jc
door jcbrons Apr 7, 2015 om 16:38
Garantie & verzekeringen

Inboedelverzekering

Naar aanleiding van 1 van de uitzendingen ben ik mijn inboedelzekering van ING gaan bekijken. Ik kwam tot de ontdekking dat, niet zoals ik dacht tegen nieuwwaarden was verzekerd. Mijn dekking is max € 80.000,-. Aangezien ik mijn inboedel wat nader ben gaan bekijken, blijkt dat van de dure spullen 80% ouder is dan 10 jaar. Naar eigen inschatting ontvang ik bij schade aan mijn hele inboedel, volgens de voorwaarden van ING. max. € 30.000,-. Hierop heb ik het verzoek gedaan om mijn verzekerde bedrag te verlagen, met uiteraard een lagere premie. Tot mijn grote verbazing kreeg ik het volgende antwoord: "De verzekerde som van de ING Inboedelverzekering is niet te verlagen omdat dit een standaard bedrag is. Overigens is uw premie niet berekend over dit bedrag, maar aan de hand van de door u opgegeven informatie zoals uw gezinssamenstelling, type woning en het aantal kamers."
Dit is in mijn ogen dus pure oplichting. Mijn vragen zijn:
Weet iemand een verzekering die wel tot een reëel bedrag, met bijbehorende premie hanteert?
En de vraag aan KASSA is of hier juridisch niet iets tegen te doen is.

3295 11 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Apr 7, 2015 om 16:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Overigens is uw premie niet berekend over dit bedrag, maar aan de hand van de door u opgegeven informatie zoals uw gezinssamenstelling, type woning en het aantal kamers."
Dit is in mijn ogen dus pure oplichting......

En daar kom je nou pas achter? Dat zijn toch ook de vragen die je moest beantwoorden bij het afsluiten van je verzekering? Of heb je 1 vraag voorbij zien komen over de spullen die je hebt en/of de leeftijd daarvan?

tijger1
door tijger1 - Apr 7, 2015 om 17:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Alweer oplichting. blijkbaar nog nooit eerder uw polis gelezen.

En u hebt helemaal niets te klagen, want ING is een van de weinige verzekeraars die een dekking van 10 jaar nieuwwaarde kent. En dan is er ook nog de 40% regeling.

De meeste verzekeraars hanteren een verzekerd bedrag aan de hand van de woonruimte, gezinssamenstelling en leeftijd. Helemaal niets mis mee.

U kunt ook bij een ander kijken en dan de inboedel waardemeter invullen. Bent u wel een weekend mee bezig als u dat goed wilt doen.

Maar uw slechts voor dagwaarde verzekeren is een domme zet en zal u nergens lukken. Dan bent u bij een deelschade zwaar onderverzekerd en krijgt u nog veel minder.

komsja
door komsja - Apr 7, 2015 om 17:32
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@jcbrons
Mijn inboedel is verzekerd voor 64000,00 euro,heb toen tegen m,n (tussen persoon )gezegd dat ik dat wel erg hoog vond omdat ik niet zoveel waarde in huis heb staan,maar hij zei dat ik dat niet zo moest zien.Ik moest het zodanig zien: Dat ik door omstandigheden alles kwijt zou zijn en alles weer nieuw moest kopen en dat ik dan die 64000 euro wel nodig zou hebben,maar zo werkt het dus niet,heb ook een aantal progamma,s op tv gezien(waaronder kassa) waarbij de mensen maar een schijntje kregen van het verzekerde bedrag,met als rede dat de inboedel maar een lage en soms geen enkele dagwaarde hebben/hadden.
OPLICHTERS OPLICHTERS zijn het want dat zou dus betekenen dat mensen die zuinig op hun wellicht dure spullen zijn geweest hun nieuwe inboedel bij de kringloop moet gaan halen.
Schande en nogus schande.

Cookies
door Cookies - Apr 7, 2015 om 17:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......En u hebt helemaal niets te klagen, want ING is een van de weinige verzekeraars die een dekking van 10 jaar nieuwwaarde kent. En dan is er ook nog de 40% regeling.......

Ik heb zelf deze verzekering ook, dus ik mag niet klagen;-) Wat bedoel je met de 40% regeling? (Kan het natuurlijk nakijken, maar jij kan het me, vermoed ik, zo vertellen.)

pi
door pieterwolters - Apr 7, 2015 om 18:03
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Waar hebben we het over? Een verzekering van een handjevol euro's per maand. De energie die je PC gebruikt om deze "klacht" te schrijven is bijna hoger....

jc
door jcbrons - Apr 7, 2015 om 18:06
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, Carola ofwel bijdehandje, daar kom ik nu pas achter. 10 jaar geleden was ik pas verhuisd en was alles nieuw. Het verzekerde bedrag was toen redelijk. Omdat alleen de nieuwwaarden was vermeld in de aanbieding heb ik geen acht geslagen op de kleine lettertjes. Inmiddels 10 jaar met pensioen en een stuk armer dankzij de crises en de regering. Nu is bijna alles 10 jaar oud en geld om dure meubelen e.d. te kopen is er niet meer. We moeten nu op de kleintjes gaan letten. Maar bedankt voor je positieve bijdrage.

tijger1
door tijger1 - Apr 7, 2015 om 19:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83

Klik hier voor die 40% regeling.

Het staat daar perfect beschreven, dus mijn eigen woorden zijn niet nodig.

U mag natuurlijk best klagen;-)), maar volgens mij kent alleen ING 10 jaar nieuwwaarde dekking. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat een tv van 9 jaar oud die toen € 2.000 kostte en nu door brand of zo verwoest is een schadevergoeding zal geven van € 2.000. Een soortgelijk apparaat kost nu misschien maar € 1.200, en dan krijgt men dat.

Vooropgesteld dat ING in de polisvoorwaarden geen uitzondering heeft gemaakt voor elektronica wat betreft nieuwwaarde. Heb die verzekering niet zelf en geen zin die door te lezen. Maar het gaat om het idee.

tijger1
door tijger1 - Apr 7, 2015 om 19:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jcbrons

Misschien dan nu ook maar de rest van de polis doorlezen.

Cookies
door Cookies - Apr 7, 2015 om 19:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: thnx voor je uitleg. Computers en audiovisuele apparatuur zijn standaard mee verzekerd tot 7.500,- bij de ING. Daar kom ik aardig mee uit.

Ik betaal rond de 9 euro per maand, daar zit dan ook nog een aansprakelijkheidsverzekering in. Of topicstarter nou veel goedkoper uit kan zijn bij een andere verzekeraar? Ik betwijfel het.

tijger1
door tijger1 - Apr 7, 2015 om 20:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83

Volgens de site van ING heb je maximaal een dekking tot een ton. De premie is afhankelijk van het asntal personen en het aantal kamers, maar meer dan ca. € 10,00 per maand zal hij niet betalen. En ergens goedkoper? Ik waag het ook te betwijfelen.

Ik zou op een inboedelverzekering toch niet echt bezuinigen, want je zult maar in een flat wonen die de lucht ingaat.

Het voorbeeld op tv was eigenlijk maar slecht. Had niets van doen met dagwaarde. Was gewoon een beetje tillerij van die expert. Maar ook met dwaze veronderstellingen van die mensen. Het was natuurlijk heel naar voor hen, maar aan de inhoud van de kasten zal geen schade toegebracht zijn. En aan de wasmachine en dergelijke zal ook niets gemankeerd hebben. Die kamers lagen niet vol wrakhout.

Cookies
door Cookies - Apr 7, 2015 om 20:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Ik zou op een inboedelverzekering toch niet echt bezuinigen, want je zult maar in een flat wonen die de lucht ingaat.......

Voorbije jaren 2x in nabije omgeving mee mogen maken. Drama.

Uitzending heb ik niet gezien. Zal er eens naar gaan kijken.