Abonnement
Ik heb een abonnement bij tegenwoordig Ziggo, voorheen UPC, ik heb van hun alleen een abonnement voor digitale televisie, verders niets, ik betaal hier al jaren voor een abonnement prijs per maand, nu hebben ze zonder overleg bepaald dat ik dit per 3 maanden tegelijk moet betalen, en dus ook vooruit betalen, ik heb hier met hun over gebeld, en ze vinden dat dit te maken heeft met het kosten plaatje, alleen klanten met een aanvullend pakket, kunnen nog per maand betalen, mijn facturen krijg ik altijd per e-mail, alleen ik moet het even akkoorden, dat is alles, ik heb hun ook verteld dat ik het onzin vindt dat ik dit voor drie maanden vooruit moet betalen, terwijl dat dit niet voor een ieder geld, maar alleen voor klanten die alleen maar digitale TV gebruikers zijn, volgens mij zitten ze hiermee helemaal fout, voor de een wel en voor de ander niet, daarbij dan nog het feit dat dit vooruit betaald moet worden, en wel voor drie maanden is helemaal van de zotte, ik heb ze dit ook uitvoerig verteld, met als voorbeeld, dat je toch geen broek of jurk in de winkel gaat kopen, en betalen, en dat je dit pas over 3 weken geleverd gaat worden, maar helaas er is geen doorkomen aan bij die mensen, zij denken momenteel, wij zijn de enigste in het land die dit allemaal verzorgen, en kunnen maar doen wat wij willen, ik wil dus weer gewoon per maand betalen, maar dat kan dus niet, zou ik dus besluiten te weigeren, dan sluiten ze mij toch gewoon af, die macht hebben ze dus, en dat weten ze dus ook, aangezien er landelijk heel veel mensen alleen maar TV gebruiken van Ziggo, zijn die dus ook slachtoffer van dit beleid geworden, mijn vraag is wie heeft daar ook last van, is het iets, om aan de tand te voelen over deze praktijken, want een alleenstaande klant komt er niet doorheen zelfs na heen halfuur aan de telefoon niet, deze mensen voeren alleen het beleid uit, begrijpen doen ze mij wel, maar u weet tegenwoordig in opstand komen tegen de werkgever is dodelijk
Hallo thomas46,
Zoals je zelf ook al aangeeft....monopoliepositie.
Dat wordt dus slikken of stikken.
En inderdaad .... via de telefoon bereik je niet veel.
Beter is mail/brief, al zal dat hier ook niet veel uithalen.
Vind het trouwens wel vreemd: een abonnement op kabeltv wordt maandelijks afgeschreven (€ 18,70).
Klik hier.
Met vr.gr.
[quote=carola.83 schreef op vrijdag 1 mei 2015, 16:15]@edrick: topicstarter betaalt niet per automatische incasso. Vermoed dat daar het probleem ligt.
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. ;-)
Ziggo (radio &) tv moet bij betaling met acceptgiro per 3 maanden vooruit worden betaald, de acceptgiro kost 2,50. De uiterste betaaldatum ligt ca 10 dagen na het ingaan van de betreffende periode.
Beste Aurora1
Ik heb in het verleden bij UPC altijd per maand betaald, ik kreeg van hun een E-Mail , waarbij een link zat voor accoording , als ik mijn accoord gaf werd het dus automatisch van mijn bankrekening afgeschreven, nooit geen problemen mee gehad, nu willen ze dat ik 3 maanden vooruit betaal ( zie mijn schrijven ) dit slaat dus nergens op, ik kan mij wat voorstellen dat als je een wanbetaler zou zijn , maar dan nog!!! dit is gebruik maken van een monopolo positie , met de macht je gewoon af te kunnen sluiten als je niet meegaat hier in, volgende maand doen ze weer een stap, en dan moet je 6 maanden vooruit betalen, omdat ze weten dat er geen andere kabel maatschappij is die op deze manier TV leverd, als je dit ook landelijk gaat bekijken, weet je dan hoeveel geld ze in een keer binnen halen, voor nog niet geleverde diensten, dus Aurora1, ik heb nog nooit gebruik gemaakt van Accept giro, dit is weer een een dwangmiddel , en nu zeker omdat UPC niet meer bestaat
@thomas46,
Ik begrijp je frustratie, maar daar is helaas weinig aan te doen.
Oplossing: geef machtiging af voor automatische incasso en je probleem verdwijnt als sneeuw voor de zon; er wordt per maand geïncasseerd.
Mocht je het niet eens zijn met een afschrijving kun je die altijd laten storneren.
Met vr.gr.
[quote=edrick3 schreef op vrijdag 1 mei 2015, 15:59]Hallo thomas46,
Zoals je zelf ook al aangeeft....monopoliepositie.
Monopolie? Er zijn genoeg andere aanbieders van televisie.
[quote=pieterwolters schreef op vrijdag 1 mei 2015, 18:03][quote=edrick3 schreef op vrijdag 1 mei 2015, 15:59]Hallo thomas46,
Zoals je zelf ook al aangeeft....monopoliepositie.
Monopolie? Er zijn genoeg andere aanbieders van televisie.
Natuurlijk.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer