ijzerbroot
door ijzerbroot Sep 16, 2013 om 13:42
Geldzaken & recht

Geen reactie op opzegging

Wij zijn nu zo'n 5 maanden klant bij een glasvezel-ISP, die ons radio & tv, internet en telefoon zou leveren. De radio-ontvangst is nooit goed geweest, zoals door verschillende monteurs is vastgesteld.
Nadat we recent ook nog eens 10 dagen zonder tv-signaal zaten was ons vertrouwen in deze leverancier weg...
De Algemene Voorwaarden van dit bedrijf kent een artikel "Overmacht" dat door zowel klant als bedrijf ingeroepen kan worden, wanneer levering van een signaal na 3 maanden nog niet in orde is.
In eerste instantie hebben we een voorstel tot "minnelijke schikking" gestuurd (Overmacht ingeroepen) waarop geen enkele reactie binnen de door ons aangegeven termijn (14 dagen). Daarop dit bedrijf in gebreke gesteld en aangegeven dat vanwege "Overmacht" het contract wat ons betreft op 1-10-2013 zal worden ontbonden, zodat wij naar een andere ISP kunnen overstappen.
De reactie-termijn van deze 2e brief is inmiddels ook verstreken...
Wij kunnen ons geen extra kosten (dubbele ISP) veroorloven (daarom hadden we om een bevestiging van het opschorten van het contract per 1-10 gevraagd. Daardoor zouden we per 1-10 een nieuwe ISP kunnen kiezen, zonder dubbele kosten)

Echter: door het uitblijven van een reactie door de glasvezel-ISP weten wij nu niet waar we aan toe zijn. Kunnen we er van uit gaan dat onze acties voldoende waren/ zijn om het contract ontbonden te krijgen, of zullen we dit verhaal alsnog aan een geschillencie. voor moeten leggen???

Bellen met de klantenservice biedt géén uitkomst: men heeft geen antwoord en daarnaast stellen de Alg. Voorw. dat wij geen enkele rechten kunnen ontlenen aan uitspraken van medewerkers.

1089 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tenormin
door tenormin - Sep 16, 2013 om 16:12
16849 Antwoorden / 108 Vragen
0

Vraagt u het even na. klik hier. Is gratis voor één vraag.

alfatrion
door alfatrion - Sep 16, 2013 om 23:57
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

Het bedrijf levert jegens u een wanprestatie. U heeft het bedrijf in gebreke gesteld en daarin aangegeven dat de overeenkomst op 1-10-2013 ontbonden is als er op dat moment nog niet geleverd is. U krijgt van het bedrijf geen reacties. Heeft u ook daadwerkelijk een ingebrekestelling, dat wil zeggen een schriftelijke brief, verstuurd en heeft u deze aangetekend verstuurd? Zo ja, dat heeft u uw bewijslast rond. Goed beweren en na 1-10-2013 elders gaan shoppen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mu
Murp - May 19, 2024 om 15:32
Garantie & verzekeringen

Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering

Hoi iedereen,

Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.

Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie. ... Lees meer

Iv
Ivone - May 18, 2024 om 19:07
Huishouden & energie

Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?

Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer

wi
witteke - Mar 5, 2024 om 14:40
Voeding & gezondheid

Extreme tandarts angst

Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry

Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit

Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
... Lees meer