er
door erwin777 Jan 29, 2005 om 12:31
Garantie & verzekeringen

Gezamenlijke annulerings verzekering met vrienden

Wij gaan binnenkort met 2 gezinnen op vakantie maar hebben beide een doorlopende annuleringsverzekering, echter bij verschillende maatschappijen. Stel dat in het eerste gezin iets gebeurd waardoor ze recht hebben om te annuleren (bijvoorbeeld vader/opa overlijdt) heeft het andere gezin dan ook het recht te annuleren? De postbank meld dat zolang we met allemaal op één boeking staan vermeld het andere gezin ook recht heeft om te annulreren, Interpolis geeft aan dat dit alleen het geval is als we allemaal op dezelfde polis staan vermeld. Tevens geeft de postbank aan dat de gezamelijke verzekeraars dit zo hebben afgesproken en hebben vastgelegd in artikel 15.17 van een bepaalde clausule. Weet iemand hoe dit precies zit?

850 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

denis
door denis - Jan 29, 2005 om 14:22
9 Antwoorden / 0 Vragen
0

Erwin,



De postbank en interpolis hebben verschillende bepalingen hierover. Bij
de Postbank heeft u wel het recht te annuleren als het andere gezin
iets overkomt.

Bij Interpolis is er alleen dekking als de bij Interpolis verzekerde daardoor alleenreizend wordt.



De vraag over de afspraken tussen de gezamenlijke verzekeraars kan ik nu niet beantwoorden, daar kom ik nog op terug.









in
door interpolis - Feb 8, 2005 om 16:57
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Edwin,


Namens Interpolis reageer ik hierbij op je vraag over de dekking op de annuleringsverzekering. Interpolis vraagt alle verzekerden die samen reizen en ten opzichte van elkaar verzekerd willen zijn bij annulering van de reis, zich allemaal bij Interpolis te verzekeren. Dat kan op een Doorlopende Annuleringsverzekering, of op een Kortlopende Annuleringsverzekering. De Postbank stelt deze voorwaarde niet.


Het is niet zo dat verzekeraars hierover overkoepelende afspraken hebben gemaakt en dat die ergens zouden zijn vastgelegd.


Voor meer informatie over dit onderwerp of de reden waarom Interpolis voor dit beleid kiest, verwijs ik je graag door naar onze afdeling Verkoopservice, telefoon 013-462 12 00.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer