f.
door f.buiteman Oct 29, 2014 om 23:01
Geldzaken & recht

Bijschrijving afrekening huur niet ontvangen

Geachte heer/mevrouw,

Bij deze wil ik vragen hoe ik in mijn recht sta, omdat de woningbouw DUWO de bijschrijving van de afrekening van de huur naar een verkeerd rekeningnummer heeft bijgeschreven.
Ik heb meerdere malen via email contact gehad en geschreven dat ik nog geen geld heb ontvangen.
Ik heb als antwoord terug ontvangen dat dit wel was overgeboekt en uitbetaald op een Iban nummer welke bij "hun" bekend was.
Ik heb hierop geantwoord dat dit Iban nummer niet van mij was en mijn Iban nummer doorgegeven welke wel juist is.
Ik heb hierop een oude machtigingskaart ontvangen van hun welke op een andere naam staat en al jaren niet in gebruik is.
De afgelopen jaren heb ik dat altijd op de juiste Iban nummer ontvangen van vereniging DUWO en heb hier ook een bewijs van middels een overzicht van de ING en is het altijd goed gegaan.
De woningbouw is tevens al bijna 4 maanden te laat met betalen van de jaarlijkse afrekening, terwijl als wij onze huur te laat betalen er wel allemaal kosten in rekening gebracht worden.
Hun hebben een fout gemaakt en willen dit niet corrigeren, omdat hun zelf met een nieuw systeem zijn gaan werken en het daarom allemaal zo lang duurde voordat de juiste afrekening kon plaats vinden.
Mijn vraag is wat ik nu moet doen, om wel mijn geld te ontvangen.

Hartelijke groet,

F. Buiteman
[edit - red.]

359 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

diumenge
door diumenge - Oct 29, 2014 om 23:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Als zij inderdaad de fout hebben gemaakt, en daar lijkt het wel op, dan mogen ze u niet met het probleem opzadelen. Stuur ze een brief waarin u aangeeft dat ze binnen een bepaalde termijn, bijvoorbeeld twee weken, moeten betalen. Dan moeten ze zelf maar die onverschuldigde betaling terughalen bij de rekeninghouder van het verkeerde rekeningnummer.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 30, 2014 om 01:06
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Is in het verleden via incasso de huur betaalt, zo ja dan zijn hun in de fout gegaan omdat daar door uw goede nummer bekent was i.v.b. met incasso opdrachten.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer