le
door lette77 Apr 10, 2014 om 12:23
Garantie & verzekeringen

Schadeformulier bij ongeval

Vorige week woensdag ben ik met mijn handbike (rolstoel met aankoppelfiets) aangereden door een vrachtwagen. Wij stonden beiden bij een stoplicht (bij mijn weten stond ik er eerder, getuigen verschillen daar over van mening) Toen het stoplicht op groen ging wilde ik over steken, de vrachtwagen sloeg echter rechtsaf en ik kwam met het voorwiel van mijn handbike tussen het wiel van de vrachtwagen en werd zelf een meter meegesleurd. Politie en ambulance kwam, politie heeft mijn gegevens ingevuld en samen met de chauffeur het schadeformulier ingevuld (met de gegevens die ze van mij hadden, adres geboortedatum). Ik werd naar het ziekenhuis gebracht. Later belde de politie dat de chauffeur het schadeformulier mee had genomen en contact met mij zou opnemen omdat ik het compleet moet maken en mijn handtekening moet zetten. Hij heeft mij gebeld en vertelde dat iemand van kantoor mij zou bellen voor een afspraak. Dit is niet gebeurd, ik heb maandag naar het bedrijf gebeld en kreeg te horen dat zij (mevrouw van administratie) het formulier meteen naar hun verzekering heeft gestuurd. Zonder mijn handtekening!? Ik heb haar uitgelegd dat de WMO ook een bewijs nodig heeft voor de rolstoel en de handbike (deze zijn beide volledig total loss), zij zou dit meteen opsturen, maar dit heb ik nog niet ontvangen.
Ik heb nog nooit een ongeval meegemaakt, maar is dit geldig zonder mijn handtekening? Zonder gegevens van mijn verzekering (ik heb geen autoverzekering, wel WA)? En hoe waar kan ik mijn kosten declareren (de handbike en rolstoel waren duidelijk, maar ook mijn broek en schoen is stuk, bovendien heb ik de komende maanden hele hoge vervoerskosten (rolstoel afhankelijk, geen auto), medische kosten (fysio voor schouder, nek en rugklachten) en kan ik in elk geval komende maand(en) niet werken) krijg ik dit wel vergoed?
Wie kan mij helpen? Ik hoop dat ik het formulier snel toegestuurd krijg zodat ik in elk geval weet wie de verzekering van het vervoersbedrijf is.

824 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Apr 10, 2014 om 12:39
11569 Antwoorden / 51 Vragen
0

Klik HIER wat u wel en niet moet doen bij een schadeformulier. Het lijkt mij overigens zeker nuttig om (die zullen ze zeker gemaakt hebben) een kopie van het schadeformulier naar u toe te sturen. Bel ze en vraag daar nadrukkelijk om.

tenormin
door tenormin - Apr 10, 2014 om 13:21
16847 Antwoorden / 108 Vragen
0

Politie heeft ook uw gegevens genoteerd. Schrijf dat ook in uw brief aan het betreffende bedrijf en neem nog even, ten overvloede, contact op met de politie waarom ze het schadeformulier aan de chauffeur hadden meegegeven zonder uw handtekening. Beetje vreemd dat ze dat hebben gedaan.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer