Schadevrije jaren autoverzekering
Hoe is het mogelijk?!
Bij de ene verzekeraar bouw je 20 schadevrije jaren op. Je besluit naar een andere verzekeraar te gaan. De oude verzekeraar meld op Roydata (landelijk systeem waar verzekeraars schades en schadevrije jaren registreren) het aantal, 20, schadevrije jaren. De nieuwe verzekeraar doet het volgende na een schuldschade (een schuldschade kost gemiddeld 5 schadevrije jaren).
Inschalingstrede 10
schadevrije jaren 25
Maximale BM trede 20 polisvoorwaarden.
correctie BM na 1 schuldschade. zakt terug naar trede 15 (met behoud van maximale korting)
HOEVEEL SCHADEVRIJE JAREN HEB JE NU NOG OVER?
correctie opgebouwde schadevrije jaren 25 ipv 20
=miereneuker schreef op vrijdag 30 sep 2011, 15:57: Hoe is het mogelijk?!
Bij de ene verzekeraar bouw je 20 schadevrije jaren op.
u had er 25 svj (schadevrijejaren) bij de overstap.
Dit betekent bij uw verzekeraar blijkbaar trede 20.
Na de schuldschade valt u terug naar trede 15, met 20 schadevrije jaren (in logische situatie)
bij sommige maatschappijen werkt het echter als volgt.
voorbeeld fbto of ohra, ben ik even kwijt:
1 schade
resterende svj 4.
Want is de redenering van fbto/ohra met 4 svj en de standaardinschaling heb je nog steeds de maximale korting.
Antw:
is dus afhankelijk vd verzekeraar
(aegon en NN is in jouw situatie 9 svj)
niet eerlijk, maar wel de praktijk.
dus voor je gaat overstappen eerst maar even opvragen hoeveel je er nog hebt.
er is bij veel verzekeringen ook een polis bescherming mogelijk.
lees vooral de polis voorwaarden goed er zitten soms meerdere addertjes onder het gras
[quote=grindweg schreef op zondag 2 okt 2011, 18:48]er is bij veel verzekeringen ook een polis bescherming mogelijk.
lees vooral de polis voorwaarden goed er zitten soms meerdere addertjes onder het gras
neem aan dat je no-claim beschermer bedoeld, echter deze is alleen geldig bij de verzekeraar bij wie je deze afsluit, stap je over dan wordt bij een geclaimde schade deze schade wel in mindering gebracht op de schade vrije jaren die opgegeven wordt aan het roy-data.
ofwel het bekende adertje onder het gras
Bedankt voor alle antwoorden.
Je zou als klant (als je veel schadevrije jaren(svj's) hebt) de inschalingstreden moeten wijgeren. Want anders wordt je flink beetgenomen door de verzekeraar. Is dit niet een hele vreemde manier om je klanten te behouden. Want overstappen naar een andere verzekeraar kan je dan bijna niet meer.
Net als die oh zo mooie BM beschermer. De meeste boden hem zelfs gratis aan. Heel goed voor het behouden van je klanten. twee/ drie schades verder en je staat in de malus en kan niet eens maar over naar een andere verzekeraar. En nu zijn er nog maar weinig verzekeraars die hem aanbieden en er zelfs mee stoppen. Slim hoor. De helft van de portefeuillie zal de komende jaren niet naar een betere/voordeligere over verzekeraar kunnen gaan omdat ze in de malus staan.
Het is toch te gek voor woorden dat de mensen die nooit schade maken zo gestraft worden. Een ander kan om de 5 jaar schade maken en na verloop van tijd hetzelfde aantal svj's hebben als iemand die in zijn hele leven 1 schade heeft gehad.
Ik heb dezelfde ervaring als Miereneuker, na 40 jaar scahde vrij rijden een parkeerschade, door Narcose 7 maanden voor de schadem gevolg in een klap 5 schade vrije jaren weg, een jaar later een aanrijding met een Belg die geen voorrang op een voorrangs kruising verleend, gewaarschuwde politie maakt een rapport op en ik onthoud de naam van de rapporteur, de belg blijft in alle toonaarden ontkennen schuldig te zijn aan de aanrijding, AEGON en SRK doen niets meer, SRK stelt dat ik de bewijslast maar moet leveren, na 1 1/2 jaar touwtrekken besluit ik de verbalisant op te sporen, en na een tijd heb ik contact met hem en hij herinnerd zich het voorval nog, inmiddels had Alliance een overkoepelende organisatie van auto verzekeraars tegen AEGON gezegd dat ik het nooit zou winnen van de Belg , dus besloot AEGON mijn 5 schade vrijje jarej af te nemen, inmiddels had ik een proces verbaal van de politie naar de SRK gestuurd en binnen 14 dagen was de schade geregeld met een rechts vervolging voor de Belg, de 5 schade vrije jaren heb ik nooit terug gehad van AEGON, daarom overgestapt naar C.B van de reclame, goedkoper verzekerd met no claim bescherming, in 2008 lichte parkeerschade en C.B betaald 1 schade van het parkeren, uit onvrede overgestapt in een Honda en verkerd bij Actua een Honda verzekering daar blijkt ik nog maar 6 schade vrije jaren te hebben, na een grondig onderzoek door Aktua blijkt er met Roy-Data te zijn gesjoemeld, uit Coulance wegens het aan mij door AEGON en C.B ten onrechte intrekken van teveel schade vrije jeren krijg ik van Actua een voorstel om alkkord te gaan met de 6 jaren schade vrij en dan toch gewoon mijn 75 % korting, dit vind ik een voor mij toen onmbekende verzekering netjes opgelost en ik ben nu nog voordeliger uit met mijn all risk verzekering bij hun, 250 euro verschil met C.B is toch moo meegenomen.
Hallo Sirach,
Houdt er wel rekening mee dat jij niet alleen schadevrije jaren hebt gehad maar vernmoedelijk ook extra commerciele treden hebt ontvangen.
Inschalingstreden en commerciele treden lever je weer bij de maatschappij in als je vertrekt. Als je dus nu weer een schade maakt en wil over naar een andere vezekeraar dan zal je waarschijnlijk in de zogenaamde malus positie terecht komen en dan ben je ineens niet te verzekeren. Want een malusklant wil niemand verzekeren. Ja mag dan naar Rialtoverzekeringen. Hoge premie, hoog eigen risico en matige dekking.
Het is echt interessant om te weten wat de inschalingstreden zijn en of er commerciele treden zijn gegeven. Als je veel schadevrije jaren hebt moet je zowel de inschaling als de commerciele treden weigeren!
Schuldschades (of niet verhaalbare schades) onder de € 600,-------->overweeg deze zelf te betalen en laat je BM niet aanpassen. Het maakt de verzekeraar niet uit of je € 1 of € 7.000,- claimt. Je bent minstens 5 schadevrije jaren) min de opbouw van het huidige jaar, 6 dus!, kwijt. Maar met hoge inschalings- en commerciele treden kunnen dat er dus nog wel meer zijn.
Rialtoverzekeringen. Hoge premie, hoog eigen risico en matige dekking.
De dekking van Rialto is niet meer en niet minder dan de wettelijke verplichte WA-dekking voor motorrijtuigen, gehanteerd door alle verzekeringsmaatschappijen.
Vladja
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden
Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer