shawnee
door shawnee Nov 29, 2011 om 17:41
Geldzaken & recht

Geld nooit ontvangen maar toch door iemand opgegeven bij de SVB

Ik probeer al een half jaar, sinds ik 65 ben geworden,om er achter te komen waarom de ING verzekeringen jaarlijks (17jaar lang) een opgave doet op mijn naam bij de SVB.
Navraag bij de ING levert niets op daar zo niet reageren op mijn brieven ook niet aangetekend en ook niet terug bellen.
Het gaat ondertussen om een bedrag van +/- € 32.000,- die niet op mijn rekening is uitbetaald maar wel op mijn naam is opgegeven aan de Belastingdienst/SVB.
Kan iemand mij helpen om meer gegevens te verkrijgen betreffende opgaves bij de belastingdienst zodat ik er eventueel een zaak van kan maken.

2194 29 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Nov 29, 2011 om 21:31
16850 Antwoorden / 108 Vragen

shawnee, maar ik neem aan dat u toch wel met de SVB heeft gecommuniceerd? Waarom u geen enkel antwoord krijgt op brieven etc. van ING verzekeringen is niet erg begrijpelijk en ook niet verklaarbaar. Ik neem aan dat u een rekening heeft bij ING? Bent u er pas achtergekomen dat er zoveel geld rondgaat? Is er misschien een naamswisseling of iets dergelijks aan de hand? Ook, neem ik aan, heeft u de Belastingdienst om uitleg gevraagd. Zeer vreemde zaak.

zwemmer
door zwemmer - Nov 29, 2011 om 22:25
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Mysterieuze kwestie. Dit gebeurt al 17 jaar en u gaat er nu pas tegen in of heeft u dit al eerder aangekaard? Dit moet tochbij de ING na te trekken zijn. Leg eens uit.

Zwemmer

nionara
door nionara - Nov 29, 2011 om 22:52
16 Antwoorden / 1 Vragen

Als u geen reacties ontvangt, uw vraag neerleggen bij de Ombudsman. Deze zullen dan na ontvangst van uw klacht contact opnemen met SVB.

tenormin
door tenormin - Nov 29, 2011 om 23:13
16850 Antwoorden / 108 Vragen

shawnee, u stelt een vraag en een paar mensen nemen even de moeite u wat vragen "in return" te stellen voor wat meer info, maar nu reageert u niet. Is het opgelost of....

emcede
door emcede - Nov 29, 2011 om 23:41
960 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=tenormin schreef op dinsdag 29 nov 2011, 23:13]shawnee, u stelt een vraag en een paar mensen nemen even de moeite u wat vragen "in return" te stellen voor wat meer info, maar nu reageert u niet. Is het opgelost of....
Zo, jij durft! En dat nog geen 6 uur nadat de vraag gesteld is! Niet iedereen zit dag en nacht achter zijn of haar computer!

empyria
door empyria - Nov 30, 2011 om 09:03
504 Antwoorden / 3 Vragen

Als het al 17 jaar moet duren voordat iemand actie onderneemt op een misverstand die ook al zo lang loopt, verwacht dan niet dat het nu wel met snelle tred gaat...:-/

shawnee
door shawnee - Nov 30, 2011 om 09:54
16 Antwoorden / 7 Vragen

Hallo,
Ik ben er pas achter gekomen toen ik 4 maanden geleden via SVB die mij een vraag stelde over mijn pensioen inkomen.
Ja; heb ik alle info van de SVB gekregen en ja; ik heb de belasting gebeld maar deze kunnen mij alleen maar vertellen wat ik nu weet en dat is dat de ING verz. maandelijks een bedrag 17 jaar lang tot mijn 65ste heeft uitgekeerd en ja; ik heb een Postbankrek. maar daar is nooit iets opgestort.
Maar tot op heden reageerd de ING totaal niet ook niet op de brieven van een jurist.

p.s.tenormin ik slaap snachts!!!

tenormin
door tenormin - Nov 30, 2011 om 13:39
16850 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=shawnee schreef op woensdag 30 nov 2011, 09:54]Hallo,
Ik ben er pas achter gekomen toen ik 4 maanden geleden via SVB die mij een vraag stelde over mijn pensioen inkomen.
Ja; heb ik alle info van de SVB gekregen en ja; ik heb de belasting gebeld maar deze kunnen mij alleen maar vertellen wat ik nu weet en dat is dat de ING verz. maandelijks een bedrag 17 jaar lang tot mijn 65ste heeft uitgekeerd en ja; ik heb een Postbankrek. maar daar is nooit iets opgestort.
Maar tot op heden reageerd de ING totaal niet ook niet op de brieven van een jurist.

p.s.tenormin ik slaap snachts!!!

sorry voor mijn opmerking, had ik niet mogen schrijven, dus mijn welgemeende excuses hiervoor, shawnee.

zwemmer
door zwemmer - Nov 30, 2011 om 14:00
2638 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=tenormin schreef op dinsdag 29 nov 2011, 23:13]shawnee, u stelt een vraag en een paar mensen nemen even de moeite u wat vragen "in return" te stellen voor wat meer info, maar nu reageert u niet. Is het opgelost of....

@Tenormin, je kunt niets afdwingen van een TS. Als deze iets te melden heeft doet-ie dat vanzelf wel.

Zwemmer

tenormin
door tenormin - Nov 30, 2011 om 14:19
16850 Antwoorden / 108 Vragen

zwemmer, niet dat het iets van doen heeft met de quote die je aanhaalt, ik heb al aan de vraagsteller soryy gezegd, lees daar dan niet overheen.

co
door courier - Dec 4, 2011 om 13:27
226 Antwoorden / 2 Vragen

Ik vind dit een vreemd verhaal: De svb gaat over de AOW en daar heb je recht op ongeacht wat voor andere inkomsten je hebt.
En dan betaalt de ING uit een verzekering elke maand een bedrag uit gedurende 17 jaar? Als dat fiscale gevolgen heeft hebben ze dat 17 jaar lang op grond van hun "renseigneringsplicht" aan de Belastingdienst gemeld en die constateert dan een verschil met uw eigen aangifte en komt in actie en daar weet u verder niks van toch?
Hier is dus sprake van een persoonsverwisseling en/of verhaspeling van burgerservicenummers, maar wel vervelend en daar moet klaarheid over worden verschaft met correctie aan die overheidsinstellingen.

shawnee
door shawnee - Dec 4, 2011 om 13:50
16 Antwoorden / 7 Vragen

beste courier,

Het bedrag is maandelijks overgemaakt vanaf 1994 tot 1/2 2011 volgens de gegevens van het SVB, alleen niet op mijn rekening.
Na vraag bij de ING levert niets op daar zij geen antwoord geven ook niet aangetekend.
De belastingdienst geeft mij geen informatie ( ik heb een loonheffings nr van de ING opgave).
Ik heb ook nooit iets van de belastingdienst vernomen dat het burto inkomen niet klopte.
En inderdaad heb ik het gevoel dat iemand anders al die tijd het ontvangen heeft.
Mijn vermoedens gaan uit naar de oud boekhouder van het bedrijf waar ik toen werkte (helaas zijn ze al jaren geleden failliet gegaan) en is niets meer terug te vinden.

diumenge
door diumenge - Dec 4, 2011 om 14:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En weet u wel van een verzekering van de ING waar u mogelijk recht op zou hebben? Als ik het goed begrijp komt u er dankzij uw AOW aanvraag achter dat de ING (verzekeringstak) al 17 jaar maandelijks een bedrag uitkeert aan iemand, maar niet aan u. Aan de SVB geven ze echter door dat u de begunstigde bent (waarom geven ze dat überhaupt door?).

Als u niet weet van een verzekering bij de ING, als u geen verzekering daar hebt of had lopen, dan bent u vermoedelijk ook niet de begunstigde. En bent u dus niets misgelopen.

Maar het wordt wel opgegeven op uw naam/sofinummer. Dus er is mogelijk sprake van persoonsverwisseling of wellicht zelfs fraude. Raar dat de ING geen reactie geeft, lijkt mij toch dat ze de plicht hebben dit te onderzoeken. Het lijkt mij ook dat ze de plicht hebben u te informeren, volgens hun gegevens bent u tenslotte de rechthebbende/klant.

shawnee
door shawnee - Dec 4, 2011 om 17:40
16 Antwoorden / 7 Vragen

Diumenge,

Inderdaad denk ik ook aan FRAUDE, ik ben 17 jaar geleden afgekeurd en heb van de Nat.Ned. een WAO gat uitkering ontvangen.
Ik heb ook een collectieve extra WAO gat verzekering gehad maar de boekhouder van toen vertelde mij dat hij die opgezegd had, vandaar dat ik die boekhouder verdenk.
De SVB krijgt deze info via een Algemene site waar de Belasting, SVB en de Gemeente op kan kijken van de SVB heb ik ook alle gegevens gekregen.
Kreeg echter van de belastingdienst niets los toen ik ze belde, daar ik niet van de ING ben.
Ik heb onder tussen de KIFID geschreven, daar mijn rechtsbijstand (DAS) niet veel doet ze wachten opdat ik nog meer gegevens verzamel.

macwouter
door macwouter - Dec 4, 2011 om 18:31
825 Antwoorden / 9 Vragen

Dit kunt u zelf niet oplossen gezien die klungelige bureaucratie die hier in Nederland gaande is .De banken schuiven het allemaal naar elkaar toe en het wordt een wel of niet spelletje waar u uiteindelijk als gewone burger toch verliest. Een goede tip. Omdat het om een flink bedrag gaat kunt u misschien Brammetje inschakelen maar ja het is wel een advocaat des doods want hij staat ook moordenaars en verkrachters bij en hij krijgt het voor elkaar om die vrij te krijgen.

tenormin
door tenormin - Dec 4, 2011 om 19:14
16850 Antwoorden / 108 Vragen

macwouter, het ontgaat mij waarom u de heer Moszkowicz erbij haalt als advocaat des doods etc. Wat u over hem denkt doet niet terzake.
@shawnee, het wordt inderdaad een mysterieus en gecompliceerd verhaal. Bestaat dat bedrijf nog? (niet al te vreemde vraag vandaag de dag)! Want als waar is wat u suggereert gaat dit een langlopende zaak worden, ben ik bang.

ingwebcare
door ingwebcare - Dec 7, 2011 om 11:01
73 Antwoorden / 0 Vragen

Beste shawnee,

We hebben je verhaal gelezen en willen je uiteraard graag helpen. Via dit forum kunnen we echter geen privé-gegevens van je opvragen. Als je per e-mail naar verzekeren.klachten.leven@ing.nl je verhaal zou willen sturen (met je gegevens erin), dan zorgen we dat deze in behandeling wordt genomen.

Als je via een bericht op dit forum wilt laten weten dat je e-mail verstuurd is dan zorgen we dat de z.s.m. wordt opgepakt door de juiste persoon.

Vriendelijke groeten,

Roy

ING Webcare Team
http://www.ing.nl/webcare

shawnee
door shawnee - Dec 7, 2011 om 12:58
16 Antwoorden / 7 Vragen

Beste Roy van Ingwebcare,

Waarom zou ik jullie alles nog een keer uitleggen en opsturen als ik tot nu toe geen enkel antwoord op mijn brieven (aangetekend) heb ontvangen?
Ik stel voor dat je Amsterdam en Arnhem en Stadskanaal om opheldering vraagt daar ligt alles.
Laat het juist persoon maar contact opnemen met mij.

vr.gr. Shawnee

tenormin
door tenormin - Dec 7, 2011 om 13:10
16850 Antwoorden / 108 Vragen

shawnee, toch zou je het aanbod van ingwebcare wel aan moeten nemen. Als ze hun best doen en die fout vinden betalen ze je ook de kosten voor de aangetekende brieven en telefoontjes terug. (Eigen ervaring). Ik neem aan dat je de bewijzen van de aangetekende brieven ook nog hebt? Natuurlijk raak je door dit alles volledig "van de leg", frustratie op frustratie. Zou dit nog één kans geven. Nog een keer aan de p.c. met (alweer) je zoveelste uitleg, misschien wordt er dan eindelijk eens aktie ondernomen. Wens je alle succes.

ingwebcare
door ingwebcare - Dec 7, 2011 om 16:19
73 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Shawnee,

Zonder enige gegevens kan ik je niet helpen en het proces ook niet versnellen of contact op laten nemen. Ik wil graag kijken wat we kunnen doen, maar daar hebben we wel wat gegevens en verdere informatie nodig.

Vriendelijke groeten,

Roy

ING Webcare Team
http://www.ing.nl/webcare

shawnee
door shawnee - Dec 7, 2011 om 17:04
16 Antwoorden / 7 Vragen

beste Roy,

Ik heb al een e-mail naar jullie gestuurd, ik wil eerst weten met wie ik te maken heb.
Dus gaarne een adres, naam en telefoon nummer.

gr Shawnee

ingwebcare
door ingwebcare - Dec 7, 2011 om 19:25
73 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Shawnee,

Aangezien wij vanuit het ING Webcare Team handelen, zijn wij niet per telefoon of brief bereikbaar. Om deze reden is het niet mogelijk om een adres of telefoonnummer te geven.

Gezien het feit dat wij via dit forum geen privé berichten kunnen versturen en ontvangen, vragen wij om een e-mail te sturen naar verzekeren.klachten.leven@ing.nl met je verhaal en gegevens erin. Wij willen je graag helpen, maar daarvoor is het wel noodzakelijk dat wij je gegevens via e-mail ontvangen.

Als je via een bericht op dit forum wilt laten weten dat je e-mail verstuurd is zorgen wij dat het z.s.m. wordt opgepakt door de juiste persoon.

Vriendelijke groeten,

Intan

ING Webcare Team
http://www.ing.nl/webcare

diumenge
door diumenge - Dec 7, 2011 om 19:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dus al met al doet ING wat pas voor je als je je klachten op een openbaar forum plaatst. Dat heeft niets met klantenservice te maken, maar wel alles met damage control.

shawnee
door shawnee - Jan 2, 2012 om 18:47
16 Antwoorden / 7 Vragen

Ondanks ING WEDCARE TEAM is het alweer weken stil, nog steeds geen antwoord.
Dus ING WEDCARE TEAM is ook een wassen neus.

diumenge
door diumenge - Jan 2, 2012 om 19:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Blij dat ik niets met dat "bedrijf" te maken heb. Sterkte Shawnee,

tenormin
door tenormin - Jan 2, 2012 om 19:49
16850 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=shawnee schreef op maandag 2 jan 2012, 18:47]Ondanks ING WEDCARE TEAM is het alweer weken stil, nog steeds geen antwoord.
Dus ING WEDCARE TEAM is ook een wassen neus.

haha shawnee, maak je expres een spelfout en denk je dat het een gok is van ING. Wed=gok? Schandelijk als jij je hebt gemeld bij het opgegeven www.ing.nl/webcare adres en dat er nu een grote radio (in dit geval internet) stilte is. Leve de ING.

shawnee
door shawnee - Jan 3, 2012 om 10:10
16 Antwoorden / 7 Vragen

Heb ik niet expres gedaan ''WED" maar het is wel toepasselijk, wedden dat ze nu weer wel reageren.
Iemand van het TEAM heeft mij gebeld, dezelde die ook al maanden daarvoor niets kon vinden, er werken te veel mensen bij de ING om het uit te zoeken, er is daarna 2 x kontact geweest met een bank medewerker die mij een kopie van een brief zou sturen welk ik nooit ontvangen had, maar raad eens .... wederom niets en hij wist ook wat het was zei hij maar helaas weer een grote stilte.
Ik moest de belasting bellen van hem en vragen naar het ING polis nummer, de heer van de belasting dacht dat ik een grapje maakte.
De belasting kent wel het loonheffingsnummer en mijn sofi nummer zit daar aan vast.
Ik denk dat dat zij denken; Als we maar niets doen waait het van zelf over.
Hier hebben meerdere banken last van o.a. de ABN-AMRO.
Dus mijn conclusie is weg bij deze (staats) banken.

shawnee
door shawnee - Apr 16, 2012 om 17:15
16 Antwoorden / 7 Vragen

Het is nu April 2012 en de ING heeft na enkele aangetekende brieven niets van zich laten horen.
Het KIFID ingeschakeld en deze krijgen ook geen antwoord van de ING.
Dus mijn conclusie is er stinkt iets bij deze instelling.
Wordt vervolgt.

tenormin
door tenormin - Apr 16, 2012 om 18:37
16850 Antwoorden / 108 Vragen

shawnee, heb veel verhalen voorbij zien komen over ING; ook zelf veel problemen gehad, maar dit tart werkelijk alles. Kan dan ook alleen maar mijn verbazing uitspreken. De suggestie dat je bij de Belasting moest informeren daar denk ik meteen aan het programma kanniewaarzijn.
Ik wens je een lange adem toe.