ob
door obie Nov 17, 2015 om 06:23
Geldzaken & recht

Aanvrag huur toeslag

als men een aanvraag voor huur toeslag doet en de gegevens naar de belasting stuurt, is de belasting dan niet verplicht om te controleren of de gegevens juist zijn en de aanvrager geen fout heeft gemaakt! zij kunnen alles van iedereen zien dus hebben ze controle plicht voordat ze overgaan tot het uitbetalen van de huur en/of zorg toeslag. wie weet hier meer over

893 14 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Nov 17, 2015 om 06:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De meeste controles doen ze achteraf.

Maar je zal wel een doel hebben met deze vraag, dus vertel eens. Wat heb je fout gedaan en waarom wil je dat bij de BD neerleggen?

ob
door obie - Nov 17, 2015 om 06:37
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op dinsdag 17 nov 2015, 06:34]De meeste controles doen ze achteraf.

Maar je zal wel een doel hebben met deze vraag, dus vertel eens. Wat heb je fout gedaan en waarom wil je dat bij de BD neerleggen?

ob
door obie - Nov 17, 2015 om 06:42
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op dinsdag 17 nov 2015, 06:34]De meeste controles doen ze achteraf.

Maar je zal wel een doel hebben met deze vraag, dus vertel eens. Wat heb je fout gedaan en waarom wil je dat bij de BD neerleggen? omdat ik niet beter wetend mijn netto heb opgegeven vroeger was dat n.l zo en het moet je bruto zijn wat je niet in handen krijgt en ex-ambtenarren krijgen in verhouding tot hun netto een veel te hoog bruto inkomen. en ondanks dat zijn ze gewoon 3 jaar door gegaan met huurtoeslag te stortten geen controle niks en nu moet ik 400 euro per maand aflossen ineens en geen toeslag meer en dat is voor mij niet te doen. daarom lijkt mij dat hun net zo goed hadden moeten controleren, snap je

marita567
door marita567 - Nov 17, 2015 om 07:00
1576 Antwoorden / 17 Vragen

kijk eens hier voor aanvraag toeslagen .
Uw bent diegene die wijzigingen moet doorgeven en controleren .
Belastingen kijkt altijd naar het geschatte toetsingsinkomen van uw , wat op dat moment bij hun bekend is, echter wanneer het te laag is geschat en uw in werkelijkheid een hoger inkomen heeft komt uw aan het terug betalen.

klik

diumenge
door diumenge - Nov 17, 2015 om 07:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Inkomsten kunnen ze pas na afloop van het jaar en belastingaangifte definitief vaststellen. Dus je moet zelf zorgen voor een juiste schatting bij aanvraag. Een te hoog bruto inkomen als ex-ambtenaar t.o.v. je netto inkomen daar heb ik nog nooit van gehoord. Ambtenaren betalen dezelfde belasting en premies als de rest.

tijger1
door tijger1 - Nov 17, 2015 om 10:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij iedereen is het bruto inkomen higer dan het netto inkomen.

Ook bij de aanvraag voor de huursubsidie, de tegenwoordige huurtoeslag, moest uiteraard het bruto inkomen vermeld worden. Daar is dus helemaal niets aan veranderd.

Dus dat u nu zo veel moet terugbetalen, is helemaal aan uzelf te wijten.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 17, 2015 om 11:43
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Bij de aanvraag wordt duidelijk gevraagd om het bruto inkomen, dus voor taan eerst eens goed lezen voor dat u ergens aan begint, dan is deze ellende. helemaal niet nodig geweest

mahadma
door mahadma - Nov 17, 2015 om 12:50
11572 Antwoorden / 51 Vragen

Het is sinds mensenheugenis bekend dat bij de BD je bruto inkomen telt. Ze vragen immer ook de verschillende inhoudingen. En je bent en blijft zelf verantwoordelijk voor het invullen je gegevens. Recentelijk de definitieve huur/zorg toeslag ontvangen over 2014, dus de controle vindt altijd achteraf plaats. En anders, je kunt ze gratis bellen, al jaren, 0800-0543.

ob
door obie - Nov 17, 2015 om 18:54
4 Antwoorden / 1 Vragen

ik geloof dat jullie mijn vraag niet helemaal begrijpen. ik kan ook niet hier allemaal gaan uitleggen wat er is gebeurd en ik weet van het bruto inkomen alleen is het achterlijk dat een ex ambtenaar bijna 3x zoveel bruto krijgt en er netto weinig over blijft daar je het broto nooit in handen krijgt en je het met het netto moet doen. mijn enige vraag was heeft de belasting zelf geen controle plicht of de aan hen geleverde gegevens kloppen meer vraag ik niet. ik vind de antwoorden snauwerig over komen en ik dacht niet dat dat bij vara s kassa zo ging. ik ben ook niet de jongste meer die al die veranderingen bewust meemaakt. dus enige vraag was heeft de belasting controle plicht of de gegevens door een persoon geleverd aan hun ook kloppen hun hebben alles over jou daar staan n.l

mahadma
door mahadma - Nov 17, 2015 om 19:02
11572 Antwoorden / 51 Vragen

dus enige vraag was heeft de belasting controle plicht of de gegevens door een persoon geleverd aan hun ook kloppen hun hebben alles over jou daar staan n.l

Nee, ze controleren achteraf. Maar dat was u waarschijnlijk al bekend. Want iedereen krijgt 1 a 2 jaar later de definitieve aanslag/afrekening.

mahadma
door mahadma - Nov 17, 2015 om 19:06
11572 Antwoorden / 51 Vragen

Als u als voorbeeld de ene maand x euro krijgt en de volgende maand drie keer zoveel, de maand daarna weer de helft van x, dan weet de belastingdienst dat (nog) niet, want we doen allemaal eens per jaar aangifte, achteraf dus.

tijger1
door tijger1 - Nov 17, 2015 om 19:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dan nog maar even als aanvulling: Geen een ex-ambtenaar krijgt bruto drie keer zoveel als netto.

En iedereen moet het met netto doen, wat minder is dan het bruto inkomen.

Ook daarin bent u abuis.

ob
door obie - Nov 17, 2015 om 22:10
4 Antwoorden / 1 Vragen

nee daar ben ik niet abuis in voor speciale ambtenaren die met onregelmatigheids toeslag gewerkt hebben is dat zo. vandaar dat voor die ambtenaren de gemeente een lagere tussen toeslag geeft. velen denken hier alles te weten merk ik wel. en zijn erg zeker van hun kennis. en controle na 1 jaar ben ik het mee eens maar zo is het niet gegaan. nogmaals ik wou alleen een antwoord op heeft de belasting die plicht maar geen les in wat ik allemaal had moeten weten. ik begrijp nu dat de belasting na een jaar gaat kijken en controleren daar heb ik genoeg aan. en sluit het hierbij af.

tijger1
door tijger1 - Nov 17, 2015 om 22:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@obie

Geen een ambtenaar ex- of niet ex, krijgt een bruto inkomen wat drie keer hoger is dan zijn netto inkomen.

ik weet niet erg veel zeker, maar dat dus wel.

Nadat u aangifte hebt gedaan over ern jaar, wordt de toeslag herrekend. Als u geen asngifte doet, kan dat wat langer duren.

Maar men dient zelf naar het voorschot te kijken, dat is niet de taak van de belastingdienst.

U kunt nu al inloggen op Mijntoeslagen om te zien met welk inkomen de beladtingdienst rekening houdt voor 2016. Controleer dat en pas het zonodig asn.