t1
door t1mpy Apr 20, 2011 om 16:02
Geldzaken & recht

Duur horloge kapot binnen garantie periode

Hallo,

ik heb voor een jubileum een duur horloge kado gekregen, en binnen een jaar liep die niet meer. Alhoewel de garantieperiode 2 jaar was, werd mij verteld dat de reparatie er niet onder valt. Ik ben er normaal mee omgegaan (maar wel dagelijks gedragen), maar volgens de leverancier moest het toch voorzichtiger. Wat zijn mijn rechten en plichten hierin? Ik kan onmogelijk bewijzen dat ik er niet onvoorzichtig mee ben omgegaan, en zij hebben me detailfotos gestuurd waarin groot uitvergroot een deukje te zien is op de kroon. (wat de reden is voor hun weigering dit door garantie te laten vallen). Is hier jurispudentie over?
Het gaat om honderden euros.

2449 2 Rapporteer

vishandel
door vishandel - Apr 23, 2011 om 19:19
4 Antwoorden / 0 Vragen

Denk niet dat je veel kans maakt. Een horloge is een kwetsbaar ding en gaat natuurlijk snel kapot.
Je kunt de tijd ook zien op je mobiel. Het horloge hou je dan voor de sier.
Zelf heb ik geen horloge. Ik moet heel vroeg op om mijn vis te laden en wakker word ik door mijn wekker. De rest van de dag kijk ik doorgaans op mijn mobiel of op de klok in mijn viskar. Aan de ogen van mijn vis kan ik ook ongeveer zien hoe laat het is.

Mogelijk heeft je oude baas hem gekocht voor een prikkie zonder garantie. Maar vraag het hem maar eens.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 23, 2011 om 20:05
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik kreeg na 7 jaar nog garantie op een op een seiko en ook nog via een andere winkelier waar ik dus nu woont.
Het is ook een duur horloge dus er zit wel verschil per merk hoe de garantie werkt De garantie kwam duswel via de winkelier naar de fabrikant.