Ma
door Maikel-V Nov 20, 2018 om 13:56
Garantie & verzekeringen

PostNL gooit breekbaar pakketje over tuinpoort

Afgelopen week hebben mijn vrouw en ik iets besteld via marktplaats. De verkoper heeft foto’s gestuurd van de track and tracé code en hoe alles netjes verpakt was en uitzag. Het betreft immers een verkeerd aangekocht artikel wat zij aangeboden hadden. Zaterdag tussen 14.00 uur en 17.00 uur zou de bezorgen het pakketje afgeven. Wij vroeg de deur uit voor de wekelijkse boodschappen zodat wij netjes op tijd thuis waren om ons pakketje te mogen ontvangen.


 


Toen wij om 13.15 uur thuis kwamen zagen wij dat het pakketje geleverd was.... Het pakketje waar duidelijk aan alle kanten omheen staat ‘BREEKBAAR’ was door de bezorger over de tuinpoort gegooid. Inderdaad: een breekbaar artikel over de poort heen!?!? Nadat wij het geopend hadden bleek de statief onderaan afgebroken te zijn er daardoor onbruikbaar.... kortom: €90,- euro weggegooid. Maar dat is nog niet alles: toen wij contact zochten met PostNL via Facebook kregen wij heel eenvoudig als antwoord dat PostNL niet aansprakelijk is, het pakketje is immers niet ‘verzekerd’ verzonden.


 


Aangezien in de Algemene voorwaarden van PostNL in artikel 20.2.1 en artikel 20.2.2 duidelijk staat vermeld dat indien post niet 'afgegeven' bij het oorspronkelijke adres daarna geprobeerd kan worden bij één naastgelegen adres het pakketje aan te bieden. Mocht dat niet lukken komt de bezorger de volgende werkdag weg of is het af te halen bij een PostNL punt. In hun Algemene voorwaarden staat dus nergens vermeld dat een pakketje achtergelaten kan worden door over de tuinpoort te gooien. Laat staan met een pakketje waar breekbaar op staat te gooien.

Wat kan ik hiermee doen?

4552 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 20, 2018 om 14:01
16883 Antwoorden / 202 Vragen
1

Een schriftelijke klacht indieien aangetekend verzenden naar PostNL omdat dit niet toelaatbaar / volstrekt ontoelaatbaar gedrag is van een postbesteller.
Geheel tegen de eigen regels die door PostNL zelf worden gesteld en indien men ook op uw brief afwijzend reageert, dan een klacht bij www.consuwijzer.nl indienen.

Men dient de postbesettler hierop disciplinair aan te spreken en aan u de schade te vergoeden.

Kan ik aannemen dat u deze heeft geprobeerd met daarin de klacht over de bezorger? https://www.postnl.nl/klantenservice/probleem-klacht/

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 20, 2018 om 14:04
7207 Antwoorden / 3 Vragen
1
tijger1
door tijger1 - Nov 20, 2018 om 14:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

Iets breekbaars niet verzekerd verzenden? Vragen om moeilijkheden. Maar de verzender moet bij Post.nl klagen.

lo
door lovewinnie - Nov 20, 2018 om 14:36
1210 Antwoorden / 1 Vragen
0

U kunt niks. De verzenden moet naar post nl niet u. U heeft niks met post nl te maken in pricipe. Verkoper is opdrachtgever en moet post nl aansprakelijkheid stellen.

marita5
door marita5 - Nov 20, 2018 om 15:44
11529 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hallo Maikel-V ,

Afgelopen week hebben mijn vrouw en ik iets besteld via marktplaats. 

Is de koper of verkoper verantwoordelijk voor verzending van het product ?

mo
door mof - Nov 21, 2018 om 13:07
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Heeft u gezien dat de postbode het werkelijk over de tuinpoort heeft gegooid? U zegt dat u er niet was, dan kunt u dat niet hebben gezien.
Alleen schrijven "breekbaar" is niet voldoende om een voorwerp te beschermen. Het kan ook ergens in de verwerking, distributiebedrijf oid al kapot gegaaan zijn.
De afzender moet het deugdelijk verpakken, dus breekbare spullen in een ruime en zeer stevige doos stoppen met proppen paier, piepschuim korrels whatever om het te beschermen. Dan bestaat er nog de mogelijkheid van verzekerde verzending. U wijst wel heel snel naar de postbode!

1paul
door 1paul - Nov 21, 2018 om 14:23
3170 Antwoorden / 0 Vragen
0

de verzender informeren over wat er gebeurt is en deze kontakt laten opnemen met post nl, tevens heeft u niet gekregen wat u gekocht heeft dus u kunt de koop ook ontbinden als de verkoper aangeboden heeft pakketje te verzenden...

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Geboren Amsterdammer
Geboren Amsterdammer - Jan 10, 2024 om 22:32
Winkels & webshops
Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?

Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?

Geachte forumleden,

Ik sjouw al dagen mijn lege flessen van de ene naar de andere supermarkt.....

Zou het kunnen ,dat de supermarkten te veel lege blikjes en plastic flessen krijgen aangeboden en dat zij express de automaten uitzetten omdat ze anders verlies erop lijden?

Kortom : Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan? Lees meer

Ki
Kim92 - May 13, 2024 om 19:41
Vakantie & reizen
Misleid bij hotel boeking

Misleid bij hotel boeking

Vanavond wilde ik een hotel boeken op Ameland, één overnachting op 28 juni. Mij werd een prijs geboden van €116,50 (dit lijkt overigens een aanbieding te zijn omdat een prijs van €176,50 is doorgehaald). Als ik de boeking wil afronden is de totaal prijs ineens €191,50 geworden zonder dat wordt uitgelegd waar de verhoging van €75 vandaan komt. Kan dit zomaar? Dit is misleidend. 
Ver ... Lees meer

DS
DS1992 - May 12, 2024 om 00:34
Winkels & webshops

Mag albert heijn de prijs van een bestelling zomaar verhogen?

Onlangs heb ik iets besteld bij albert heijn. Het ging om een voorraad bier voor een festival. De totale prijs was €294,30. Dit bedrag heb ik geaccepteerd.  toen kwamen er nog bezorg kosten bij(logisch natuurlijk) deze bezorgkosten waren €5,70, wat het totaal bracht op €300,-

Na bevestiging stond er in de app dat het te betalen bedrag bij bezorging €300,- was. En dat bleef er ... Lees meer