensen aan mee deden, blijkt dat heel veel mensen wel betalen voor dit gesprek, maar het gesprek niet kregen. Wind: "Het gaat ons erom dat mensen weten dat zo’n gesprek belangrijk is. Gelukkig zien we ook dat mensen die zo’n gesprek wel hadden met hun apotheker er heel tevreden over zijn."

Terhandstellingsbedrag
Naast de kosten voor het Eerste Uitgiftegesprek vind je vanaf 1 januari 2014 op je rekening ook ongeveer €6 voor terhandstelling van het medicijn. Dit zijn kosten die je altijd betaalt voor het ophalen van een medicijn, ook als je het voor de tweede of derde keer ophaalt. De kosten worden in rekening gebracht voor de dienstverlening van de apotheek.

Het door jou betaalde bedrag klopt dan dus wel.