pe
door petrar May 11, 2015 om 14:35
Geldzaken & recht

Aanbetaling terug krijgen

Op 21-3 via internet bij Otto een wasmachine besteld. Omdat wij in termijn wilde betalen moesten we een aanbetaling van 200.- overmaken. Dit gedaan en na 5 werkdagen zou hij geleverd worden.
Na 5 dagen niets vernomen dus gebeld; uw wasmachine is niet leverbaar, daar had u een mail over moeten hebben gehad. Niet dus. Andere uitgezocht..deze zou uiterlijk 5 werkdagen later bezorgd worden..niet dus. weer gebeld..we weten niet wanneer hij bezorgd word daarvoor moet u bij het bezorgbedrijf zijn. een week later nog niets en het bezorgbedrijf gebeld. die verteld dat hij nog bij otto stond!!
Ik was het zat en wilde hem annuleren. dit kon niet zei otto. Als hij bij de deur aangeboden werd kon ik hem weigeren!! Dus het vervoersbedrijf gebeld dat ik hem niet bezorgd wilde hebben.
begin april vernomen dat hij binnen was en dat zij hem gelijk terug gingen sturen. Otto weer gebeld en gevraagd wanneer mijn aanbetaling terug gestort werd. Na 3 weken was het antwoord. En..natuurlijk niet. 4 mei weer gebeld, over 3 werkdagen mevrouw.
En nu ( 11 mei) het geld nog niet binnen is weer gebeld en krijg ik te horen dat ik eerst een formulier in moet vullen en daarna pas mijn geld krijg!! Dit kan toch niet????!!! Ik wil mijn 200,- terug! Krijg sterk het gevoel dat ik naar mijn geld kan fluiten...

1093 6 Rapporteer

Cookies
door Cookies - May 11, 2015 om 14:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Schandalig natuurlijk wat Otto flikt! Otto is aangesloten bij Thuiswinkel.org, daar zou ik heel snel een klacht over deze gang van zaken dumpen. Vaak als Thuiswinkel.org even aan de bel trekt bij een bedrijf, wordt het probleem snel opgelost.

Bovendien: als over een bedrijf veel klachten binnen komen, kunnen ze hun lidmaatschap kwijt raken.

Thuiswinkel.org, klik

Cookies
door Cookies - May 11, 2015 om 15:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Voor alle zekerheid even een waarschuwing: beter ook niet bestellen bij Neckermann. Administratief gaat het daar net zo waardeloos als bij Otto.

edrick3
door edrick3 - May 11, 2015 om 15:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Lees ook even hier.

alfatrion
door alfatrion - May 11, 2015 om 17:53
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Otto is verplicht om binnen 14 dagen het geld over te maken. Hierna heb je recht op de wettelijke rente van 2%. Alleen doordat u heeft gebeld (en dat gesprek niet heeft opgenomen) in plaats van geschreven kan Otto gaan betwisten dat u de overeenkomst heeft herroepen als deze medewerker dat niet heeft vastgelegd.

pe
door petrar - May 12, 2015 om 15:08
1 Antwoorden / 1 Vragen

via thuiswinkel een klacht ingediend en vandaag ben ik gebeld door otto. excuses en het is inderdaad niet gegaan zoals het moest.. duhhh
maar goed..als het goed is dan krijg ik deze week mijn geld terug.

me
door menekse - May 12, 2015 om 18:45
53 Antwoorden / 3 Vragen

Soortgelijks meegemaakt met Heine (= Otto).
Zeer schoftige manier behandelen van klanten. Gemaild, gebeld.... Veranderen na mijn klacht de tijd van levering op de site en als je dan weer belt dat het zo lang duurt..... ja mevrouw staat toch op onze site: 3 weken levertijd!
Kast die binnen 2 dagen geleverd zou worden, uiteindelijk na 3 weken en 3,5 week geleverd.
Ja, u leest het goed. 1 kast die in gedeeltes werd bezorgd!!!!

Voor mij geen Otto en Heine meer