Heeft de mediamarkt gelijk?
Tijdens een familiebezoek in Nederland heb ik bij de Mediamarkt een internetradio gekocht. Thuis, in Frankrijk, hield ie er met een week mee op. Het bleek aan de voedings kabel te liggen. Mediamarkt gevraagd mij een nieuwe te sturen (a €9,95), maar ze eisen dat ik bij de winkel langs kom. Ik ben niet van plan om voor zo'n kabeltje 2200 kilometer te rijden. Is dit nou klantenservice?
Hallo franca46,
..... Is dit nou klantenservice?....
Nee, maar weten ze wel dat je in Frankrijk zit?
Zou een familielid even vragen om dit voor je te regelen en het kabeltje dan op te sturen.
Of willen ze dat je met de radio langs komt? Want dat wordt dan lastiger.
Suc6
PS
Mediamarkt hoeft natuurlijk niet de verzendkosten voor rekening te nemen.
Die kunnen er niets aan doen dat je nu in Frankrijk zit.
Dat valt niet onder de 'service'.
Hierbij het antwoord van de Mediamarkt:
Vervelend om te vernemen dat uw product niet naar behoren functioneert. Dit product dient u aan te bieden ter reparatie bij een Media Markt gevestigd in Nederland. Helaas kunnen wij niets anders voor u betekenen anders dat u deze zelf aan dient te bieden bij een Nederlandse Media Markt. Met vriendelijke groet, Media Markt Eindhoven Ekkersrijt
En natuurlijk ben ik bereid de portokosten te betalen.
@franca46,
Zou ze nog eens duidelijk maken dat het alleen maar het kabeltje is en of ze een nieuwe willen opsturen tegen vergoeding van de verzendkosten.
Gaan ze niet akkoord dan zul je de kapotte kabel naar een familielid moeten opsturen en vragen of deze voor je naar de MM wil gaan.
Communiceer dat dan wel eerst even met de MM of dat een optie is.
Suc6
[quote=franca 46 schreef op dinsdag 14 apr 2015, 13:05]Hierbij het antwoord van de Mediamarkt:
Vervelend om te vernemen dat uw product niet naar behoren functioneert. Dit product dient u aan te bieden ter reparatie bij een Media Markt gevestigd in Nederland. Helaas kunnen wij niets anders voor u betekenen anders dat u deze zelf aan dient te bieden bij een Nederlandse Media Markt. Met vriendelijke groet, Media Markt Eindhoven Ekkersrijt
En natuurlijk ben ik bereid de portokosten te betalen.
Nou, ze eisen in ieder geval niets, zoals je in je openingsbericht suggereerde. Ze geven netjes aan wat de procedure is.
[quote=franca 46 schreef op dinsdag 14 apr 2015, 13:05]Hierbij het antwoord van de Mediamarkt:
Vervelend om te vernemen dat uw product niet naar behoren functioneert. Dit product dient u aan te bieden ter reparatie bij een Media Markt gevestigd in Nederland. Helaas kunnen wij niets anders voor u betekenen anders dat u deze zelf aan dient te bieden bij een Nederlandse Media Markt. Met vriendelijke groet, Media Markt Eindhoven Ekkersrijt
En natuurlijk ben ik bereid de portokosten te betalen.
Simpel gezegd, dit zijn de spelregels en daar zult u het mee moeten doen.
Het lijkt allemaal niet zo klantvriendelijk te zijn, maar dat zijn de risico's die u loopt door een product te kopen bij een bedrijf in het buitenland, want daar gaat het hier om in uw geval.
Voor die € 10,00 zou ik geen gedoe aan m'n hoofd willen en zou de kabel voor eigen rekening vervangen.
Indien u de mogelijkheid zou worden geboden de defecte kabel op te sturen naar Mediamarkt Nederland als bewijs van het defect, dan bent u nog duurder uit dan zelf een vervangende kabel te kopen bij een plaatselijke leverancier.
U zou contact kunnen opnemen met het Europees Consumenten Centrum in Frankrijk.
Klik voor de website.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer