jo
door jolandajandirk Jan 4, 2016 om 21:43
Garantie & verzekeringen

Nationale nederlanden dreigt onze rechtsbijstandverzekering te beeindigen en of de voorwaarden ineens aan te passen ,wat te doen?

Wij hebben een rechtsbijstandverzekering. De laatste periode hebben wij hier helaas veel gebruik van moeten maken ivm werkgerelateerde geschillen. Nu hebben wij een brief gekregen waarin de verzekeraar (nationale nederlanden) dreigt met onze voorwaarden  aan te passen en of de verzekering te beeindiggen. Wij mogen nu de eerste 2 jaar geen nieuwe zaken meer aanmelden.
Wij hebben deze verzekering al jaren en toen wij hem afsloten stonden er geen voorwaarden in qua maximum van aantal geschillen die we mogen aanmelden.
Nu wij het onverhoopt de laatste tijd veel nodig hebben dreigen ze hiermee.
Wat te doen in dit geval, en mag dit zomaar?

graag advies.
m.v.gr.

5480 8 Rapporteer

emcede
door emcede - Jan 4, 2016 om 21:51
960 Antwoorden / 4 Vragen

Ja dit mag. Ze zullen je ongetwijfeld uitgelegd hebben waarom dit is. Maar om nu 2 jaar geen zaken te mogen melden... Hoef je dan ook 2 jaar geen premie te betalen? Vast niet, dus daar zou je nog wel een discussie over aan kunnen gaan.

Jij mag op je beurt de polis opzeggen. Als je een nieuwe sluit, geef dan wel netjes op dat je de verzekering meerdere keren hebt moeten gebruiken anders krijg je nog grotere problemen...

tijger1
door tijger1 - Jan 4, 2016 om 22:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hoeveel geschillen hebt u dan gehad? En hebt u die geschillen gewonnen?

hansje klein
door hansje klein - Jan 5, 2016 om 00:37
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Verzekeraars maken de voorwaarden......niet de klant!

Volgens de geschillencommissie heeft de verzekeraar het recht om na teveel claims een verzekering te beëindigen. Dit bindende advies heeft gevolgen. Teveel gebruik maken van uw rechtsbijstandsverzekering is niet winstgevend genoeg en dit wordt opgelost op de manier waarmee u hier geconfronteerd wordt. Of dat màg? Iedere vrije ondernemer kan zijn prijzen en voorwaarden zèlf bepalen en wanneer het u niet aanstaat....zo denken verzekeraars....kunt u toch vrijwillig opstappen!

Helemaal zo eenvoudig is het dan echter toch niet, wanneer de volgende verzekeraar vraagt òf en hoe vaak en waarom u de laatste jaren gebruik heeft gemaakt van.....een rechtsverzekering!

De nieuwe verzekeraar bepaalt dan de prijs.....en (wéér niet) de klant!

el
door elze30 - Jan 5, 2016 om 00:45
150 Antwoorden / 3 Vragen

Dit doen ze altijd al. Dit is heel gewoon.

al
door albert55 - Jan 5, 2016 om 21:44
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dat mag. Er geldt een maximum kostenvergoeding per zaak en Uw premie is daarop gebaseerd. Indien U dit bedrag overschrijdt is de verzekeraar
gerechtigd om hetzij de voorwaarden/premie aan te passen danwel de verzekering te beeindigen.
Houdt U er overigens rekening mee dat indien U mocht besluiten elders een rechtsbijstandverzekering af te sluiten er over het algemeen een wachttijd
geldt alvorens U een zaak bij hen mag aanbrengen. Hoe lang die wachttijd is is terug te vinden in de polisvoorwaarden.

aurora1
door aurora1 - Jan 6, 2016 om 00:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U schrijft dat er sprake is van werkgerelateerde geschillen. Een vakbond zou daar ook hulp in kunnen bieden. Als u niet lid van een vakbond bent dan zou u dat kunnen worden, wel uitzoeken of sprake is van een wachttijd voor lopende conflicten.

h.
door h.terpstra - Jan 6, 2016 om 01:22
202 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Jolanda

Nationale Nederlanden staat bekend om zijn bertouwbaarheid. Met een dikke streep boven betrouwbaarheid. Niet dus.

Een afspraak eenzijdig verbreken lijkt me onwettig. De motivatie is intimidatie.!.

Emcede merkt terecht op; wel premie betalen en niet twee jaar mogen claimen.

Je vraagt er G.V.D. niet om , dat je een rechtzaak moet beginnen.

Leg deze zaak voor aan de nationale ombudsman. Sterkte H.

tijger1
door tijger1 - Jan 6, 2016 om 10:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@h.terpstra

De Nationale Ombudsman heeft niets te zeggen, en zal ook niets zeggen, over een commerciële verzekeraar.