shawnee
door shawnee Mar 22, 2010 om 10:40
Geldzaken & recht

Depot rente uitbetalen.

Ik heb dit onderwerp al eerder gevraagd, maar we zijn nu een 1/2 jaar verder en deze notaris is niet van plan om uit te betalen ze komt elke keer weer met een andere verklaring.

Het gaat om het volgende;
Tijdens een erf kwestie is op een huis beslag gelegd en na verkoop is het bedrag op een depot rekening komen te staan welk rente dragend was en deze rente zou per rato uit betaald worden.
Nadat A en B tot een schikking waren gekomen en het bedrag van deze schikking was over gemaakt door deze notaris is er aan deze notaris gevraagd wanneer de depotrente uitbetaalt zou worden die zij op haar depot rekening ontvangen heeft.
Zij weigert tot nu toe ondanks dat de KNB haar hierom heeft gevraagd.
Wij zijn nu met een advocaat bezig maar weten niet goed wat te doen er wordt wel gezegd dat wij gelijk hebben maar hebben wij dat ook?

558 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 22, 2010 om 10:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag shawnee,

Wellicht staat op deze verwijzing nog een mogelijkheid om dit varkentje te wassen:

http://www.notaris.nl/page.asp?id=1226

Sukses en vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 22, 2010 om 11:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ik al gedaan en ook deze zijn van mening dat zij uit moet betalen maar zij kunnen haar niet dwingen.
Vandaar dat we naar een advocaat gestapt zijn maar deze vraagt wat wij verder willen doen en geeft geen duidelijk antwoord of wij gelijk hebben of dat de notaris gelijk heeft.
Ik kan eventueel de Kamer van Toezicht nog benaderen.
Maar al met al worden wij hier wijzer van?

ve
door verwijderd - Mar 22, 2010 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou in dit geval de Kamer van Toezicht benaderen met een officiële klacht. Als die wordt toegewezen, kan de kamer ook een maatregel(straf) opleggen aan de notaris. Meeste notarissen zijn daar niet zo blij mee.

Daarnaast heb je dan voor een civiele procedure een goed bewijsstuk om aan te tonen dat het onrechtmatig is wat de notaris doet.

Overigens heb je bij de Kamer van Toezicht geen advocaat nodig.

ve
door verwijderd - Mar 22, 2010 om 16:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

marcel75 schreef op maandag 22 mrt 2010, 12:42: Ik zou in dit geval de Kamer van Toezicht benaderen met een officiële klacht. Als die wordt toegewezen, kan de kamer ook een maatregel(straf) opleggen aan de notaris. Meeste notarissen zijn daar niet zo blij mee.

Daarnaast heb je dan voor een civiele procedure een goed bewijsstuk om aan te tonen dat het onrechtmatig is wat de notaris doet.

Overigens heb je bij de Kamer van Toezicht geen advocaat nodig.
marcel75 schreef op maandag 22 mrt 2010, 12:42: Ik zou in dit geval de Kamer van Toezicht benaderen met een officiële klacht. Als die wordt toegewezen, kan de kamer ook een maatregel(straf) opleggen aan de notaris. Meeste notarissen zijn daar niet zo blij mee.

Daarnaast heb je dan voor een civiele procedure een goed bewijsstuk om aan te tonen dat het onrechtmatig is wat de notaris doet.

Overigens heb je bij de Kamer van Toezicht geen advocaat nodig.

ve
door verwijderd - Mar 22, 2010 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

shawnee schreef op maandag 22 mrt 2010, 16:54:
marcel75 schreef op maandag 22 mrt 2010, 12:42: Ik zou in dit geval de Kamer van Toezicht benaderen met een officiële klacht. Als die wordt toegewezen, kan de kamer ook een maatregel(straf) opleggen aan de notaris. Meeste notarissen zijn daar niet zo blij mee.

Daarnaast heb je dan voor een civiele procedure een goed bewijsstuk om aan te tonen dat het onrechtmatig is wat de notaris doet.

Overigens heb je bij de Kamer van Toezicht geen advocaat nodig.
marcel75 schreef op maandag 22 mrt 2010, 12:42: Ik zou in dit geval de Kamer van Toezicht benaderen met een officiële klacht. Als die wordt toegewezen, kan de kamer ook een maatregel(straf) opleggen aan de notaris. Meeste notarissen zijn daar niet zo blij mee.

Daarnaast heb je dan voor een civiele procedure een goed bewijsstuk om aan te tonen dat het onrechtmatig is wat de notaris doet.

Overigens heb je bij de Kamer van Toezicht geen advocaat nodig.
shawnee schreef op maandag 22 mrt 2010, 16:54:
marcel75 schreef op maandag 22 mrt 2010, 12:42: Ik zou in dit geval de Kamer van Toezicht benaderen met een officiële klacht. Als die wordt toegewezen, kan de kamer ook een maatregel(straf) opleggen aan de notaris. Meeste notarissen zijn daar niet zo blij mee.

Daarnaast heb je dan voor een civiele procedure een goed bewijsstuk om aan te tonen dat het onrechtmatig is wat de notaris doet.

Overigens heb je bij de Kamer van Toezicht geen advocaat nodig.
marcel75 schreef op maandag 22 mrt 2010, 12:42: Ik zou in dit geval de Kamer van Toezicht benaderen met een officiële klacht. Als die wordt toegewezen, kan de kamer ook een maatregel(straf) opleggen aan de notaris. Meeste notarissen zijn daar niet zo blij mee.

Daarnaast heb je dan voor een civiele procedure een goed bewijsstuk om aan te tonen dat het onrechtmatig is wat de notaris doet.

Overigens heb je bij de Kamer van Toezicht geen advocaat nodig.