po
door poely May 14, 2007 om 20:08
Geldzaken & recht

Bewindvoerster

na aanleiding van mijn ziekte, ben ik onvrijwillig gebonden aan een  beschermbewindvoerster, en mede door een wsnp.

nu heb ik ook een persoonsgebonden budget, en heb niet de keuze gekregen om die zelf te beheren, ondanks dit altijd goed is gegaan.en moet mijn bewindvoerster dit voor haar rekening nemen.Ze kent zichzelf hier ook een toelage toe, omdat ze van mening is dat dit haar extra tijd kost, maar krijgt al een toelage kosten bewindvoering van om de nabij 89 euro per maand.Ze stort het geld op een zogehete derdegeldsrekening waar ook de budgetten van andere clienten op worden gestort, en tel daarbij zelf de rekensom wat dit voor het kantoor oplevert alleen al aan maandelijkse rente gezien de inmense bedragen die er maandelijks gestort worden.

En dan daar nu ook nog een soort vergoeding uit trekken voor de extra werkzaamheden. Hiervoor deed ik het uitbesteden aan de svb bank die dit gratis verzorgde, en er is voor bewindvoering niks meer aan werk toegevoegd, als wat er voorheen moest worden gedaan, zoals het verwerken van formulieren en post. n blijf er moeite mee houden dat ze zichzelf een bedrag toeeigend van om de nabij 250 euro, mag dit kan  dit zomaar?

329 3 Rapporteer

stacey
door stacey - May 14, 2007 om 20:46
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Als je even op deze link klikt;

rechten en plichten bewindvoerder ? Gratis Adviseurs, online antwoord

Je kunt hier je vraag stellen/advies krijgen.

Succes,

stacey
door stacey - May 14, 2007 om 21:08
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Ik was nog even aan het zoeken omdat ik dacht dat PGB niet meegerekend werd als inkomen omdat het voor betaling zorg bedoeld is, maar kon het zo gauw niet terug vinden.

Dit blijkt niet helemaal het geval maar je kunt wel proberen het `veilig` te stellen blijkt;

-------Om de zorg en begeleiding "veilig" te stellen is het aan te raden het PGB om te laten zetten in zorg in natura------

PGB-plein.nl

Je kunt contact met ze opnemen om te vragen hoe/wat.