fr
door franca 46 Apr 14, 2015 om 11:20
Geldzaken & recht

Heeft de mediamarkt gelijk?

Tijdens een familiebezoek in Nederland heb ik bij de Mediamarkt een internetradio gekocht. Thuis, in Frankrijk, hield ie er met een week mee op. Het bleek aan de voedings kabel te liggen. Mediamarkt gevraagd mij een nieuwe te sturen (a €9,95), maar ze eisen dat ik bij de winkel langs kom. Ik ben niet van plan om voor zo'n kabeltje 2200 kilometer te rijden. Is dit nou klantenservice?

1217 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Apr 14, 2015 om 11:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo franca46,

..... Is dit nou klantenservice?....
Nee, maar weten ze wel dat je in Frankrijk zit?

Zou een familielid even vragen om dit voor je te regelen en het kabeltje dan op te sturen.
Of willen ze dat je met de radio langs komt? Want dat wordt dan lastiger.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Apr 14, 2015 om 12:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

PS

Mediamarkt hoeft natuurlijk niet de verzendkosten voor rekening te nemen.
Die kunnen er niets aan doen dat je nu in Frankrijk zit.
Dat valt niet onder de 'service'.

fr
door franca 46 - Apr 14, 2015 om 13:05
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hierbij het antwoord van de Mediamarkt:
Vervelend om te vernemen dat uw product niet naar behoren functioneert. Dit product dient u aan te bieden ter reparatie bij een Media Markt gevestigd in Nederland. Helaas kunnen wij niets anders voor u betekenen anders dat u deze zelf aan dient te bieden bij een Nederlandse Media Markt. Met vriendelijke groet, Media Markt Eindhoven Ekkersrijt
En natuurlijk ben ik bereid de portokosten te betalen.

edrick3
door edrick3 - Apr 14, 2015 om 13:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@franca46,

Zou ze nog eens duidelijk maken dat het alleen maar het kabeltje is en of ze een nieuwe willen opsturen tegen vergoeding van de verzendkosten.
Gaan ze niet akkoord dan zul je de kapotte kabel naar een familielid moeten opsturen en vragen of deze voor je naar de MM wil gaan.
Communiceer dat dan wel eerst even met de MM of dat een optie is.

Suc6

pi
door pieterwolters - Apr 14, 2015 om 15:20
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=franca 46 schreef op dinsdag 14 apr 2015, 13:05]Hierbij het antwoord van de Mediamarkt:
Vervelend om te vernemen dat uw product niet naar behoren functioneert. Dit product dient u aan te bieden ter reparatie bij een Media Markt gevestigd in Nederland. Helaas kunnen wij niets anders voor u betekenen anders dat u deze zelf aan dient te bieden bij een Nederlandse Media Markt. Met vriendelijke groet, Media Markt Eindhoven Ekkersrijt
En natuurlijk ben ik bereid de portokosten te betalen.

Nou, ze eisen in ieder geval niets, zoals je in je openingsbericht suggereerde. Ze geven netjes aan wat de procedure is.

me
door mein33 - Apr 14, 2015 om 18:21
5658 Antwoorden / 28 Vragen
0

[quote=franca 46 schreef op dinsdag 14 apr 2015, 13:05]Hierbij het antwoord van de Mediamarkt:
Vervelend om te vernemen dat uw product niet naar behoren functioneert. Dit product dient u aan te bieden ter reparatie bij een Media Markt gevestigd in Nederland. Helaas kunnen wij niets anders voor u betekenen anders dat u deze zelf aan dient te bieden bij een Nederlandse Media Markt. Met vriendelijke groet, Media Markt Eindhoven Ekkersrijt
En natuurlijk ben ik bereid de portokosten te betalen.

Simpel gezegd, dit zijn de spelregels en daar zult u het mee moeten doen.
Het lijkt allemaal niet zo klantvriendelijk te zijn, maar dat zijn de risico's die u loopt door een product te kopen bij een bedrijf in het buitenland, want daar gaat het hier om in uw geval.
Voor die € 10,00 zou ik geen gedoe aan m'n hoofd willen en zou de kabel voor eigen rekening vervangen.
Indien u de mogelijkheid zou worden geboden de defecte kabel op te sturen naar Mediamarkt Nederland als bewijs van het defect, dan bent u nog duurder uit dan zelf een vervangende kabel te kopen bij een plaatselijke leverancier.

diumenge
door diumenge - Apr 14, 2015 om 18:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

U zou contact kunnen opnemen met het Europees Consumenten Centrum in Frankrijk.

Klik voor de website.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 6, 2024 om 22:11
Huishouden & energie

Liander wil mijn meter vervangen

Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .

Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ? Lees meer