ma
door margreetdewilde Jul 18, 2012 om 16:24
Geldzaken & recht

Eigen bijdrage

Beste lezers van Kassa - kort geleden heb ik een toevoeging gekregen. Nog voordat er iets is gebeurd wil de advocaat al de eigen bijdrage hebben en zegt, dat hij me anders ook niet ter wille is ....

Vooropgesteld, dat ik weet, dat het vanzelfsprekend is om te voldoen aan de verplichting van het betalen van de eigen bijdrage, vraag ik me af, of hij geen loopje neemt met mijn recht.

Ik vraag me af ,waar er regelgeving over de eigen bijdrage te vinden is en indien dat het geval is, of er dan ook iets staat over de termijn ?

Uiteindelijk krijgt hij ook pas zijn centjes na beeindiging van het dossier van de kant van de Raad voor de Rechsbijstand, om maar eens mee te beginnen en is het ook zo, dat hij verplicht is om mij juridische te verlenen omdat aan mij een toevoeging is verleend en staat de verplichting van de eigen bijdrage daar verder los van ...

Wat denken jullie hierover ?

Margreet de Wilde.

498 3 Rapporteer

linoge
door linoge - Jul 18, 2012 om 16:36
70 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.st-ab.nl/wettennr06/0694-011_Besluit_eigen_bijdrage_rechtsbijstand.htm

vladja
door vladja - Jul 18, 2012 om 17:03
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Natuurlijk wil de advocaat eerst de eigen bijdrage innen. Achteraf moet hij maar afwachten of het geld direct zonder problemen betaald wordt. Iemand, die een advocaat toegevoegd krijgt, zit zelf niet zo ruim in de slappe was, anders had hij/zij geen toevoeging nodig.

En tijdens een rechtsgang kan de advocaat niet stoppen of een pauze inlassen om de bijdrage te innen. Dan kan hij de belangen van zijn client schaden.

Vladja

getty
door getty - Jul 18, 2012 om 17:38
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Het is algemeen gebruikelijk in de advocatuur dat u inderdaad eerst de eigen bijdrage betaalt en dat dan de zaak opgestart gaat worden. Ik snap uw probleem ook niet, u wilt toch dat uw advocaat de zaak goed voor u gaat behartigen, deze discussie komt het onderlinge contact met uw advocaat niet ten goede. Ik zou gewoon zonder morren betalen zodat de advocaat snel aan het werk kan !