door wieltje Jul 25, 2013 om 13:59
Geldzaken & recht

Aanvraag AOW

Beste mensen,
over een half jaar word ik 65 jaar en ga de AOW in. Nu heb ik van de SVB de papieren toegestuurd gekregen en moet deze invullen. Hier is ook een formulier bij over het werken in het buitenland. Nu heb ik vroeger toen ik jong was gewerkt in Duitsland maar de periodes en de verdere gegevens van deze werkgevers zijn tijdens een verhuizing 20 jaar geleden zoekgeraakt. Hoe ga ik dit oplossen zodat mijn WAO aanvraag niet in het geding komt?

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.
Wieltje

498 3 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2013 om 14:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hoeft geen bescheiden van het werken in Duitsland te overleggen. U dient alleen de periodes te vermelden en de namen van de werkgevers. Dus beetje in uw geheugen graven en desnoods erbij vermelden dat u de data niet meer zeker weet. Als dat tenminste het geval is.

U kunt uw AOW ook simpel via internet aanvragen, hoeft niet per se op papier.

me
door mein33 - Jul 25, 2013 om 15:05
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Als u een beetje diep nadenkt dan komt er vanzelf het e.e.a. naar boven.
U kunt ze opgeven bij benadering.
U kunt bv. het einde van uw militaitrediensttijd (als u die heeft) nemen en dan zult u afgezwaaid zijn medio 1969/70 en het zal daarna zijn geweest. Op die wijze komt u aardig in de richting.

zw
door zwaardvis - Jul 25, 2013 om 16:16
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Bedenk: ieder jaar in het buitenland gewoond of gewerkt is 2% minder AOW.